יצרני המזון בארץ נלחמים על כל לקוח

כשרשת מזון אחת הוגה מהלך, ממהרות המתחרות לבצע התאמות. כל הצרכנים נהנים מאותם מבצעים, לא משנה היכן הם קונים

נורית קדוש | 21/12/2008 7:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף-על-פי שנהוג לייחס לצרכן הישראלי אדישות, אווירת המיתון שהשתלטה על השוק הישראלי דווקא הצליחה להביא לשינוי של ממש בדפוסי ההתנהגות שלו. יצרני המזון כבר מזהים מעבר של צרכנים למוצרים זולים יותר, כמו שקיות חלב במקום קרטוניות. כשהצרכנים מגיעים לקופה, העגלות עמוסות הרבה פחות. ואפילו במכולות חשים בהתגברות תנועת הלקוחות המבקשים לקנות בהקפה.

מדובר בנתונים שמצליחים להפתיע אפילו את ותיקי ענף המזון, שעד כה נהגו להתרברב כי הוא יהיה האחרון שייפגע מתקופות מיתון. לזכותם ייאמר כי רגע אחרי שעיכלו את תמונת המצב החדשה והבינו שלא רק שלא תשתנה לטובה בקרוב, היא גם עלולה להחריף, החלו לפעול.

בשלב הראשון הופחתו ב-‭15%‬ מחירי מוצרי היסוד, ובהם לחם, ביצים, חלב ופסטה. אלא שכיוון שמוצרים אלו מהווים רק כ-‭10%‬ מסל הקניות של
הצרכן הישראלי, נדרשו הרשתות למהלכים נוספים כדי להגדיל את הסל.

אף שמדובר בחודש דצמבר ובחברות כבר מסכמים את השנה ושומרים את הארטילריה הכבדה לתחילת השנה הבאה, חברו היצרנים לרשתות. כתוצאה, ניתן להבחין במבצעים חסרי תקדים, כמו 6 חטיפי "פסק זמן" של שטראוס ב-‭19.99‬ שקל, שהם ‭3.33‬ שקלים ליחידה לעומת ‭5.35‬ שקלים קודם לכן, או הורדת מע"מ למוצרי חשמל בשופרסל.

אלא שזהו רק הפרומו - מעוד כשבוע וחצי, עם כניסת התקציבים לשנת 2009 לתוקף, נוכל לראות מלחמה של ממש על כיסו של הצרכן.

היתרון הגדול של הצרכנים הוא היעדר הבידול בין הרשתות. במצב שכזה, כשרשת אחת הוגה מהלך, ממהרות המתחרות לבצע התאמות, כדי לא לאפשר לה חלילה יתרון. כך, בסופו של דבר, כל הצרכנים נהנים מאותם מבצעים, לא משנה היכן הם קונים.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים