רמי לוי מגיע לרמת גן: האם נרוויח ממלחמת המחירים?
הרשת הפרטית הזולה משתלטת על אזור המרכז. הצרכנים צפויים רק להרוויח-הניסיון מלמד שמחירים בסניפי הרשתות שקרובים לסניף של רמי לוי נמוכים יותר. בקרוב יפתח לוי אתר קניות מקוון

לעסקים נודע כי בתום משא ומתן עיקש הצליח לוי להיות זה שיחליף את הרבוע הכחול, ששכרה עד כה את הסניף המשתרע על 2,600 מ"ר מול קניון איילון ברמת גן.
בתחילת השנה נחשף בעסקים כי לוי בדרכו לפתוח סניף בתל-אביב, ואתמול - כ-10 חודשים לאחר הפרסום - נחתם החוזה שלפיו לקראת ערב פסח יפתח לוי שלוחה ראשונה של הרשת הירושלמית.
ניתן להעריך כי מדובר בסנונית הראשונה של לוי במרכז הארץ, וכי בתקופה הקרובה ייבחנו מיקומים נוספים באזור.
זאת, בנוסף לתוכניתו של לוי לפתוח בעוד כ-3 חודשים אתר קניות מקוון לכל תושבי האזור, שיספק את המוצרים עד לבית הלקוח ויתופעל מתוך מרכז לוגיסטי, שיוקם אף הוא באזור המרכז.
החתימה על החוזה ל-10 השנים הקרובות מהווה את אות הפתיחה למלחמת חורמה על המחירים - שממנה צפויים ליהנות בעיקר הצרכנים. על עוצמת התחרות הצפויה להתנהל על כיסו של הצרכן ניתן ללמוד מההתרחשויות שליוו את פתיחת הסניף של לוי בצפון הארץ.
כמבצע השקה הוריד לוי את מחיר העוף ל-6.9 שקלים לק"ג, מהלך שגרם לשופרסל ולרבוע הכחול לבצע התאמות במחירי העוף בסניפים הסמוכים.
לוי מיהר להוריד את המחיר פעם נוספת, ומשראה כי כל צעד שלו גורר תגובה מיידית של הפחתת המחיר מצד המתחרים - הוריד את מחיר העוף ל-49 אגורות לק"ג, מהלך שהביא המוני צרכנים להסתער על החנות.
ככלל, ניתן לזהות כי פתיחת סניף של רשת פרטית בסמוך לסניפי שופרסל והרבוע הכחול גורמת להורדת מחירים מיידית אצל המתחרות. ראיה לכך ניתן למצוא בפערים במחירים המגיעים לעשרות אחוזים בין סניפים שונים של אותו פורמט ברשת.
כך לדוגמה, על-פי נתוני אתר פריסייל,
בעוד שלקוחות שופרסל דיל בירושלים ישלמו על אריזת ביסקוויטים פתי-בר במשקל 500 גרם רק 8.29 שקלים , הצרכנים התל אביבים של הרשת ייפרדו מלא פחות מ-10.49 שקלים בעבור אותם ביסקוויטים.
גם סיר האורז בבירה זול יותר מזה שבעיר ללא הפסקה. ק "ג אורז פרסי של סוגת עולה בתל אביב 12.59 שקל לעומת 9.89 שקלים בירושלים.
דוגמאות נוספות למדיניות הרשת הפועלת במתכונת תמחור אזורית ניתן למצוא בשקית שעועית ירוקה קפואה של סנפרוסט, שנמכרת ב-17.99 שקל בירושלים וב-18.99 שקל בתל אביב. גם שקדי המרק בתל אביב והקטשופ של אסם יקרים ב-2 שקל מאחיהם הירושלמים.
עד לפני כ-3 שנים הפעילה שופרסל סניף בתוך קניון איילון ברמת גן, ומעבר לכביש פעלו סניפי מגה של הרבוע הכחול ו'אימפריה' של קלאבמרקט.
לאחר קריסת קלאבמרקט ורכישתה על ידי שופרסל, הוסב הסניף לפורמט שופרסל דיל. בהמשך הסבה הרבוע הכחול את סניף מגה ל'שפע שוק'.
עם החלטת הרבוע הכחול לפנות את הסניף, התמודדו מספר גורמים על הנכס, וביניהם שופרסל, אשר ביקשה להפעיל במקום סניף 'יש', הפונה למגזר החרדי.
רמי לוי שיווק, שהחלה דרכה בשנת 1976, מפעילה רשת של 14 סופרמרקטים, אשר לצדם חנויות ביגוד והנעלה במחירים מופחתים באזור ירושלים והסביבה.
לאחרונה פתחה הרשת סניף בצומת קסטינה ובמתחם 'אדמירלטי' בצפון הארץ. בימים הקרובים ייפתח סניף נוסף של הרשת בטבריה. מרשת שופרסל לא נמסרה תגובה.