GM קרובה לקריסה - ותדיר-גן מעפולה עלולה לאבד חוזים ב-160 מיליון יורו
לטענת ג'נרל מוטורס היא זקוקה ל-18 מיליארד דולר בתוך מספר שבועות, אחרת תקרוס. תדיר-גן צפתה להכנסות של 33 מיליון יורו מ-GM ב-2009 נכון לסוף הרבעון ה-3 חייבת ענקית הרכב האמריקאית כ-4.9 מיליון יורו לחברה הישראלית
אחת החברות הישראליות בעלות החשיפה הגבוהה ביותר לג' נרל מוטורס היא תדיר-גן מעפולה, יצרנית מכלולים מאלומיניום לתעשיית הרכב. תדיר-גן היא בשליטת קרן אינספייר של אבי ורטהיים.
ג'נרל מוטורס היא אחת הלקוחות העיקריות של תדיר-גן. לשתי החברות הסכמי ייצור ל-4 השנים הקרובות בהיקף 160 מיליון יורו. בשנת 2009 בלבד צפתה תדיר-גן כי הכנסותיה מהחברה האמריקאית יסתכמו ב-33 מיליון יורו.
להשוואה, בשנת 2007 הסתכמו ההכנסות של החברה הישראלית מכל לקוחותיה ב-49 מיליון יורו. מתחילת השנה הגיעו הכנסות החברה ל-37.7 מיליון יורו.
ג'נרל מוטורס חייבת כיום לתדיר-גן 4.9 מיליון יורו - סכום שמהווה כשליש מהונה העצמי של החברה הישראלית (15 מיליון יורו), ולמחיקתו עלולה להיות השפעה משמעותית על יציבותה. עם זאת, תדיר-גן מציינת כי מועד פירעון החוב טרם הגיע.
החברה מעפולה כתבה בדוחותיה כי "על פי פרסומיה, ג'נרל מוטורס מצויה בקשיים פיננסיים שאינם מאפשרים את המשך פעילותה
ללא סיוע ממשלת ארה"ב. פגיעה בפעילות ג'נרל מוטורס עשויה להביא להרעה בתוצאות העסקיות של החברה".
ענקית הרכב כבר הודיעה לתדיר-גן באחרונה על צמצום ההזמנות לפרויקטים קיימים, שהיקף ההכנסות הצפויות מהם יעמוד על 56 מיליון יורו (ב-4 שנים). עם זאת, בחברה מציינים כי לא התקבלה כל אינדיקציה לביטול או לצמצום בפרויקטים חדשים, שהיקף ההכנסות הצפוי מהם ב-4 השנים הקרובות הוא כ-104 מיליון יורו, מתוכם 20 מיליון יורו ב-2009.
עוד אומרים בחברה כי היא אינה צפויה להיפגע מתהליך איחוד דגמי הרכב של ג'נרל מוטורס, שכן מוצריה אינם מיועדים לדגמים שבוטלו.
חברה בורסאית נוספת שנמצאת במגעים עסקיים עם ג'נרל מוטורס היא אזימוט טכנולוגיות, שאלביט מערכות רכשה כ-20% ממניותיה לפני מספר שבועות. הקשר של אזימוט עם החברה האמריקאית נמצא בשלבים ראשוניים של פיתוח טכנולוגיות עזר לנהיגה, ואינו נחשב מהותי בשלב זה.
יוסי גונן, מנכ"ל אזימוט, אמר למעריב עסקים כי "נכון להיום, מבחינתנו אין שום עצירה בפרויקט. ממסרים לא רשמיים שקיבלנו מאנשים בחברה עולה שאפילו אם תגיע להקפאת הליכים, יהיה לה יותר קל להמשיך בפרויקט - ללא הלחץ של הספקים. גם אם הפרויקט יופסק - נוכל להעבירו לחברות רכב גדולות אחרות".







נא להמתין לטעינת התגובות





