ירידה ברווח הנקי של אל על ברבעון השלישי ל-30.4 מיליון דולר
ברבעון המקביל ב-2007 הגיע הרווח הנקי של החברה ל-40.7 מיליון דולר. תוצאות החברה הושפעו מהמשבר העולמי בענף התעופה, העלייה במחירי הדלק, והתנודות בשער החליפין.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-607.3 מיליון דולר, לעומת 566.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007, גידול של כ-7%. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה של כ-9% בהכנסות מנוסעים, וכן מגידול של כ-30% בהכנסות אחרות, כגון מכירת מוצרים פטורים ממכס ומתן שרותי תחזוקה לגורמי חוץ.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2008, הסתכם ב-30.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-40.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-133.4 מיליון דולר, לעומת 151.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007 - ירידה של כ-12%.
הרווח התפעולי הסתכם ב-50.4 מיליון דולר, לעומת 61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007, קיטון של כ-18%.
שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות מהמחזור עלה בכ-4%, ביחס לרבעון המקביל ב-2007 והם הסתכמו ב-24.6 מיליון דולר, לעומת 21.7 מיליון דולר - גידול של 2.9 מיליון דולר. בחברה מציינים כי העלייה נבעה מהגידול בהוצאות השכר עקב תיסוף השקל ביחס לדולר.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ששימש את החברה ברבעון הסתכם ב-11.3 מיליון
דולר, לעומת תזרים של 74.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. השינוי נובע בעיקר מהקיטון ברווח לפני מס ברבעון המדווח, לעומת הרווח לפני מס ברבעון המקביל ב-2007, וכן מתנודות עונתיות ביתרות מאזניות של ספקים, זכאים והכנסות מראש.
בתשעת החודשים הראשונים של 2008, הסתכם התזרים ב-97.8 מיליון דולר, לעומת 178.1 מיליון דולר, וזאת בעקבות ההפסד לפני מס לתקופה הנוכחית לעומת הרווח לפני מס לתקופה המקבילה אשתקד. יתרת המזומנים של החברה, הסתכמה בסוף הרבעון ב-223 מיליון דולר.
אל על היא המוביל הלאומי של ישראל, המטיסה מדי שנה כ-1.8 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ-40 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות אחרות והיא מפעילה כיום 35 מטוסים, מתוכם 29 מטוסים נמצאים בבעלותה. החברה ציינה כי ברבעון השלישי הגיע שיעור התפוסה במטוסים ל-85.4% - מהגבוהים בענף התעופה.
"אל על רושמת הכנסות שיא ברבעון השלישי, המשקפות גידול של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד", אמר חיים רומנו, מנכ"ל אל על מסר. "הגידול בהכנסות מצביע על יכולתה של אל על להתמודד עם השינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי ועם המשבר בכלכלה העולמית. הרווח התפעולי של החברה, הוא הגבוה ביותר מבין 20 חברות התעופה המובילות בעולם".






נא להמתין לטעינת התגובות





