המחירונים החדשים כבר כאן

פחות מחודשיים לפני פרסום המחירונים הרשמיים של השנה החדשה-ויבואני הרכב הבינו שאין מנוס: חלקם פרסמו מחירונים חדשים, שמביאים בחשבון את הפחתת מס הקנייה. אחרים מציעים הנחה "אישית", לא רשמית, באולמות התצוגה

גיל מלמד | 3/11/2008 6:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ענף הרכב נכנס לקדחת של הנחות ומכירות של מעין "סוף עונה". חודשיים לפני תחילתה של שנה חדשה, כמה מהיבואנים המובילים כבר שינו רשמית את מחירי המחירון ועדכנו אותם מטה. היבואנים יצאו גם במסעות פרסום נרחבים, בעיקר בעיתונות הכתובה ובשילוט חוצות, ולא במקרה.
מגרש מכוניות, ליסינג
מגרש מכוניות, ליסינג יהודה בן-יתח


היבואנים נתקעו עם מלאי גדול של מכוניות, כתוצאה מעצירת המכירות בחודש האחרון. נכון שמדובר בחודש שהיו בו מעט מאוד ימי עבודה, אך זו אינה הסיבה העיקרית.

רשות המסים פרסמה בספטמבר את טווחי המחירים המשוערים לכלי רכב חדשים בינואר 2009, לפי קבוצות רישוי. התברר כי מחירי המכוניות החדשות צפויים לרדת בינואר באלפי שקלים, כתוצאה מההפחתת מס הקניה ומהתחזקותו של השקל.

מס הקנייה יופחת ב-1 בינואר מ-78% ל-75% (כשלב נוסף בתוכנית שהושקה ב-2005, ושבסופה, ב-2010, יופחת מס הקנייה ל-72%).

כתוצאה העדיפו רוב הלקוחות המעוניינים במכוניות חדשות להמתין לתחילת השנה, אז יפורסמו המחירונים החדשים, הרשמיים והסופיים (קבוצות המחיר המשוערות שפורסמו יכולות להשתנות מעט, לפי השינויים בשערי המטבע. הבסיס לחישוב הוא שער החליפין הממוצע ב-10 ימי המסחר האחרונים של השנה).
מבצעי מכירות אינטנסיביים

יבואני הרכב לא נותרו אדישים להתפתחויות, ומאז פרסום קבוצות המחיר המשוערות, החלו כמה מהם להעניק הנחות ללקוחות באולמות המכירה - הנחות "אישיות" שניתנו במסגרת מו"מ, ובלי לשנות את המחירונים הרשמיים, כדי שלא לפגוע בלקוחות הגדולים באמת - חברות הליסינג.
 

מכוניות ליסינג
מכוניות ליסינג אלכס רוזקובסקי

עכשיו, כחודשיים לפני 1 בינואר, החלו כבר כמה יבואנים לעדכן רשמית את המחירונים. חברת כלמוביל, יבואנית מכוניות מרצדס, מיצובישי ויונדאי, הודיעה על התאמת מחירוני מיצובישי ויונדאי לקבוצות המחיר החדשות.

ברכבי יונדאי מדובר על הפחתת מחיר רשמית, וברכבי מיצובישי מובטחת "הורדת המע"מ" וכן התחייבות להחזר כספי במקרה שבו גבולות המחיר הסופיים ומחירי המחירון שייקבעו ב-1 בינואר יהיו נמוכים עוד יותר.

במקביל, יבואנים אחרים מקיימים מבצעי פרסום ומכירות אינטנסיביים, לרבות מבצעי טרייד-אין במחירי מחירון והטבות אבזור שונות, כדי להיפטר ממלאי המכוניות שהגיעו ארצה בתחילת השנה וטרם נמכרו.

חברות אחרות מציעות מכוניות בשיטת "שלם וסע". בשיטה זו נמכרות בדרך כלל מכוניות שנמצאות במלאי כבר כמעט שנה.

בניגוד לנהוג בארה"ב ובאירופה,
בישראל כמעט אין סוכני משנה שרוכשים מן היבואנים מלאי. המלאי שייך ליבואנים ואינו משוחרר מהמכס עד לאחר המכירה - וכך היבואנים לא נדרשים לשלם את שיעור המס הגבוה.

בתחילת 2008 שונתה שיטת הרישום של כלי רכב באופן שהיטיב עם יבואני הרכב על חשבון הציבור. במקום "שנת הדגם" מצוין ברישיון הרכב "מועד העלייה על הכביש", ללא קשר למועד הייצור.

הסייג היחיד הוא שמכוניות שהגיעו לישראל חייבות לעבור תהליך רישוי (ולפני כן שחרור ממכס), אם חלפו 354 ימים מיום הגעתן.

רוב מלאי המכוניות שבנמלים הגיע אמנם בחצי השנה האחרונה, וגם אם יימסר ברבעון הראשון של 2009 היבואנים לא "יפסידו יד" - אך מקצת המלאי כבר מתקרב לשהייה בת שנה בנמל.

"מבצעי חבר"

במצב כזה מעדיפים היבואנים לשלם את המס, לבצע רישוי ולהציע את מבצעי "שלם וסע" - מבצעים שמוצעים כעת, בין היתר, על כמה דגמים של רנו.

במקביל עורכים היבואנים מבצעי מכירות באמצעות מועדוני לקוחות גדולים, כגון "חבר" (ארגון אנשי כוחות הביטחון), ומציעים לחבריהם הנחות כספיות ניכרות.

"מבצעי חבר" - כפי שמכונים בענף כלל מבצעי המועדונים - שבים לאופנה לאחר שכמעט נעלמו מהנוף בשנים האחרונות, ככל שהעמיקה חדירתן והשפעתן של חברות הליסינג על ענף הרכב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים