המחירונים החדשים כבר כאן
פחות מחודשיים לפני פרסום המחירונים הרשמיים של השנה החדשה-ויבואני הרכב הבינו שאין מנוס: חלקם פרסמו מחירונים חדשים, שמביאים בחשבון את הפחתת מס הקנייה. אחרים מציעים הנחה "אישית", לא רשמית, באולמות התצוגה

היבואנים נתקעו עם מלאי גדול של מכוניות, כתוצאה מעצירת המכירות בחודש האחרון. נכון שמדובר בחודש שהיו בו מעט מאוד ימי עבודה, אך זו אינה הסיבה העיקרית.
רשות המסים פרסמה בספטמבר את טווחי המחירים המשוערים לכלי רכב חדשים בינואר 2009, לפי קבוצות רישוי. התברר כי מחירי המכוניות החדשות צפויים לרדת בינואר באלפי שקלים, כתוצאה מההפחתת מס הקניה ומהתחזקותו של השקל.
מס הקנייה יופחת ב-1 בינואר מ-78% ל-75% (כשלב נוסף בתוכנית שהושקה ב-2005, ושבסופה, ב-2010, יופחת מס הקנייה ל-72%).
כתוצאה העדיפו רוב הלקוחות המעוניינים במכוניות חדשות להמתין לתחילת השנה, אז יפורסמו המחירונים החדשים, הרשמיים והסופיים (קבוצות המחיר המשוערות שפורסמו יכולות להשתנות מעט, לפי השינויים בשערי המטבע. הבסיס לחישוב הוא שער החליפין הממוצע ב-10 ימי המסחר האחרונים של השנה).
יבואני הרכב לא נותרו אדישים להתפתחויות, ומאז פרסום קבוצות המחיר המשוערות, החלו כמה מהם להעניק הנחות ללקוחות באולמות המכירה - הנחות "אישיות" שניתנו במסגרת מו"מ, ובלי לשנות את המחירונים הרשמיים, כדי שלא לפגוע בלקוחות הגדולים באמת - חברות הליסינג.

עכשיו, כחודשיים לפני 1 בינואר, החלו כבר כמה יבואנים לעדכן רשמית את המחירונים. חברת כלמוביל, יבואנית מכוניות מרצדס, מיצובישי ויונדאי, הודיעה על התאמת מחירוני מיצובישי ויונדאי לקבוצות המחיר החדשות.
ברכבי יונדאי מדובר על הפחתת מחיר רשמית, וברכבי מיצובישי מובטחת "הורדת המע"מ" וכן התחייבות להחזר כספי במקרה שבו גבולות המחיר הסופיים ומחירי המחירון שייקבעו ב-1 בינואר יהיו נמוכים עוד יותר.
במקביל, יבואנים אחרים מקיימים מבצעי פרסום ומכירות אינטנסיביים, לרבות מבצעי טרייד-אין במחירי מחירון והטבות אבזור שונות, כדי להיפטר ממלאי המכוניות שהגיעו ארצה בתחילת השנה וטרם נמכרו.
חברות אחרות מציעות מכוניות בשיטת "שלם וסע". בשיטה זו נמכרות בדרך כלל מכוניות שנמצאות במלאי כבר כמעט שנה.
בניגוד לנהוג בארה"ב ובאירופה,
בתחילת 2008 שונתה שיטת הרישום של כלי רכב באופן שהיטיב עם יבואני הרכב על חשבון הציבור. במקום "שנת הדגם" מצוין ברישיון הרכב "מועד העלייה על הכביש", ללא קשר למועד הייצור.
הסייג היחיד הוא שמכוניות שהגיעו לישראל חייבות לעבור תהליך רישוי (ולפני כן שחרור ממכס), אם חלפו 354 ימים מיום הגעתן.
רוב מלאי המכוניות שבנמלים הגיע אמנם בחצי השנה האחרונה, וגם אם יימסר ברבעון הראשון של 2009 היבואנים לא "יפסידו יד" - אך מקצת המלאי כבר מתקרב לשהייה בת שנה בנמל.
במצב כזה מעדיפים היבואנים לשלם את המס, לבצע רישוי ולהציע את מבצעי "שלם וסע" - מבצעים שמוצעים כעת, בין היתר, על כמה דגמים של רנו.
במקביל עורכים היבואנים מבצעי מכירות באמצעות מועדוני לקוחות גדולים, כגון "חבר" (ארגון אנשי כוחות הביטחון), ומציעים לחבריהם הנחות כספיות ניכרות.
"מבצעי חבר" - כפי שמכונים בענף כלל מבצעי המועדונים - שבים לאופנה לאחר שכמעט נעלמו מהנוף בשנים האחרונות, ככל שהעמיקה חדירתן והשפעתן של חברות הליסינג על ענף הרכב.