עושים עליכם חיפוש
בניתם אתר מושלם לעסק ואף אחד חוץ מההורים שלכם לא מכיר אותו? יש לכם בלוג מבריק עם אפס כניסות? נראה שלא נחשפתם לעולם המסעיר של קידום האתרים. כך תקפיצו את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל - או לפחות תוכלו לוודא שמקדם האתרים ששכרתם עושה את העבודה

לאנשים שאמרו את זה קוראים מקדמי אתרים, שתפקידם להבליט את האתר שלך ולהרבות את הכניסות אליו. יש לך אתר ואף אחד לא מכיר אותו? כך תוכל לקדם אותו בעצמך, או לפחות להגיע למקדם האתרים עם ידע לא מבוטל באמתחתך.
היכרות בסיסית - לפני שקופצים למים בנושא קידום האתרים ברשת, ראוי להכיר כמה חוקים בלתי כתובים: מנועי החיפוש אינם מחבבים שקרנים, קשקשנים, מפציצים, טרולים או "מזהמי" אתרים למיניהם. ברוב הפעמים הם פשוט יענישו גורמים כאלה באמצעות סילוקם לתוצאות חיפוש רחוקות. הקפידו להיות ממוקדים, ענייניים, יעילים ולא תאבי פרסום חסרי ריסון.
יש לכם חשבון בפייסבוק, בקפה דה מרקר, מייל,
וטיפ בסיסי נוסף: במקום לנסות להתחבב על גוגל בכל מיני דרכים עוקפות - פשוט הציגו את עצמכם בפניו בעמוד "הוספת אתר", שמצוי במנוע החיפוש.
אדוורדס - מילות מפתח בגוגל - לפני שסוגרים עיסקה עם מקדם האתרים, הטיפ הבסיסי הוא לפנות לנקודת ההתחלה - אבא גוגל - שנותן טיפים ועצות לשימוש נבון במילות החיפוש. בגוגל יודעים הכי טוב מה לעשות איתן, גם אם מקדם האתרים בטוח אחרת. ייתכן שהטיפים של גוגל יחסכו כמה שאלות או יעלו שאלות אחרות שלא חשבתם עליהן.
למשל, באתר ממליצים על מילות חיפוש שליליות: הוספת מילת מפתח שלילית לקבוצת המודעות או למסע הפרסום שלך, מונעת את הופעת המודעות שלך בשאילתות חיפוש המכילות מילה זו. כלומר, מדובר במילות חיפוש שאינכם רוצים שיובילו לאתר שלכם, אבל עשויות - דווקא על דרך השלילה - למקד את קהל הגולשים שלכם.

גוגל טרנדס - מומלץ להשתמש בעוד שירות יעיל של גוגל - גוגל טרנדס, שמאפשר לעקוב אחר מילות החיפוש הפופולריות. כך תוכלו לבחון את הפופולריות של מילות החיפוש שמתאימות לכם, או של אלה הקשורות לתחום העיסוק הרלוונטי, וכך להתמקד יותר.
בנוסף ניתן להיעזר באתר דירוג האתרים אלקסה, שבו אפשר לבחון את דירוג אתרי "הלקוחות המרוצים" של המקדם שבחרתם ולבדוק ממה הם כל כך מרוצים, אם בכלל.
בלוג איט - אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם שיחה או ליצור עניין באתר שלכם היא להראות שאתם מבינים בתחום. בלוג מקצועי עשוי להדגיש ולהבליט את הידע שלכם וליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ועם קולגות.
תשאלו את משה פרץ, שותף וראש החטיבה המקצועית של אחת מחברות רואי החשבון הגדולות בישראל - ומפעיל בלוג פופולרי מאוד העוסק בתקינה החשבונאית הבינלאומית ,ifrs שנכנסה לאחרונה לארץ. אם תחפשו את המילה ,ifrs תגיעו אל הבלוג דרך תוצאת החיפוש השלישית בגוגל, דבר שמקנה לו אמינות בתחום ופופולריות רבה.
קשר אליי ואקשר אליך - אחד הדברים שמאפיינים את רשת האינטרנט הוא מה שקראו לו כתבי הטכנולוגיה של שנות ה-90 “היפרבטקסט"” (באותה תקופה הם קראו גם לאינטרנט "סייברספייס", מונח שהלך והתאדה בין כל הווב 2.0 והבלוגוספירה.(
ההיפרטקסט הוא הקישור שמאפשר הפניות מאתר לאתר. מלבד השכנות הטובה עם אתרים שאתם מעריכים, הוא מעלה את הדירוג שלכם בגוגל כאשר אתרים אחרים מקשרים אליכם. אם מדובר באתרים גדולים ואמינים, הקישורים מהם יעלו את הדירוג שלכם במנוע החיפוש גוגל. אז אל תתביישו לקשר ואל תתביישו לבקש שיקשרו אליכם - משהו בסגנון "קשר אליי ואקשר אליך".
לא רק גוגל - כאשר אנחנו מחפשים משהו ברשת, האינסטינקט הראשון הוא לפנות לעץ הדעת הקרוב למקום מגוריכם - גוגל, על אחת כמה וכמה אם מחפשים שירות אינטרנט מובהק כמו קידום אתרים.
אין ספק כי מדובר בדרך טובה, הרי מי שמתיימר לקדם אתרים כדאי שהאתר שלו יקודם כראוי. אך אל תתבססו רק על מנוע החיפוש הפופולרי ועל מילות החיפוש הראשונות שעולות בראשכם. נסו לחפש גם במנועים מתחרים כמו יאהו, לייב, קול ועוד.
אם אתם פונים לשווקים בינלאומיים, חפשו את מקדמי האתרים הרלוונטיים לשוק שאליו אתם פונים, וערכו חיפוש באנגלית ובשפה הרלוונטית.
לחמוק מאי השדים - אם אתם כבר נכנסים לעובי קורת הקידום, כדאי שתכירו את המונחים "הפצצת גוגל", "הסוואת עמוד" (Cloaking) ו"העתקת תכנים". למעשה, מדובר בניסיונות להשפיע על תוצאות החיפוש באמצעות עשרות קישורים לא רלוונטיים, העתקה של תכנים והסוואת עמודים (עמודים שנסרקים על ידי מנוע החיפוש אך אינם מופיעים בגלישה) - שיפנו לדף אינטרנט מסוים ויקפיצו אותו לראש תוצאות החיפוש.
מדובר במעשים שגוגל לא מחבבת והיא אף נוקמת במפציצים, במסווים ובמעתיקנים, באמצעות הגלייתם לאי השדים של האינטרנט - תוצאות חיפוש שרגל גולש לא הגיעה אליהן וכנראה שגם לא תגיע אליהן. לכן, כאשר מחפשים מקדם אתרים, חשוב לשים לב שהוא לא יבטיח לכם שהוא יקפיץ אתכם לראש תוצאות החיפוש בזמן קצר מאוד, כיוון שאתם עלולים להיעלם באותה מהירות לתהום הנשייה של הרשת, מפני שהכעסתם את מנוע החיפוש הגדול בעולם.
נהנית? ספר לחבריך - בחלק מאתרי הקידום מופיעים שמות הלקוחות שלהם, ואם הם לא מופיעים, זו סיבה לכמה שאלות שראוי שתציגו למקדם. אל תתעצלו: שלחו מייל או הרימו טלפון לאותם לקוחות ושאלו אותם על השירות, התוצאות וטיב העבודה.
אל תסתפקו רק בתשובות שלהם. גם כאן מנועי החיפוש יכולים להיות שימושיים למדי. אם פניתם לחברה מסוימת שמנסה לקדם את אתר מכירת כרטיסי הטיסה שלה, אך לא הצלחתם למצוא את החברה הזו בדף החיפוש הראשון תחת הערכים "כרטיסי טיסה ברשת" או "טיסה לחו"ל" - ייתכן שהם מרוצים, אבל לא בטוח שמהסיבות הנכונות.
ראוי שתבואו עם ידע ועם רקע. כך תוכלו להבין מה עושה מקדם האתרים שלכם, איך הוא מקדם את האתר ואולי תוכלו להיות שותפים פעילים יותר בקידום האתר שלכם.
מי זה? - ברשת קיים כבר כמה שנים אתרשמאפשר לכם לקבל נתונים על אתרים שונים. כיצד זה עוזר לנו? ובכן, אם מישהו מתהדר בכך שהוא מקדם אתרים ברשת מאז ,1998 אבל האתר שלו או האתרים שהוא קידם רשומים משנת - 2004 ראוי לבחון שוב את אמינותו של מקדם האתרים הזה.
האתר מספק גם כתובות IP ופרטים על האנשים שעל שמם רשום הדומיין, מתי נרשם האתר לראשונה, אם הוא פעיל ואפילו מציג רייטינג של האתר.
אבולוציה אינטרנטית - האתר archive.org מהווה מעין ארכיון אינטרנט אדיר. אחד האלמנטים המעניינים שלו הוא שהוא מהווה ארכיב של אתרי אינטרנט ישנים ולמעשה סוקר את האבולוציה של אתרי אינטרנט.
אך כיצד יעזור לכם אתר שמארכב את הרשת - האם כדי להתענג על אתרים ישנים עם אנימציה מהגיהינום? לא בדיוק. כך תוכלו ללמוד על דרכי הפעולה של מקדם האתרים שלכם: באילו טקטיקות הוא השתמש באתרים שקידם, מה הוא בדיוק קידם, כיצד נראו האתרים שקידם או בנה בימיהם הראשונים ועוד פרטים שעשויים להיות שימושיים עבורכם.