כוכב נולד בווליום נמוך

מצד אחד, הרייטינג גבוה, הכרטיסים נמכרים והפרסומות נחטפות. מצד שני, הבאזז לא כמו פעם, הכרטיסים הוזלו דרמטית וצביקה הדר מפציר שנבוא לאירועי הגמר. האם נבקעים סדקים בזוגיות המלכותית של כוכב נולד וסלקום?

חני יודל | 27/8/2008 7:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שימוש בלוביסטים בניסיון למכור כרטיסים לקבוצות, קידום מכירות אגרסיבי בתוכנית חצי הגמר של כוכב נולד על ידי המנחה, צביקה הדר, ועל ידי נציגי שירות ומכירה במוקדי סלקום, והוזלה משמעותית של הכרטיס מ-200 שקל למי שאינו לקוח סלקום ל-75 שקל, אלה הם רק חלק מהפעולות שנקטה חברת הסלולר בניסיון להיפטר מהכרטיסים לאירוע ווליום כנרת, ששיאו בגמר "כוכב נולד".

כ-20 מיליון שקל השקיעה השנה סלקום באירוע המוזיקה, שסוחף אחריו מדי שנה המוני צעירים. גם אם חוף גולן בכנרת, שבו התקיים האירוע, התמלא השנה עד אפס מקום, נראה כי הדבר עלה במאמץ רב לחברת הסלולר.
 
גמר כוכב נולד- מאמץ רב למלא את המקום
גמר כוכב נולד- מאמץ רב למלא את המקום צילום: יגאל לוי

בענף הפרסום מציינים, כי לא מן הנמנע שהקושי במכירת הכרטיסים נובע מירידת קרנו של האירוע, בעקבות הקמת כפר הנוער קוקה-קולה וילג'. המיזם של חברת המשקאות מתחרה על אותו קהל יעד של בני 15-18.

יש כבר מי שטוען כי בסלקום שוקלים להפסיק את מתן החסות לתוכנית בעונה הבאה. "סלקום נכנסו לברוך לא קטן", אומר בכיר בענף הפרסום. "הם העמידו שואו, אבל עם הרבה זיעה והרבה קומבינה. זה רחוק מלהיות סיפור הצלחה".

גורם אחר מוסיף, כי מיקום הבמה כ-300 מטר מהמים והחום הקשה אינם תורמים להיענות, ומציין כי "חלו ירידה ושחיקה באירוע הזה, סלקום כבר לא מהווה מונופול של אירועי קיץ לנוער". העניין תמוה לנוכח נתוני הרייטינג הגבוהים שהניבה "כוכב נולד" לאורך העונה, שאף עלו לעומת העונה שעברה. גם מבחינת זמן אוויר, בכירים בחברות רכש המדיה מדווחים על תפוסה מלאה על ידי 39 מפרסמים, ובהם נותני חסות כניסן, מלונות פתאל ואיסתא.
לא להספיד

מחיר לנקודת רייטינג בפרק הגמר נע בין 1,800 ל-2,000 שקל. פרסומת ברייק הזהב- רגע לפני ההכרזה על הזוכה, נאמדת ב-250 אלף שקל ושייכת לדוריטוס, בשיתוף פעולה שנולד כבר בעונה שעברה.

"אתמול ניסיתי להכניס פרסומת לתוכנית, אבל נאמר לי שאין מקום", מספר בכיר בחברת רכש מדיה.
התחושה היא כי הרייטינג הגבוה והביקוש מצד המפרסמים עומדים בסתירה לקושי במכירת הכרטיסים לאירוע הגמר ולבאזז המופחת סביב העונה הנוכחית.

"לעונת הקיץ'כוכב נולד' הוא פורמט מנצח, אבל צריך לזכור שמדובר בחודש אוגוסט, שבו ממילא הביקושים בפרסום גבוהים", אומר פרסומאי בכיר. "מעבר לזה, אין מתחרה ראוי ממול.

אני מאמין שאם 'הישרדות2' היתה משודרת עכשיו, הכוכב היה נופל".

בכיר נוסף מצביע על כמה בעיות שליוו, לשיטתו, את העונה הנוכחית. "הבאזז היה מופחת מכיוון שפרט לכמה מועמדים בולטים השאר היו פלקט, לא מעניינים, וקשה אפילו לזכור את השמות שלהם", הוא טוען. "בכלל, קשה לי לדמיין מישהו מהעונה הזאת מוביל קמפיין, למשל".

לדבריו, חלה שחיקה של הפורמט וההפקה לא השכילה להמציא את עצמה מחדש. "השופטים היו זקוקים לרענון. בהפקה פספסו את זה וגם לא השכילו ליצור איזון נכון בין הדמויות. גם צביקה הדר היה יותר מדי בפרונט. בכלל, יש תחושה שצריך לעשות משהו עם התוכנית הזאת".

אלון הוכדורף, מנכ"ל חברת רכש המדיה זניט, לא ממהר להספיד את התוכנית. "אמנם קשה בתוכניות מהסוג הזה לשמור על ההצלחה, אבל הרייטינג מוכיח את עצמו. וגם אם קצב מכירת הכרטיסים היה צולע, המעורבות הרגשית של הצופה בתוכנית היא עדיין גבוהה, ולמפרסם זה יעיל כי זה משליך תדמיתית על המוצר. בחברות רכש המדיה אנחנו הולכים אחרי הרייטינג, אותנו לא מעניין אם היה קשה למכור כרטיסים".

מסלקום נמסר בתגובה: "הכרטיסים נמכרו כמצופה. לגבי מתן החסות- הנושא לא נמצא על סדר היום". בקשת בחרו שלא להגיב לידיעה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים