גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


ההצעה הנואלת של האוצר

בהצעת התקציב לשנת 2009 מוצע לשנות את החוק במטרה לאפשר גביית אגרה גם בכבישים אשר נסללו מתקציב המדינה. כדי להבין עד כמה נואלת וחצופה הצעתו של בר-און ואנשיו, די לקרוא את ההסבר שמופיע בספר התקציב

גיל מלמד | 17/8/2008 9:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בהצעת התקציב לשנת ‭- 2009‬ כפי שהביאה שר האוצר רוני בר-און לאישור הממשלה, מוצע לשנות את החוק במטרה לאפשר גביית אגרה גם בכבישים אשר נסללו מתקציב המדינה ולא על חשבונם של יזמים פרטיים.

קטע הכביש הדרומי של חוצה ישראל, ממחלף שורק ועד למחלף אחוזם, הוקם במימון מלא של המדינה ובין השאר בזכות פועלו של שר אוצר אחר, סילבן שלום, אשר לחץ בשעתו לקדם את הפרויקט לטובת תושבי הפריפריה.
  
כביש שש
כביש שש 

הנסיעה בקטע הכביש הזה כעת, מסביבת צומת אשדוד ועד לא הרחק מצומת קמה שמצפון לבאר שבע, חוסכת לתושבי הדרום זמן נסיעה רב בכביש ‭,40‬ שהוא גם אחד הכבישים הקטלניים בישראל.

בנוסף לצמצום הכאב והסבל של תאונות דרכים - וסכומי כסף עצומים שנחסכים כתוצאה מכך - חוסכת הנסיעה כיום גם דלק, זיהום אוויר ושעות עבודה, והיא אפילו משפרת את ה"הזנה" של המשך כביש 6 צפונה.
  
כדי להבין עד כמה נואלת וחצופה הצעתו של בר-און ואנשיו, די לעיין בהסבר שמופיע בספר התקציב.

"ללא התיקון המוצע‭,"‬ נכתב שם, "ייאלץ משרד התחבורה לממן מתקציבו את תחזוקת קטע הכביש. כדי להעמיד את רמת השירות בקטע הכביש בסטנדרטים הנהוגים בקטעים המרכזיים שלו, על-פי הערכת חברת כביש חוצה ישראל, יש צורך בתקציב שנתי של כ-22 מיליון שקל".
החשיבה המעוותת של אנשי האוצר

מדברים אלה ומתגובת האוצר לשאלות עסקים עולה שסטנדרט התחזוקה של שאר כבישי ישראל נמוך מן הסטנדרט של כביש 6 והמשמעות היא שרוני בר-און מייצר תשתית כבישים אחת, טובה, לעשירים, ותשתית נחותה ומסוכנת למי שאין ידם משגת.

די לנהוג בשאר כבישי ישראל כדי להבין כמה דם מיותר נשפך עליהם בגלל תחזוקה לקויה וחסרה, ומדהים שאנשי האוצר אינם ערים לחוסר ההיגיון הכלכלי ב"חסכון פירוס" שכזה, אשר עולה למשק מיליארדי שקלים בנזקי תאונות.

הנוסח "ייאלץ משרד התחבורה" אינו מקרי, אלא מגיע אל שורש החשיבה המעוותת של הרפרנטים לתחבורה באוצר, אשר מתעלמים מכך שציבור הנהגים ובעלי הרכב בישראל משלם מדי שנה סכום בלתי נתפס של 22 מיליארד שקל כמסים, אגרות וקנסות על רכב, תחבורה ודלק.

תחזוקת כלל תשתית הכבישים בישראל איננה "אילוץ", אלא חובה

שלא נופלת מחובת המדינה לספק לתושביה ביטחון או חינוך, וממילא היא ממומנת במלואה על-ידי המשתמשים.

חוצפתו של בר-און מגיעה לכלל אבסורד מפני שהאגרה שתיגבה כוללת, לדברי דוברות האוצר, גם "הוצאות נלוות, בהן מערכת האגרה, הוצאות הגבייה, ניהול התנועה, מתן שירות וכדומה".

במילים אחרות, במקום לאפשר לנו להשתמש בכביש שאת הסלילה שלו שילמנו מכספנו - המדינה רוצה שנשלם גם עבור ההקמה והתחזוקה של מערכת גבייה יקרה.

אזרחי ישראל ראויים לשר אוצר חכם יותר אשר יבטל בכלל את האגרה בכביש 6 תוך פיצוי המפעיל. ביטול האגרה יחסוך את עלות הגבייה המיותרת, יקרב את הפריפריה למרכז ויעביר תנועה לכביש 6 תוך הפחתת עומס מכבישים אחרים. הרווח מצמצום התאונות ומן החיסכון בזמן ובדלק גדול בהרבה מן העלות התקציבית של ביטול האגרה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: רובי קסטרו

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים