המטרה: לשפר את תדמית הוויסטה
אחרי שעשתה כל שביכולתה כדי לקדם את המוצר ובעקבות הירידה הבלתי צפויה בהכנסות, החליטה ענקית התוכנית לצאת במסע פרסום חדש המציג את "ניסוי המוהבי", במסגרתו מוצגת בקריצה כיצד הבעיה של חלונות ויסטה היא תדמיתית בלבד

"ניסוי המוהבי", כפי שמופיע באתר המיוחד שבנתה מיקרוסופט, היא מערכת הפעלה חדשנית – כזאת שמתקבלת באהבה אצל הנסיינים אשר בוחנים את האפשרויות הגלומות בה.
"היא עדיפה בכל מידה על ויסטה", אומרת אישה שנראית נותנת ציון 10 למערכת ההפעלה החדשה, לאחר שזיכתה את הוויסטה בציון 0. נראה שהפעם מיקרוסופט באמת הצליחה להתעלות על עצמה ולהתגבר על כל הבעיות שאפיינו אותה קודם.
כמה גדלה אכזבתו של הצופה, כשמיד לאחר מכן מראה הסרטון שבאתר לאישה ולצופים, כמו במתיחה שבוצעה היישר ממרקחתו של יגאל שילון, שמערכת המוהבי המדהימה שאליה נחשף היא לא יותר מאותה ויסטה נכלולית בתחפושת. מערכת המוהבי, מסתבר מיד לצופה הנכלם, אינה מערכת הפעלה חדשה כי אם לא יותר מקמפיין
המתיחה לא תמה בזאת. האתר החדש של ניסוי המוהבי מציע לצופיו לא פחות מ-70 סרטונים שונים בהם ניתן לצפות בכל תרגילי ההונאה שביצעו המפרסמים בחבורת אנשי העסקים האומללים, שלאחר שמגלים את ההונאה מכים על ראשם בבושת פנים.
מערכת ההפעלה ויסטה סבלה מחבלי לידה קשים, עד שהגיעה לפרויקט המוהבי החדש, שאמור להוציא אותה מהבוץ. ראשית, הוצאתה עוכבה במשך שנים. לאחר מכן היא קיבלה ביקורות קשות מהציבור, ולמרות הקצוצים המשמעותיים במכירה, המכירות עדיין איטיות מהצפוי.
האשמה בכל הדברים הללו, טוענת חברת מיקרוסופט, אינה של החברה, אלא של הלקוחות. אם הציבור רק היה נותן לוויסטה הזדמנות כמו שנתן לפרויקט המוהבי, כך נראה מן האתר, ויסטה הייתה הופכת להיות תוכנה אהובה.
למרות שליטתה המוחלטת של מיקרוסופט בשוק מערכות ההפעלה, נראה שהשליטה בתחום פרסום המוצרים בתחום נמצאת דווקא בידיהן של יריבותיה הגדולות – אפל וגוגל.
השליטה של אפל בתחום הפרסום התחלה עוד בשנת 1984, עם הפרסומת הראשונה למקינטוש. הפרסומת, שבוימה על ידי הבמאי המצליח רידלי סקוט, הראתה את העולם שלפני המקינטוש, בדומה לזה שמוצג בספרו של ג'ורג' אורוול, "1984".

מסע הפרסום הייחודי של מיקרוסופט לא רק שמסמל את מצבה העגום של תוכנת ההפעלה החדשה, אלא גם מכריז על תחרות בזירה עסקית חדשה, כזאת שבה הייתה עד כה ידה של מיקרוסופט על התחתונה.
עד כה, את תדמיתה של מיקרוסופט קבעה מתחריה שממתגים אותה כבלתי אטרקטיבית ויבשה, לוויתן בעולם התוכנה. לאחרונה שכרה חברת הענק את שירותי קריספין, פורטר ובוגוסקי, אחת מסוכנויות הפרסום האטרקטיביות בעולם, לחוזה פרסום שמוערך בכ-300 מיליון דולר.
סכום העתק הוצא כולו במטרה אחת – להפוך את מיקרוסופט בפעם הראשונה בחייה לחברה מגניבה. נראה שמסע הפרסום החדש של ניסוי המוהבי הוא הנסיון הראשון של חברת הענק לפרסם עצמה בדרכים קלילות יותר, כאלה שמעלות חיוך בפני הצופים.
"בשבועות הקרובים אנו משיקים קמפיין שאמור לחסל כל ספקות שהם לגבי חלונות ויסטה", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר. "במשך השנה, ייעשה ניסיון להגדיר מחדש את המשמעות של התוכנה ללקוחותינו".
הניסיון להפוך את מיקורוספט לסקסית בהחלט עומד להיות אחת המשימות הקשות של קריספין פורטר ובוגוסקי. אולם, נראה שלאחר חודשים של סקרי שוק ובדיקות מיקרוסופט הצליחה למצוא לפחות נקודת תורפה אחת בקרב להצלת תדמיתה – ללעוג לכל אלה שמתנגדים לחלונות ויסטה.
כל שנותר הוא להמתין ולראות האם תהפוך להיות מיקרוסופט בעוד כמה שנים לא רק לענקית תוכנה אלא גם לדבר המגניב הבא.