הפעם האוצר צודק

לאחר שנתיים ויותר מ-800 הרוגים הצליח מופז להעמיד מנגנון שמונה 79 עובדים ומפיק חוברות יקרות, אבל לא הציג עד היום אף תובנה בטיחותית

גיל מלמד | 14/8/2008 9:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
את פרשת הקמתה של הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים ראוי ללמד כדוגמה הכואבת ביותר לכל תחלואי המערכת הפוליטית ותרבות החפיף הישראלית. מן הראוי שכל המעורבים בה - שרים, חברי כנסת, פקידי ממשל ואפילו עיתונאים - יביטו במראה ויחשבו על האחריות האישית שלהם לעשרות הרוגים ולמאות נפגעים מיותרים בכבישי ישראל.

הרשות הלאומית הקודמת לבטיחות בדרכים התקיימה 10 שנים יותר מדי, והתרומה שלה להצלת חיים היתה שולית - ואולי אפילו שלילית. מבקר המדינה בדק וקבע, שעיקר פעולתה של מי שאמורה להיות מערכת מקצועית לקידום בטיחות הדרכים בישראל היה בפועל העברת כספי ממשלה לגופים אחרים (בעיקר ממשלתיים).

ועדת שיינין, אשר מונתה במטרה לכתוב "תוכנית לאומית רב?שנתית" לבטיחות בדרכים, זכתה לכבוד רב בהרבה מכפי שמגיע לה. במקום תוכנית היא הוציאה תחת ידה מסמך דקלרטיבי כמעט חסר ערך, ועד היום לא פרסמה את הפרוטוקולים של אנשי המקצוע שבזבזו בה את זמנם ואת מרצם.

חברי ועדת הכלכלה
והשרים מאיר שטרית ושאול מופז נתנו יד לחוק אומלל ביותר, שמתוקפו קמה רשות לאומית "חדשה" שאינה שונה מהותית מהגוף שקדם לה ושגם היא, יותר מכל, מהווה צינור להעברת כספים.

לאחר שנתיים ויותר מ-800 הרוגים הצליח השר מופז להעמיד מנגנון שמונה כ-79 עובדים, ואמנם מפיק חוברות נאות ויקרות יותר מאלה שהופקו בעבר - אבל לא הציג עד היום אף תובנה בטיחותית-מקצועית חדשה.

במקום לעסוק בעניינים מקצועיים (למשל, כתיבת תוכנית ללימוד נהיגה וספר תיאוריה) עוסקת הרשות בהזרמת כספים בצינור עוקף אוצר. במצב כזה חלה חובת ההוכחה המקצועית על הרשות, ואם היא לא פועלת בשקיפות ולא מסוגלת להוכיח את תרומתה לבטיחות הדרכים - עדיף לסגור אותה לגמרי במקום לקצץ את תקציבה.

במקום לשפוך כסף טוב אחרי כסף רע, הממשלה חייבת להקים ועדה ציבורית מקצועית בסגנון ועדת דברת, אשר תכין סוף-סוף תוכנית עבודה אמיתית לבטיחות בדרכים, ותציע מבנה ארגוני-מקצועי מתאים כדי ליישם אותה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים