גוגל ויאהו יוצאות לפרסומות
גוגל ויאהו פרסמו ביום שישי קטעים מתוך הסכם מתגבש שיכסה את שותפות הפרסום שלהם. במסגרתו תספק גוגל ליאהו שירותי פרסום שיופיעו במערכת החיפוש שלה. החברות מסרבות לחשוף את הסכם חלוקת ההכנסות
בדיווח שמסרו לרשות לניירות ערך האמריקנית, נוקטות החברה בצעד לא אופייני וחושפות את ההסכם המאגד את השותפות ביניהן, אם כי הן החסירו את כל הפרטים הכלכליים, כגון חלוקת ההכנסות ביניהן.

יאנג וקלהאן מתייעצים במהלך הישיבה בקונגרס היונגוון קנג, רויטרס
חברות בתעשיית האינטרנט לרוב שומרות בקנאות על פרסום התנאים של חוזים מסוג זה, על מנת להגן על היכולת שלהן לנהל משא ומתן על מחירים בתנאים משתנים עם לקוחות נוספים.
המבקרים טוענים שהעסקה מאיימת על התחרות בתחום הפרסומות שרצות לאורך מנועי החיפוש. מנהיגי הקונגרס יזמו שימועים שמטרתם לחקור איזו השפעה עשויה להיות לשותפות על שוק האינטרנט.
ההסכם מכסה את השוק האמריקני והקנדי, אבל אינו מתייחס לשווקים בינ"ל אחרים. יריבות כגון מיקרוסופט מחו על כך שגוגל כבר עכשיו שולטת ב-70% משוק הפרסומות של מנועי החיפוש באינטרנט.
אולם מנהלים בשתי החברות מגנים על ההסכם, בטענה שהן מתחרות באגרסיביות בתחומים אחרים.
במסגרת ההסכם, שייצא לפועל לאחר תקופת המתנה שאמורה לסייע בקבלת האישור מהרגולטורים, גוגל תספק ליאהו שירותי פרסום שיופיעו במערכת החיפוש שלה, שהפופולאריות שלהם שנייה רק לגוגל.
גוגל ויאהו תכננו להציג את השותפות כהסכם לא בלעדי, לפיו
גוגל תמכור ליאהו פרסומות שיופיעו לצד חלק מתוצאות החיפוש. בזכות ההסכם תוכל יאהו להתמקד באספקטים אחרים בעסק שלה.
ההסכם הנוכחי מתייחס גם "להזדמנויות עסקיות נוספות" אך אינו מציין כיצד חלוקת המידע בין השותפים, לגבי המשתמשים, תשפיע על הפרטיות של משתמשי יאהו.
לדברי יאהו, החברה מצפה להרוויח 250 מיליון דולר נוספים ל-450 מיליון דולר בתזרים המזומנים ב-12 החודשים הראשונים לאחר שההסכם ייצא לפועל.







נא להמתין לטעינת התגובות





