חיפוש לפי התנהגות הגולש
קולריטי פיתחה מנוע חיפוש אישי-קהילתי שיודע לשלב תוצאות לפי מילים מאפיינות בכתבה, חיפושי עבר של המשתמש וקהילת המשתמשים באתר, ופרופיל הגלישה שלו. "ההתנהגות של הגולש, תחומי החיפוש והעניין שלו ישפיעו על כל החיפושים שיבצע בעתיד", אומר מנהל הפיתוח של החברה, דניאל אמיתי

חיפוש באינטרנט תצלום: SXC
הצבעים, איטיות הגלישה, ועוד רעות חולות של כל אתר תוכן עצום בהיקפו שעולה לאוויר עם האפולוגטיקה הקבועה "ביטא".
כשהושק האתר דיבר המנכ"ל, זאב חספר, על "הגולש במרכז", וזכה לקיתונות של לעג מהבלוגרים. עם זאת צעד ראשון וחשוב באסטרטגיה הזו בוצע השבוע, בשילוב הטכנולוגיה של החברה הישראלית "קולריטי" באתר.
"קולריטי" הוקמה ב-2005 על ידי אמיל איסמלון ולוי כהן ועם לקוחותיה נמנים רשת Fox, Pearson Education, nana10, Crain’s Chicago Business ו- Ynet. החברה פועלת בקליפורניה ובישראל ויש לה שאיפות להתחרות בגוגל. אם תמשיך לפתח את הטכנולוגיה החדשנית שלה, אולי זה גם יקרה.
בעולם הסטארטאפים מחפשים ללא הרף את טכנולוגיית החיפוש הבאה שתיתן מענה לאלגוריתם המנצח של גוגל, הבאז של הדור הבא, המכונה web3, שמתמקד בעיקר בחיפוש סמנטי.
לקולריטי יש מנוע חיפוש אישי-קהילתי שיודע לשלב תוצאות לפי מילים מאפיינות בכתבה (סמנטי), חיפושי עבר של כל משתמש ושל קהילת המשתמשים באתר, ופרופיל הגלישה שלו, מה שקוראים בחברה חיפוש ביהוויוראלי (התנהגותי).
באתר נענע 10 כל פריט מידע מביא בעזרת קולריטי פריטים מקטגוריות שונות באתר, מה שנקרא שם "נענע360", ותגיות לנושאים דומים, לפי סמנטיקה וחיפושי גולשים או חיפוש אישי מהעבר.
מנהל הפיתוח דניאל אמיתי מדגים: אם גולש חיפש בעבר באתר שבו פועל מנוע קולריטי תכנים על אהוד אולמרט,
בפעם הבאה שיחפש את המילה אהוד, הוא יקבל קודם כל את אולמרט, ולא ברק. אבל מעבר לבדיחה הקטנה, החידוש בקולריטי הוא שהמשתמש יכול לקבל תוצאות מבוססות סמנטיקה-קהילה וחיפוש אישי באופן משולב, כפי שאפשר לראות בנענע 10.
גלישה לידיעה בנושא מות רלף קליין מביאה כתבות בנושא המעצר של ויל ביינום ממדור הפלילים, ידיעה ממדור הספורט על הבסתה של חולון ותחת הקטגוריה אנשים, פוסט בודד מישראבלוג בנושא מכבי תל אביב.
עוד בצמוד, התגיות כמובן. בהודעה לעיתונות של קולריטי על הכניסה לנענע10 הם מתארים את מנוע החיפוש כ"מנוע חיפוש המבוסס על סגמנטציה סטטיסטית של אינטראקציות משתמשים עם התכנים באתר, אפליקציות לניתוח ביהוויוראלי של משתמשים, פרסום ממוקד וסינדיקציות תוכן".
ובעברית: גם המפרסמים אמורים לצאת מרוצים, כמו בגוגל, בהתאמת פרסומות לנושאי החיפוש הספציפיים של המשתמשים.
אבל לא הכל ורוד עדיין גם במנוע המרשים והמתקדם של קולריטי. משתמשי קהילות, למשל, כמו קהילות ynet (גילוי נאות: הכותבת שימשה מנהלת הקהילות האלו עד פברואר האחרון), הטמעת מנוע החיפוש פגמה במקצת בנוחות החיפוש הפרטני בתוך פורום. גם בנענע 10, מתקבלות לעתים תוצאות אסוציאטיביות מידי, או ישנות מאוד.
אבל אמיתי מסביר שמדובר בבאגים ספורים בדרך לתיקון. "אנחנו מסתמכים גם במקצת על עורכים, אבל בעיקר על חיפושי עבר של הגולש, ושל הקהילה, ומילים שמאפיינות את הכתבה", הוא אומר. "ההתנהגות שלך כגולשת, תחומי החיפוש והעניין שלך ישפיעו על כל החיפושים שתבצעי בעתיד".







נא להמתין לטעינת התגובות





