מכתשים אגן: הרווח הנקי צמח ב-28% לכ-69 מיליון דולר
בהתאם לציפיות, סיימה החברה מקבוצת אי.די.בי את הרבעון השני של השנה בתוצאות שיא. ההכנסות צמחו בכ-26% והסתכמו ב-682 מיליון דולר. העלייה במדד המחירים לצרכן הגדילה את הוצאות המימון ל-32.9 מיליון דולר
מהדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר (ה') החברה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר עולה, כי הכנסותיה ברבעון השני צמחו בשיעור של 25.8% והגיעו לרמה של 682.3 מיליון דולר. עיקר העלייה בהכנסות החברה נרשמה בזכות המשך המחירים הגבוהים שהיו לסחורות החקלאיות בעולם בתקופה זו.
לצד המחירים הגבוהים של הסחורות, מחירי השיא אליו הגיע הנפט באותה תקופה גרר עליה בביקושים לתחליפים לנפט ותרם גם לעלייה בביקושים למוצרי הדברה והגנת הצומח שמציעה מכתשים אגן.
עיקר המכירות שביצעה מכתשים אגן (41%) היו באירופה, הניבו לה כ-280 מיליון דולר ובכך עלו ב-27.5%. שוק המכירות בדרום אמריקה בלט בעלייה משמעותית גם הוא עם מכירות של 143.5 מיליון דולר,
עליה של 49.5% ביחס לרבעון המקביל.
הרווח הגולמי של החברה עלה ב-26.7% לרמה של 239.3 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי גם הוא נמצא במגמת שיפור והיווה 35.1% מסך מכירות החברה, לעומת שיעור רווח גולמי של 43.8% ברבעון המקביל.
התחזקות השקל והעלייה במדד המחירים לצרכן פגעה במכתשים אגן והגדילה את הוצאות המימון של מ-12.5 מיליון דולר ל-32.9 מיליון דולר. בשל כך, למרות העלייה בהיקף המכירות הרווח הנקי היה מעט נמוך מהציפיות. מכתשים אגן הגדילה את הרווח הנקי של ב-28.3% לרמת שיא של 68.8 מיליון דולר, רווח נקי המהווה קרוב ל-10% מסך המכירות.







נא להמתין לטעינת התגובות





