למרות ההבטחות: הרכבת לא תגיע לנתיבות
מסתמן: על אף הסיכומים, בניית הקו בין באר שבע לאשקלון תידחה בשנה, בשל מחלוקות נוספות בין משרד האוצר למשרד התחבורה
בנוסף, מתברר שגם בניית הקו עצמו תתעכב בשנה לפחות בשל שתי סיבות נוספות המצויות בלב המחלוקת בין האוצר לתחבורה. ראשית, אנשי משרד האוצר בודקים את תוואי הקו, ולדברי הגורם, "על פי נתונים שהגיעו לידי, נראה שמשרד האוצר אמנם הבטיח כי הקו לא יבוטל, אבל בימים אלה הוא מגבש סעיפים חדשים שיקשו את הקמתו".
לטענתו, משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל מתכוונים לבצע בדיקות חדשות בתוואי שיעכבו את הקמת הקו בעוד
שנה.
שנית, על פי התכנון רוב הקו לא יהיה דו-מפלסי אלא חד-מפלסי - כלומר רק רכבת אחת תוכל לנוע על הפסים בכל זמן.
ממשרד האוצר נמסר כי "בימים אלה מתגבש עם משרד התחבורה הסכם פיתוח מעודכן לרכבת ישראל, ואנו מקווים שייחתם בימים הקרובים".
ממשרד התחבורה נמסר כי תוואי הרכבת בין באר שבע לאשקלון, יכלול גם שלוחות לשדרות, לאופקים ולנתיבות (ללא הסעות ועל אף תגובת האוצר). עוד נמסר, כי עלות הקמת הקו תסוכם במהלך השבוע הבא.
כזכור, בסוף חודש יוני הגיעו משרדי התחבורה והאוצר להסדר פשרה שלפיו יבוטל קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, עקב חריגות תקציביות של 4 מיליארד שקל. ההחלטה עוררה סערה ציבורית ופוליטית עקב ניגוד בין ההחלטה להצהרות האוצר על השקעה כלכלית בפריפריה, ועל כן הוחלט בסופו של דבר שלא לבטלו.