הרפורמה במבחן התוצאה: זינוק של עשרות אחוזים בגובה עמלות העו"ש
עם הפעלת הרפורמה בעמלות הבנקים הכריז בנק ישראל כי הלקוחות ירוויחו מהמהלך, אך למעשה - הלקוחות משלמים יותר
בפירוט, המופיע באתרי האינטרנט של הבנקים בגין פעילות חשבונות העו"ש, מופיעים שני סעיפים: "עמלת ישיר" (לפעילות באמצעות הבנקאות הישירה) ו"עמלת פקיד" (לטיפול בפעילות פרונטלית).
לקוח בנק מזרחי-טפחות, שחויב ביוני בתשלום עמלת מסלול על-סך 21.78 שקל , חויב בחודש יולי בתשלום "עמלת ניהול" על-סך 41.76 שקל . לקוח בנק דיסקונט ששילם ביוני עמלת מסלול על-סך 13.13 שקל , חויב ביולי בעמלת "מסלול ישיר" על-סך 26 שקל.
לקוח בנק הפועלים, שחויב ביוני בעמלת מסלולים על-סך 19 שקל ושילם 6 שקלים נוספים עבור פעולות נוספות, חויב ביולי בעמלות הבאות: פעולות בערוץ ישיר - 40.5 שקל; עמלות מול פקיד - 13 שקל; ו-20.25 שקל בגין "עמלת הוצאה". בסה"כ - 73.75 שקל.
לקוח בנק לאומי שילם ביוני דמי ניהול בסך 10 שקלים, וביולי חויב על סך 18.5 שקל על "עמלת פעולות ישירות". יש לציין, כי בכל המקרים הלקוחות לא הגדילו משמעותית את פעילותם בבנק אלא שמרו על אותם היקפי פעילות.
עם הפעלת הרפורמה יצא בנק ישראל בהכרזה, כי בסופו של דבר ייצאו לקוחות הבנקים נשכרים מהמהלך. החיסכון הכולל שנמסר באומדני בנק
ישראל היה כ-500 מיליון שקל. בפועל התברר כי לקוחות המבצעים פעילות שוטפת רואים מיד את התוצאות השליליות, מבחינתם, של הרפורמה.
כך או אחרת, חלק מהלקוחות מנסים להעביר את פעילותם למסלולים הישירים כדי למזער את הנזק. ואכן, לפי נתוני הבנקים, ביולי נרשם גידול של 25%-30% בפעילות הלקוחות במסלולי הבנקאות הישירה.







נא להמתין לטעינת התגובות





