מבחן רכב: 4X4 - מרצדס GLK
הג'יפון החדש מבית מרצדס שונה משאר רכבי הכביש-שטח הקומפקטיים שפגשנו עד כה. הוא מעוצב באופן ייחודי ונועז ובעיקר מותיר רושם חזק. הבעיה היחידה: המחיר הגבוה
נפח: 2,996 סמ"ק
תאוצה 0-100 קמ"ש: 7.6 שניות
מהירות מרבית: 210 קמ"ש
הספק מרבי (כ"ס/סל"ד): 6,000/231
מחיר משוער: 400,000 שקל

GLK, ג'יפון חדש לבית מרצדס, ערך את הופעת הבכורה האמיתית שלו כרכבה הצמוד של סמנתה ג'ונס בסרט "סקס והעיר הגדולה". ואם זו לא הצהרת אופנה, אז אני לא יודע מה כן.
בחירה זו מיצבה את GLK כאביזר אופנה לצד פריטים כמו נעלי מנולו בלאניק או חולצה של דולצ'ה גבאנה.
GLK שונה משאר רכבי הכביש-שטח הקומפקטיים שפגשנו עד כה. הוא מעוצב באופן ייחודי, אפילו נועז, ועושה שימוש בקווים טיפוסיים לדגמי G הקשוחים של החברה. לא בטוח שכולם יאהבו את העיצוב, אבל אין ספק שהוא מותיר רושם חזק.
תא הנוסעים מוצלח פחות בעיצובו, בעיקר בשל שפע מבלבל של חומרי ריפוד ודיפון, חוסר אחידות והנדסת אנוש לא מושלמת. מנגד, הוא מרווח למדי, איכותי וגדוש בהידור ובאבזור.
הצגתו של GLK לעיתונות נערכה בגרמניה במגוון תנאי דרך - החל ב"אוטבאן" נטול מגבלת מהירות, דרך דרכים צדדיות ומפותלות, וכלה במסלול שטח קצר שהוכן במיוחד לכבוד האירוע. GLK מגיע עם מגוון המנועים המוכר של מרצדס, המשודכים לתיבת ה-Tronic־7G האוטומטית, וביצועיו מביישים את רוב מכוניות הכביש.
התנהגות הכביש של GLK מוצלחת ויכולתו הדינמית גבוהה - מבלי לוותר על נוחות הנסיעה. רק חבל שההגה
מי שלא מסתפק במפרט הבסיסי יכול לרכוש את חבילת השטח שכוללת, בין השאר, מרווח גחון משופר ומערכת Off Road שבלחיצת כפתור משנה את תגובת הגיר, את דוושת ההאצה ואת בקרת היציבות.
לגרסה ה"קרבית" יש גם מערכת בקרת ירידה במדרון מצוינת, שבעזרתה הוא מתגבר ביעילות על הצלבות גלגלים ומטפס בכבוד על מדרונות חלקלקים ועל שיפועי צד.
GLK יגיע ארצה בנובמבר, בשלב ראשון בגרסת 280 בנזין בלבד ועם תג מחיר שינוע סביב 400 אלף שקל. הרושם, מנהיגה ראשונה, הוא שמדובר ברכב שנמצא לפחות ברמה אחת מעל פולקסוואגן טיגואן או פורד אדג'. התחרות האמיתית צפויה לו מצד ב.מ.וו X3, לנדרובר פרילנדר ובעתיד הקרוב גם אאודי Q5, וולוו XC60 ואינפיניטי EX.
בעד: עיצוב, ביצועים, מפתיע לטובה בשטח.
נגד: הגה, עיצוב סביבת נהג, מחיר.