חברת הביטוח האנונימית

צרכן שיבקש לבחון את מדיניות המבטחות לא יוכל לעשות זאת, מאחר ואין מאגר נתונים המשווה בין מדיניות התביעות של החברות השונות. אז מה עושים? אתם שאלתם - המומחים עונים

ד''ר שחר ולר | 3/8/2008 7:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
האם יש חשיבות לשאלה איזו חברת ביטוח מבטחת אותי?

 מרבית התקשרויות הביטוח בישראל נעשות באמצעות סוכני ביטוח; לעתים קרובות אין הלקוח יודע מי היא חברת הביטוח שמבטחת אותו, והוא מגלה זאת רק לאחר שהוא מקבל את הפוליסה.

קיימת חשיבות רבה לזהות המבטחת משני טעמים לפחות. ראשית, בבוא יום פקודה, כאשר נגרם למבוטח נזק, מבטחות שונות יטפלו באורח שונה בדרישות המבוטח. שנית, קיימים הבדלים בין חברות ביטוח בכל הקשור לחוסנן הפיננסי. ברור שרוב המבוטחים יעדיפו להתקשר עם מבטחת חזקה כלכלית, כדי לא להיחשף לסיכון שהיא לא תכבד את התחייבויותה.

בשים לב למשתנים החשובים הללו, עולה השאלה: מדוע רוב המבוטחים אינם מייחסים חשיבות של ממש לזהותה של המבטחת? לפחות בשוק הישראלי יש תשובה פשוטה לשאלה זו: אין למבוטח הישראלי די נתונים כדי לקבל החלטה מושכלת בבחירתו.

מבוטח שיבקש לבדוק את מדיניות התביעות של המבטחת, יגלה שאין גישה פומבית לנתונים בעניין. מדיניות התביעות של המבטחת היא האופן שבו היא מטפלת בדרישות תשלום: בתוך כמה זמן היא משלמת למבוטח בממוצע, כיצד היא מקבלת החלטה אם להיענות לדרישת התשלום של המבוטח אם לאו,

אם היא נכונה להעלות טענות סרק נגד המבוטח למרות שברור לה שאין ממש בטענות הללו, וכיוצא בזה.

כאמור, צרכן שיבקש להשוות את מדיניות התביעות של המבטחות לא יוכל לעשות כן: אין מאגר נתונים המשווה בין מדיניות התביעות של מבטחות שונות. יתרה מכך, לא ברור אפילו אם המבטחות מנהלות רישום מסודר של הנתונים הרלוונטיים, משום שעד עתה הן לא חויבו לעשות כן.

רק לאחרונה החל המפקח על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר לבחון את האפשרות לחייב מבטחות להקים מאגר נתונים שיתעד את מדיניות הטיפול שלהן בתביעות. אפשר שמאגר כזה ירים תרומה של ממש לתחרותיות המיוחלת בשוק הביטוח ולשיפור של ממש באופן הטיפול בתביעות של מבוטחים.

מאגר שינוהל כהלכה ויהיה נתון לפיקוח יאפשר לצרכן המבקש לעשות כן: לקבל החלטה מושכלת לגבי המבטחת שעימה הוא מבקש להתקשר ואם הוא נכון, במקרה הצורך, לשלם מחיר יקר יותר עבור הביטוח כנגד טיפול הוגן וזריז בבוא יום סגריר.

עד אז ייאלצו הצרכנים להסתפק בהתרשמותו של סוכן הביטוח - התרשמות שלא תמיד מבוססת על מאגר נתונים מספק ועל ידע של ממש.

הכותב הוא עורך דין מומחה בתביעות ביטוח. את השאלות יש­להפנות ל- ‭ask@maariv.co.il‬ או לפקס ‭03-5632032 ‬

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים