בעקבות העלאת הריבית: הדולר ירד ל-3.445 שקלים
אמש נמשך ייסוף השקל ושער הדולר ירד ל-3.445 שקלים במסחר הבין-בנקאי במט”ח. היורו ממשיך גם הוא להיחלש בעולם
אמש נמשך ייסוף השקל ושער הדולר ירד ל-3.445 שקלים במסחר הבין-בנקאי במט”ח. שער היורו
ירד בעקבות היחלשות היורו בשוקי העולם.
הירידה החדה בשער הדולר באה לאחר שזינק ב-30 אגורות בשבועיים והגיע לכ-3.5 שקלים, בעקבות הגברת הרכישות של בנק ישראל ל-100 מיליון דולר ביום (בממוצע.( שער הדולר זינק מ-3.20 שקלים לכ-3.50 שקלים ואז החל לרדת, כאמור, בעקבות העלאת הריבית במשק.
כלכלני פריזמה צופים שהריבית תעלה בהדרגה ב-0.5% ותגיע ל-4.5% בסוף השנה: “איננו צופים ירידה מהירה באינפלציה במשק. סביבת האינפלציה תישאר גבוהה בחודשים הבאים ותרד רק במהלך .2009
לכן, למרות הנטייה של בנק ישראל - נתוני הצמיחה והאינפלציה יקבעו את כיוון הריבית. אנו מעריכים כי נתונים אלה יוסיפו לתמוך בהמשך העלאת הריבית בחודשים הקרובים לרמה של 4.5% לפחות.”
מנכ”ל מרץ השקעות, רמי תמרי, סבור שכדי לשמור על האינפלציה מחד ולא לפגוע בצמיחת המשק מאידך בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית וימתין למדדים נוספים לפני שיחליט על שינויים בריבית.







נא להמתין לטעינת התגובות





