בלי עזרה מאף אחד
בלי משרדים מפוארים, צי מזכירות או עוזרים, מצליחה רשת חצי חינם לרשום הכנסות לעובד הגבוהות פי 2.5 מאלו של שופרסל והרבוע הכחול
בשקט בשקט, ללא עזרה מאף אחד ותוך התעלמות מוחלטת מכלי התקשורת ומן המתחרים, מצליח שלום היכן שיריביו נכשלים פעם אחר פעם.
אם לדייק, הרי שכל זה קורה סביב שולחן עגול קטנטן הממוקם בכניסה למחלקת הירקות בסניף שבחולון. משם, מצליח שלום, שכבר מזמן אינו משחק בזירת המחיר, לזכות בנאמנות לקוחותיו, הנחשבת למצרך היקר ביותר. מנהליהן של כל הרשתות שבים ומדברים על הקושי שבהשגת נאמנותם של הלקוחות, המדלגים בין רשת לרשת בעקבות המבצעים המשתנים יום-יום.
בניסיון לתת לאתגר הזה מענה ראוי, עדיין מאמינים בכל הרשתות שדי בהוזלת האורז או החיתולים - והלקוחות כבר יגיעו. אך שלום מוכיח שנה אחר שנה כי אלומת האור נמצאת בדיוק בכיוון השני. בעוד שברשתות האחרות מדברים על חוויית הקנייה, שלום הוא היחיד
שבמקום לדבר פשוט עושה ומעניק אותה.
המרחב, המגוון, הטריות והנוחות - כולם לכאורה פרמטרים מובנים מאליהם, אבל אף אחד מלבד שלום לא מספק את החבילה המלאה.
משהו בחוסר העניין שלו להתיידד, או אפילו לשמור על קשר בסיסי עם קולגות בשוק הפרטי, ספקים ועיתונאים, ממצב את שלום כזאב הבודד של הקמעונות הישראלית. זו בדידות שככל הנראה מביאה לריכוז מוחלט בצורכי העסק ולקוחותיו.
לא נסיעת בעלי רשתות לוייטנאם, לא זכייה בפרס איש השיווק ואף לא פרסומים שונים בכלי התקשורת הביאו את שלום לחרוג ממנהגו. בלי משרדים מפוארים, צי מזכירות או עוזרים מצליחים בחצי חינם לרשום הכנסות לעובד הגבוהות פי 2.5 מאלו הנרשמות בשופרסל וברבוע הכחול, ופי 5 מאשר ביתר הרשתות הפרטיות.
אלמלא הכתם שדבק בו, בגלל אי-תמיכתו המספקת במשפחתו של עובד הרשת, יום טוב דואק, שנרצח על משמרתו כמאבטח, היינו מכריזים בפה מלא כי שלום הוא המוביל בשוק הקמעונות בישראל.








נא להמתין לטעינת התגובות


