ועדת הכלכלה נגד הממשלה: כן לקו הרכבת ירושלים-תל אביב
ועדת הכלכלה דנה היום בקו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב. בדיון התברר כי התוכנית מוקפאת בגלל מאבק בין משרד התחבורה ומשרד האוצר. הח"כים החליטו כי הם לא מסכימים לביטול הקו ויש להכריז עליו כפרויקט לאומי
היוזמה באה בעקבות דבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, כי הקו הנ"ל אינו עומד בראש סדר העדיפויות הלאומי. יש לציין כי לא הוא ולא נציגיו טרחו להגיע לדיון, על אף שהוזמנו.
עמדתם של כל הח"כים הייתה חד משמעית. אין להסכים, בשום פנים ואופן, לביטול קו הרכבת ירושלים-תל אביב והוא חייב להיות מוכרז כפרויקט לאומי, על אף גירעונותיה של הרכבת.
ח"כ קולט אביטל חידדה את הדברים וציינה כי "ממשלת ישראל, במו ידיה, מחלישה את עיר הבירה שלה והופכת אותה לפריפריה". לדבריה, "זוהי עיר הבירה היחידה בעולם שאינה מחוברת לתשתית הרכבות הארצית כראוי".
"היעדר הרכבת
פוגע אנושות בחוסנה הדמוגרפי של ירושלים מכל הבחינות. לא ייתכן כי ממשלת ישראל תצהיר כי ירושלים צריכה להיות בירת ישראל החזקה לנצח נצחים ובמקביל תמנע ממנה כל אפשרות לשקם את מעמדה הירוד ולתפקד כבירה אמיתית", אמרה.
במהלך הדיון הסתבר כי חוסר ההתקדמות נובע מחילוקי דעות קשים בין משרד התחבורה ומשרד האוצר, המעכבים ביצוע של החלטת ממשלה להשלים את הקו, לאחר שבשבועות האחרונים החליטו שני המשרדים על קידום קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, עקב חשיבותו לפיתוח הפריפריה.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין בפני היושבים בדיון כי הממונה על התקציבים באוצר, מר רן בלניקוב, הודיע בדיון פנימי של שני המשרדים כי הוא מעוניין לבטל את קו הרכבת המדובר.






נא להמתין לטעינת התגובות


