כך תשפרו את העבודה השוטפת שלכם מול הבנק
בעלי עסקים זקוקים לקשר טוב ורציף עם סניף הבנק שלהם. צביקה ברגמן ממליץ לאמץ כמה כללים פשוטים שיאפשרו לכם להשיג מהמערכת הבנקאית הרבה יותר
1. בדקו לאיזו מחלקה אתם משויכים בבנק. השתייכות למחלקת בנקאות אישית או בנקאות עסקית מעניקה לבעל העסק הטבות לעומת בעל חשבון פרטי רגיל. הטבות אלה יתורגמו ליחס אישי יותר, ריביות גבוהות יותר על פיקדונות, מסגרות אשראי גדולות יותר וכדומה.
2. צרו קשר טוב עם פקיד הבנק שאיתו אתם משוחחים. כשהקשר נעים וידידותי הלקוח עשוי ליהנות מיחס מועדף ועזרה מהירה בשעת הצורך בבואו לבקש הלוואה לצורך רכישת ציוד, מכונית או לצורך קבלת אשראי לביצוע עסקה גדולה.
3. דאגו למסגרת אשראי מתאימה לעסק שלכם כדי להימנע מתשלום ריביות מיותרות. אם החריגה בחשבון הבנק שלכם נעה בין 0 ל-50 אלף - בקשו מסגרת אשראי עד 50 אלף שקל. מסגרת כזו תעניק לכם שקט מצד הבנקאי, ובנוסף תשלמו ריביות רגילות ולא ריביות חריגות שהן יקרות יותר.
4. גביית תשלומים מלקוחות מעניינת את הבנק. כשמסגרת האשראי שלכם גבולית, או כאשר חשבונכם לא במצב טוב - חשוב לבנק לדעת שאתם אמורים לקבל כספים. שתפו את פקיד הבנק שלכם במידע הזה והפקידו את ההמחאות הדחויות למשמרת. המחאות אלה גם אם מועד פירעונן רחוק - ייתנו לבנק את "השקט" שלו הוא זקוק בכל הקשור ליכולותיכם לפרוע את חובותיכם לבנק ולאחרים.
5. למדו לבקש פירוט עלויות בכל עסקה עם הבנק. כדאי לזכור שהבנק רוצה וצריך להרוויח ולכן הוא גובה עמלות רבות. לפני ביצוע עסקה ודאו שאתם יודעים מה העמלות שתשלמו. חובת הבנק לדווח לכם על עמלות אלה - ואם הוא לא עושה זאת תוכלו לבקש את החזר הכסף.
6. בקרו
בבנק מתחרה. אם אתם חשים שהבנק לוחץ אתכם אל תהססו לבקר בבנק מתחרה, לשבת עם הפקיד המתאים ולבדוק האפשרויות המוצעות לכם. ייתכן מאד שבבנק ממול יסכימו להעניק לכם אשראי נוח יותר. בתקופות קשות נכון להשתמש בשירותיהם של 2 בנקים שונים כדי להוריד את הלחץ של הבנקאי שלכם.
7. עקבו אחר חשבון הבנק שלכם דרך האינטרנט ושירות המענה האישי בטלפון, ועקבו אחר התנועות השונות בחשבון. מעקב קרוב יעזור לכם להיות עם היד על הדופק ולמנוע הפתעות מיותרות. עם זאת, אסור לכם להניח כי קשר עם חשבון הבנק מספיק – ולוותר על קשר טוב וחם עם הסניף. חשוב מאד לדאוג לכך שכאשר אתם משוחחים עם הבנק, לבקש לשוחח עם אחד הפקידים המוכרים לכם כדי להבטיח לעצמכם לקבל את השירות הטוב ביותר והייעוץ הטוב ביותר.
8. בצעו בקרת אשראי וערכו רשימה של המחאות האמורות להיפרע בעתיד - ושל אלה האמורות להיכנס לחשבונכם. בצורה זו תוכלו לדעת לאיזה תאריך תוכלו לרשום את ההמחאות כדי שלא ייווצר מצב שבו ייצאו מחשבונכם סכומים גדולים מדי, בעוד כניסת הכסף לחשבונכם תגיע מאוחר יותר.
9. השתמשו בכרטיס אשראי בעסק שלכם. כרטיס האשראי מוכר ככסף מזומן אצל הספקים ומחשבונך הוא יורד רק בחודש הבא. הימים הללו עשויים לתת לכם "אוויר" חשוב בימי לחץ. כמו כן הם הכרטיס יאפשר לכם לפרוס קניות גדולות לכמה תשלומים, ויתכן שכלל לא תיאלצו לשלם על תשלומים אלה ריבית.
10. אמינות היא מוצר בנקאי חשוב. כדי לקבל את המירב מהבנק עליכם להבנות לעצמכם תדמית אמינה. עמדו בהבטחות שלכם לבנק, התייחסו לבקשות הבנק, למכתבי הבנק ולפניות הצוות המקצועי.
לימוד עולם הפיננסים והבנקים יאפשר לכם לצאת נשכרים אמנו את עצמכם לנפץ את הפרדיגמות שהיו לכם עד כה ביחסכים עם הבנק, מהסיבה הפשוטה שאפשר לקבל שם הרבה יותר.
הכותב הוא מחבר הספר "אומרים שלום למינוס"








נא להמתין לטעינת התגובות


