שר התשתיות בוחן השבת הפיקוח על מחירי הסולר וגז הבישול
שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר דיבר בכנס שערך מינהל הדלק במשרד התשתיות ואמר כי משרדו בוחן את האפשרות להחזיר את הסולר והגפ"מ לפיקוח
כך אמר היום שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר בכנס שערך מינהל הדלק במשרד התשתיות בראשות חן בר יוסף, בנושא תכנית האב למשק הדלק בישראל.

דלקן אחיד לכולם ברקאי וולפסון
בכנס נכחו שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, מנכ"ל המשרד, חזי קוגלר ובהשתתפות נציגי משרדי האוצר, הביטחון, הפנים והתחבורה, נציגי חברות הדלק, התאחדות התעשיינים, איגוד חברות הדלק, ארגון תחנות הדלק, חברת החשמל, חברת נמלי ישראל, נציגי פי גלילות, מכון הנפט, קצא"א, נציגי רשות ההגבלים העסקיים ועוד.
השר אמר את הדברים, נוכח ההתייקרות בשיעור של עשרות אחוזים במחירי הסולר והגפ"מ מאז הוסר הפיקוח מעל מחיריהם בשער בתי הזיקוק.
"אף אחד לא שיער, גם בחלומות הפרועים ביותר שלו", אמר בן אליעזר, "כי מחיר חבית נפט יגיע לאן שהגיע. בראשית ינואר 2005, שנכנסתי לראשונה לתפקיד שר התשתיות הלאומיות עמד מחירה של חבית נפט על כ-35 דולר. כששבתי ללשכה במאי 2006, מחירה של חבית נפט כמעט והוכפל והוא עמד על כ-67 דולר".
שר התשתיות ציין כי "בימים האחרונים מחיר החבית שועט לעבר 150 הדולרים לחבית ואף אחד לא מבטיח לנו שעד סוף השנה לא נביט על רף ה-200 דולרים לחבית כשהוא מאחרינו. כך שמאז כניסתי לראשונה ללשכת שר התשתיות הלאומיות, עלה מחיר ה"זהב השחור" בשיעור של למעלה מ-400%".
פועלים לצמצום הנזקים הסביבתיים והגברת האכיפה
בן אליעזר הגדיר ארבע מטרות מרכזיות של משרד התשתיות הלאומיות במשק הדלק: אספקת דלקים ברגיעה ובשעת חירום. הסדרה, תחרותיות ויעילות במשק הדלק. פיתוח בר קיימא וצמצום ההשלכות השליליות הכרוכות בפעילות משק הדלק והגברת האכיפה.

פואד בן אליעזר אמיר מאירי
בנושא אספקת הדלקים אמר השר ש"אנו פועלים ללא לאות על מנת להגדיל את יכולת האחסון של מדינת ישראל- ומי כמוכם יודע כמה אנו זקוקים ליכולת זו".
הוא הדגיש כי משרדו פועל לשכלל את משק הדלק ולהפוך אותו לתחרותי יותר. "אתם יודעים מה הייתה דעתי על פיצול והפרטת בתי הזיקוק במתכונת שהיא בוצעה, אבל את הנעשה אין להשיב ואנחנו מנסים לפעול בצורה הטובה ביותר במציאות שלפנינו. אנו ערים לכל הטענות העולות מהשוק ואנו בוחנים אותן לפני ולפנים על מנת למצוא פתרון – בין אם בבחינת הפיקוח על המוצרים מחד והחזרת הפיקוח על שער בתי הזיקוק מאידך".
בהקשר להשלכות הסביבתיות, אמר כי משרד התשתיות פועל לצמצם בצד פיתוח משק הדלק את ההשלכות
השליליות הכרוכות בפעילות משק הדלק בין השאר מתוך מטרה להביא צמצום פליטת גזי חממה, צמצום פליטת מזהמים רעילים לאוויר, לקרקע ולמים.
"בנוסף", הסביר, "אנו בוחנים צעדים לחיסכון בדלק בהם גיוון מקורות האנרגיה לתחבורה, שימוש בדלקים ובכלי רכב בתקנים מתקדמים, עידוד כלי רכב יעילים ונקיים וגריטת כלי רכב ישנים והגדלת התקציב לפיתוח בר קיימא באנרגיה לתחבורה".
בנוגע לאכיפת שוק הדלק אמר השר כי המשרד פועל להגבירה, "מי כמוכם יודע מה המחיר שכולנו משלמים על גניבות, מהילות ושימוש פסול במוצרי דלק. אני מנסה לקדם מהלך של החמרת הענישה עשרות מונים מזו הנהוגה כיום, זאת מתוך מטרה למגר את התופעות הללו כליל," אמר.








נא להמתין לטעינת התגובות


