מדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה בחודש יוני
העליה לא משקפת עליה בביקוש למוצרים, אלא את עליית מחירי הדלק והמזון. הצרכנים האמריקנים נאלצים להוציא יותר כסף על מוצרי הליבה
הוצאות הצרכנים מלבד ענף הרכב עלו ב-1.1% בחודש האחרון על בסיס עונתי מתואם, תוצאה חזקה יותר מהעליה של 0.6% במאי, לפי חברת ספנדינג פולס, שירות המידע של מאסטרקרד.
בנובמבר האחרון עלו המכירות ללא מכוניות ב-1.9%, אבל רוב המכירות שהתקיימו ביוני הן תוצאה של עלות גבוהה יותר של דלק ומזון, ולא עליה בביקוש למוצרים, לדברי קשמאלש ראו, נשיא המחקר הכלכלי במאסטרקרד יועצים.
"הרבה מהצ'קים של ההחזר הלכו לכיוון מזון ודלק. אני אהיה מופתע אם הם ילכו להוצאות שאינן חלק מהליבה המרכזית", אמר ראו.
מחירי הדלק לצרכן רשמו סדרה חדשה של שיאים מאז מאי. הם עמדו על ממוצע של יותר מ-4 דלק לגלון, המשקפים מחיר לנפט
גולמי של יותר מ-140 דולר לחבית. המכירות הקמעונאיות והדלק צמחו ב-0.6% בהשוואה לנפילה של ה-0.5% בחודש מאי.
על פי דו"ח מוקדם של ספנדינג פולס הביקוש לדלק נמצא כעת בירידה. הנהגים מילאו בממוצע 9.426 מיליון חביות ליום בשבוע של ה-4 ביולי, ירידה של 1.2% לעומת שבוע לפני כן.
מלבד הדלק, עלות שאר המוצרים הבלתי יציבים כמו מזון וביגוד המשיכו לצמוח. מדד ספנדינג פולס של המוצרים הבלתי יציבים עלה ב-10% ביוני לעומת שנה קודם לכן, הגידול הגדול ביותר בשנה אחת מאז ספטמבר 2005.
בדיקת ליבת המכירות הקמעונאיות, המוציאה מהחישוב את מכירות הרכב, הדלק וחומרי הבניין, הראתה עלייה ב-1.8% מהחודש שעבר על בסיסי שינוי עונתי שירד ב-0.9 דולר במאי.
העלייה במכירות הליבה היו הגבוהות ביותר מאז ינואר 2006, אז עלו ב-2.2%. "אנחנו מכינים עצמנו לירידה מתמשכת", אמר ראו, "האופק הקמעונאי נראה עגום למדי".