משרד התחבורה: הסרת השלטים הורידה מספר התאונות באילון ב-56%
ועדת הכלכלה דנה הבוקר בהצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו שנועדה להחזיר את שלטי הפרסום לנתיבי איילון. ראשי הערים לאורך אילון לוחצים לאשר את החוק עקב הרווחים שהשילוט מכניס להם. הירוקים מתנגדים
בעוד המפרסמים, ראשי העיריות, וחברות השילוט לוחצים על קידום הדיונים בהצעה שעברה בקריאה ראשונה – רשויות בטיחות הדרכים והגופים הירוקים ממשיכים להתנגד להחזרת השילוט, שכיום אסור על פי חוק.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הודיע משרד התחבורה מתנגד נחרצות להחזרת השילוט, לפחות עד שיסתיים מחקר המתבצע בימים אלה במשרד.
זאת כיוון שלטענתם,
שילוט בסדר גודל שכזה בנתיבים מהירים מסיח את דעתם של נהגים, ועלול לגרום לתאונות. על פי המחקרים, מאז הסרת השלטים ירד מספר התאונות בנתיבי אילון בכ-56%.
ח"כ מרציאנו, שעומד לצד המפרסמים תקופה ארוכה בשל הנזקים הכספיים שנגרמו להם עקב הורדת שלטי הפרסום, חזר והציג נתונים ממחקר שמסקנתו הינה שאין אפשרות להוכיח מדעית כי הצבת שלטי פרסום עלולה להגדיל את מספר התאונות או את שיעור תאונות הדרכים.
ראשי העיריות לאורכם של נתיבי איילון ובראשם צבי בר, ראש עיריית רמת גן, התייצבו בדיונים קודמים על מנת ללחוץ על חברי הכנסת להמשיך ולקדם את הצעת החוק של ח"כ מרציאנו, כיוון שלטענתם השילוט מוסיף ל"קישוט" הנתיבים וכן תורם כלכלית לעיריות שגובות כסף על הפרסום בשטחן.
גיא ברעם, מבעלי פרסום ברעם, אמר ש"מאז הורדת שלטי החוצות, ענף הפרסום והמפרסמים נפגעו כלכלית ומקצועית. נציגי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמשטרה הגיעו לועדה והציגו מחקרים לא מבוססים שעל פיהם הם מבקשים להמשיך ולהקפיא את החזרת השילוט. אני מקווה שבשבועות הקרובים חברי הכנסת יחליטו לתמוך בהצעת החוק של ח"כ מרציאנו ולהשיב את המצב לקדמותו".
הירוקים ממשיכים לטעון כי אין אפשרות לשנות את החוק הקיים שלא מותיר פרסום חוצות וכן כי המרחב הציבורי של הנהגים והולכי הרגל אינו יכול להיות בבעלות מסחרית ופרסומית. ח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה, התחייב לקיים הצבעה על המשך החוק כבר בשבועיים הקרובים.