פרסומת על כל גרב
שטיפת המוח הפרסומית הבלתי פוסקת של מותגי הספורט מתרחשת בכל משחק כדורגל אירופאי. ביורו הנוכחי היא שווה זהב
למעשה, המפגש טורקי-קרואטי מספק לנו כצופים חקרניים, הזדמנות לבדוק לא את מה שאנחנו רואים וזוכרים, כלומר משחק איום וארוך במיוחד, אלא את מה שנדמה לנו שאנחנו לא רואים ולא זוכרים- שטיפת מוח בלתי פוסקת של מותגים המתרחשת בכל משחק כדורגל אירופאי.

אז ככה, אם לא שמתם לב עדיין, יש כבר זוכה ביורו, קוראים לה נייקי. בכדי להבין את כמות הכסף ששפכה החברה ביורו הנוכחי, צריך רק להביט על המגרש. החולצות, המכנסיים והגרביים של השחקנים משתי הנבחרות נשאו רק סמליל אחד – את זה של נייקי.
כמה שווה תמונה של אלטינטופ מסדר את גרבי הנייקי שלו במהלך משחק רבע גמר ? הרבה. אבל החברה לא מסתפקת במדי הנבחרות של השחקנים, מי שהביט היטב באוהדים עם חולצות הנבחרות, לא היה יכול לפספס את העובדה שגם עליהן מופיע הסמליל.
מה שיוצא כאן הוא שנייק מרוויחה מכל כיוון שלא תסתכלו עליו. כן, כשאתם קונים חולצה של נבחרת בטורניר, אתם קונים אותה עם הסמל של הספונסר, מוזר לא? גם תשלמו על מוצר אחד וגם תקבלו באותו מחיר פרסומת למוצר אחר, במבצע!
אז איפה המתחרות של נייק, כמו אדידס למשל? מי שחיפש היטב מצא גם את אדידס על המגרש, בשחור על רקע צהוב של מדי השופטים, צרוף הצבעים האהוב על אנשי שיווק. זה מעניק שוב פרופורציה לגבי איזו יצרנית ציוד ספורט שפכה פה כסף ללא הכרה ולגבי כוונותיה להפוך גם למספר אחת באירופה.
אדידס גם הופיעה על שלטי הצד בצידי המגרש, יש לומר, לא ממש במיקום טוב באמצע. מרכז המגרש הוא המקום שסטטיסטית, רוב המשחק מתרחש בתחומו. אם אתם רוצים לשים שלט פרסומת שם, זה יעלה לכם יותר.
מי שפרסמו במשחק הנוכחי במיקום מרכזי היו מאסטרקארד, יונדאי, קנון, JVC וקונטיננטל. היו שם גם כל שאר המותגים העולמיים הגדולים: מקדונלדס, קוקה קולה, קסטרול, קרלסברג ואפילו שלט אחד של חברת טלקום, אוסטרית מקומית.
אגב, לפיפ"א יש גם קמפיין כמו בכל טורניר גדול שגם הוא זכה לשלטים, יותר נכון ל-2. הקמפיין שעוסק בכבוד הדדי ומלחמה בגזענות מורכב מהסיסמאות: "Say no to racism", ו- "Respect".
אז למה בעצם אנחנו משלמים עבור משחק או בכסף מזומן בערוצי הספורט 1 או 2, או תמורת צפיה בפרסומות בערוץ 10, כאשר יש לנו כבר המוני פרסומות שמוטמעות בכל פינה של המסך?
התשובה כנראה נמצאת בשרשרת חלוקת רווחים, חמדנות - יש מי שיכנו זאת מנוע כלכלי. אם חשבתם שסמלילים על מדים ושלטי פרסום על המגרש הם סוף סיפור הזרקת מסרים תת הכרתיים למוח שלנו, הרי אתם טועים.
בכל פעם שפיפ"א הראתה לכם את התוצאה, היא גם הראתה לכם את הסמל של חברת קנון. כשתמה המחצית השנייה והאיומה, דאגו לבשר לנו כי המשחק שודר בחסות יונדאי, ומיד לאחר מכן פשוט הוקרנה פרסומת מלאה של קרלסברג, אמנם בתפאורת הכדורגל של היורו, אבל עדיין זו פרסומת.
אה, כן. פיפי"א כמובן גם לא שוכחת את עצמה. את פינות המגרש וספסלי הנבחרות מאיישים שלטים המכוונים את הצופים לאתר הרשמי של היורו. כנסו כנסו! אולי יבוא לכם לקפוץ לחנות המקוונת או שוב להעיף מבט בסמלילי הספונסרים.