גונבים מכוניות, שוברים קופות
שוק משחקי הוידאו הולך וגדל, היצרנים ממציאים משחקים רוויי אלימות ודם כדי למשוך את הצרכנים ולגרוף מיליארדים. המשחק GTA4, הפך לשובר הקופות החדש
שוק המכירות האמריקאי של משחקי הוידיאו הגיע השנה לרווח שיא של 1.2 מיליארד דולר, עלייה של 37% מהשנה שעברה. הזינוק המשמעותי במכירות טמון ברובו בהוצאתו של המשחק החדש לשוק, כך טוענת קבוצת NPD החוקרת את שוק משחקי הוידאו בשנים האחרונות.

Grand Theft Auto 4 ללא
הגרסה הרביעית של המשחק מבית ענק המשחקים טייק-טו (TTWO), סחררה את עולם משחקי הוידאו מרגע יציאתה אל השוק. טייק טו, נמצאת כרגע באיום של השתלטות עוינת בידי יריבתה אלקטרוניקס ארט (ERTS).
מכירות המשחק מסתכמות עד כה בכ-4.2 מיליון פריטים בארצות הברית בלבד ומחירו עומד על 60 דולר. הפופולאריות שלו, כך אומרים האנליסטים, יכולה לשבור את השיא הקודם שנקבע על ידי 'האלו 3' מבית מיקרוסופט.
השקתו של המשחק שובר הקופות מגבירה באופן משמעותי גם את מכירות מכשירי המשחק של החברות השונות. כ-187,000 מכשירי אקס בוקס 360 מבית מיקרוסופט וכ-209,000 מכשירי פלייסטיישן 3 של סוני נמכרו בארצות הברית במאי בלבד.
עם זאת, המוביל הגדול של שוק חומרת המשחק הוא הנינטנדו ווי שמכר לא פחות מ-675,100 יחידות באותו החודש, כמעט כפול משני המכשירים האחרים ביחד. לאור העובדה שלא קיימת גרסה של GTA המתאימה למכשיר זה, כמויות המכירה העצומות של הווי הופכות למרשימות עוד יותר.
משחק קולני, אלים ותחרותי
'Grand Theft Auto 4' הוא משחק קולני, אלים ותחרותי וכבר נחשב לאחד מהמשחקים הפופולאריים בהיסטוריה. במהלך המשחק נחשף המשתתף לכמויות דם עצומות, אלימות, עירום חלקי, שפה גסה, תכנים מיניים ושימוש באלכוהול ובסמים. התכנים הקשים אשר מוצגים במשחק הופכים אותו גם לאחד ממעוררי המחלוקת הגדולים ביותר.
"שימוש ממושך במשחקים כמו GTA מעמיד ילדים בסיכון לאגרסיביות יתר", טוען הארגון הבינלאומי למדיה ומשפחה, ארגון ששם לו למטרה לחקור את השפעות האלימות במדיה. אולם, טענות אלו לא רק שלא עוצרות את הצרכנים מלהצביע על המשחק כאחד מהגדולים אי פעם, הן אולי, אפילו מעודדות אותם לרכוש אותו.
אחד מהמאפיינים השיווקיים המעניינים של המשחק הוא שקהל היעד שלו אינו ילדים קטנים כי אם צעירים בני 17 ומעלה. "תוכן בעייתי הוא דבר מוכר, אך
זה עולה ליצרן בצרכנים מבוגרים יותר", אומר מייקל גארטנברג, אנליסט מקבוצת יופיטר, "המשחק אינו מתאים לילדים".
העובדה שהמשחק הפופולארי מתאים לגילאים מבוגרים יותר, דורשת בחינה מחודשת של קהל היעד של שוק משחקי הוידאו והיעדים המוצבים על ידי חברות התוכנה.
הצריכה המוגברת של המשחק בידי מבוגרים, גורמה לכוננות מכירה מיוחדת בארצות הברית לכבוד יום האב שנערך בתחילת חודש יוני. "אנו מצפים לעלייה במכירות במהלך יוני בעקבות יום האב וסיום הלימודים", מסרה אניטה פריזר, האנליסטית של NPD.
ב-NPD מוסרים כי תעשיית משחקי הוידאו בארצות הברית הביאה למכירות בשווי של 6.6 מיליארד דולר בארצות הברית השנה. המחזור כולל מכירה של תוכנה, חומרה ואביזרים שונים. המטרה בתעשייה היא להביא את הרווחים עד ל-23 מיליארד דולר ב-2009.