מהפכת העמלות? מחצית מהאוכלוסיה לא יודעת מה סכום העמלות החודשי
מסקר של המועצה לצרכנות עולה: 38% מהציבור אינם יודעים כי פעולות בנקאיות באמצעות בנקאות ישירה זולות משמעותית מעבודה עם פקידי הבנק
מהסקר עולה כי צרכן ממוצע מבצע כ-12.5 פעולות בחשבון העו"ש שלו בחודש, מתוכן 83% באמצעות ערוץ ישיר - מכונות אוטומטיות, אינטרנט, מוקד טלפון ממוחשב, ורק 17% באמצעות בסניף הבנק מול הפקיד.
עם זאת, 38% מהציבור אינם יודעים כי ביצוע פעולות בנקאיות בערוצים הישירים, זול משמעותית מביצוע פעולות באמצעות פקיד.
הפקדת צ'ק, הוא השירות המבוקש ביותר לביצוע באמצעות פקיד הבנק. אחריו כ-28% מהלקוחות פונים לפקיד כדי להעביר מזומן מחשבון לחשבון, 22% כדי למשוך מזומן, 15% בכדי לברר מידע וכ-14% מהלקוחות פונים לפקיד כדי לשלם חשבונות.
מבדיקת המועצה עולה כי עלות העמלות הממוצעת לביצוע פעולות אלו, תתייקר ב-22% בעקבות הרפורמה.
46% מהנשאלים דיווחו כי הם פונים לפקיד הבנק לפחות פעם בחודש לצורך ביצוע פעולות בעו"ש, למרות שרובן המכריע של פעולות אלו ניתנות לביצוע באמצעות ערוצי הבנקאות הישירה - מכונות אוטומטיות או אינטרנט, בעלות מופחתת.
הסיבות לכך מגוונות - 23% מהנשאלים דיווחו כי אינם יודעים כיצד עובד שירות הבנקאות
הישירה, 26% סבורים כי השירות באמצעות הפקיד בטוח יותר ו-23% מהנשאלים הודו כי מדובר בהרגל.
להערכת המועצה לצרכנות ובהתבסס על נתוני הסקר, בעלי חשבון עו"ש יכולים לחסוך בממוצע כ-30% מהוצאותיהם על עמלות, באמצעות מעבר לביצוע פעולות בערוץ ישיר במקום פעולות ע"י פקיד.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג ציין כי "אם לא יפחת גובה העמלות, לא יהיה מנוס מבדיקה חוזרת של הרפורמה לאור מטרותיה".







נא להמתין לטעינת התגובות


