החשכ"ל: הפיחות בשקל לא נגרם על ידי התערבות האוצר
בר-און: "האוצר איננו מחליף את בנק ישראל ואין לו כל כוונה להתערב במסחר במט"ח או להשפיע על שער החליפין". הדולר ממשיך לעלות: זינק ל- 3.376 שקלים
"אנו לא מחליפים את בנק ישראל בשוק המט"ח ואין לנו שום כוונה להתערב בתנודות השערים. אנו עושים עסקאות לגידור החוב החיצוני כחלק מניהול החוב הממשלתי. ברור שהפיחות החד לא קשור בפעולות שלנו, וייתכן שהן לא השפיעו בכלל על העלייה החדה בשער הדולר השבוע," אומר אורן.
אתמול נמשך הפיחות החד בשקל: שער הדולר היציג זינק ב-1.53% והגיע ל-3.376 שקלים עקב התחזקות הדולר בעולם וביקוש ער בשוק המקומי. שער היורו עלה ב-1.09% והגיע ל-5.1963 שקלים. שער הדולר היציג עלה ב-4.5% ב-4 ימים (תוספת של 14.5 אגורות,( לאחר שצנח ביום ו' ל-3.23 שקלים (הנמוך ביותר ב-11.5 שנים האחרונות.(
שער הדולר התחזק בשוקי הכספים
בעולם בעקבות הודעת נגיד הפד, בן ברננקי, כי הוא מודאג מהאינפלציה וכי מדיניות הריבית תתמקד בעתיד פחות בצמיחה ויותר באינפלציה. "העלייה בציפיות לאינפלציה מהווה אות אזהרה," אמר ברננקי.
בעקבות התנודות החדות בשערים ביצע החשכ"ל בחודשים האחרונים עסקאות גידור בגין החוב הדולרי של ישראל, אולם הן לא השפיעו ישירות על שער הדולר.
מומחים באוצר מדגישים: "הפיחות החד בשקל לא קשור לפעולות החשב הכללי אלא להתחזקות הדולר בעולם, לתיקון טכני בשוק המט"ח בישראל ולחששותיו של ברננקי מהאינפלציה. חברות רבות בישראל מבצעות עיסקאות גידור כדי למנוע הפסדים ונזקים מהתנודות החדות במטבעות."
גם שר האוצר רוני בר-און, השוהה בפריז, דוחה את הפרסומים בעיתונות שלפיהם האוצר מתערב בשוק המט"ח: "האוצר איננו מחליף את בנק ישראל ואין לו כל כוונה להתערב במסחר במט"ח או להשפיע על שער החליפין. הפעולות שבוצעו על-ידי אגף החשב הכללי משרתות את ניהול החוב החיצוני של מדינת ישראל במטבע חוץ, ונגזרות מהחובה לנהל את החוב בצורה אחראית ויעילה. נגיד בנק ישראל עודכן ומעודכן בפעילות האוצר בתחום זה באופן שוטף".






נא להמתין לטעינת התגובות


