בהוליווד לא חוששים מהמיתון
להיפך - ככל שיותר אמריקנים מבטלים את חופשות הקיץ, הרווחים צפויים לגדול. "אם יש משהו שעמיד בפני מיתון זה הקולנוע"
תעשיית הסרטים אמנם לא מאחלת לאמריקנים מצב כלכלי גרוע,

הוליווד EPA
למעשה, הנוכחות באולמות אפילו גדלה ב-4 תקופות המיתון האחרונות. וכמו בעבר, גם השנה הוליווד מקווה שההאטה תניב עונה טובה יותר אף מעונת מאי-ספטמבר, שהתקרבה לשיא של כל הזמנים.
"יש לנו הזדמנות להשוות את המצב בקופות למצבן בקיץ הקודם", אומר מארק זוראדי, נשיא חברת הסרטים דיסני, בנוגע לקיץ השיא של 2007 - שבסופו נצברו הכנסות בסך 4.18 מיליארד דולר.
"אם יש משהו שעמיד בפני מיתון זה הקולנוע"
לפי נתוני איגוד הקולנוע האמריקני, בשנת 2001, שהיתה שנת מיתון, הסתכמו הכנסות בתי-הקולנוע ב-8.4 מיליארד דולר, לעומת 7.7 מיליארד דולר בשנת 2000.
"אם יש משהו שעמיד בפני מיתון זה הקולנוע", אומר ג'ף בלייק, יו"ר מחלקת ההפצה והשיווק הבינלאומי באולפני סוני.
במידה והקיץ יהיה מוצלח, הסרטים יזכו להצלחה גם מחוץ לארה"ב. בשנה שעברה הרוויח "רטטוי" סכום כפול בשווקים הבינלאומיים: 206.4 מיליון דולר בארה"ב - ו-410.8 מיליון דולר מחוץ לה.
המומחים מסבירים כי הנסיקה נובעת בין השאר מהירידה בערך הדולר.
אך המטבע הוא רק אחד הסימנים לבעיות הכלכליות בארה"ב; סימן נוסף וחשוב לא פחות הוא הירידה בתחושת הביטחון של הצרכנים.
אך התעשייה בהוליווד לא חוששת: גם המשפחות שהחליטו לחסוך וויתרו על בילויי הקיץ שלהן עדיין ייצאו מפעם לפעם לבית-הקולנוע.
הכתבה המלאה - במוסף עסקים המתפרסם היום