בזכות הוולבו
הפריצה הגדולה של מאיר קז היתה בסוף שנות ה-60, עם הפיכת וולבו למכונית הרשמית של נכי צה"ל. בהמשך הוריש מאיר את החברה לבן ישראל, שצירף את הגיס יעקב שחר
השכלה: קז הנדסת מחשבים, שחר ראיית חשבון
משפחה: ישראל קז גרוש ויש לו 3 בנים. הבכור, אבנר, עובד בחברה משנת 1995 ומשמש כיום כמנהל הפיתוח העסקי.
יעקב שחר נשוי לנילי, שמעורבת בפעילות של חברת מאיר. יש להם 3 ילדים. בכורם, אור, עובד בחברה כ-5 שנים ומנהל את חטיבת משאיות וולבו, רום שחר משמש כמנכ"ל מאיר נדל"ן ועומר עובד בהרץ במחלקת לקוחות עסקיים.
רכב: שחר נוהג ביגואר XG, קז בוולבו XC90 ונילי בוולבו S80
מגורים: ישראל קז מתגורר בהרצליה פיתוח; שחר ברחוב שרת ברמת-גן, ורכש דירה בפרויקט של חבס בשד' רוטשילד בתל-אביב.
עסקים: קבוצת מאיר מייבאת משאיות, אוטובוסים ומכוניות מתוצרת וולבו וכן מכוניות ואופנועים מתוצרת הונדה, מכוניות יגואר, ציוד מכני הנדסי ומשאיות רנו. הקבוצה כוללת גם את חברת מרכבים להרכבת אוטובוסים, חברת ההשכרה והליסינג הרץ, חברת אוטו סנטר לסחר במכוניות משומשות, עסק ליבוא חלפים לרכב וקבוצת מכבי חיפה.
"יקר לי מאח"
חברת מאיר הוקמה על-ידי מאיר קז כשהיה סוכן של וולבו בישראל. לימים קיבל קז מוולבו את זכיון היבוא למשאיות, ולאחר מכן קיבל גם זיכיון למכוניות פרטיות.
הפריצה הגדולה של חברת מאיר התרחשה לאחר מלחמת ששת
הימים. בעקבות המלחמה הפכה וולבו למכונית הכמעט רשמית של נכי צה"ל, במקביל לעלייה של עולים רבים מארצות הברית ומקנדה, שהכירו את וולבו משם.
מאיר קז גייס את בנו ישראל, אשר עבד כמהנדס פיתוח בחברת יבמ בארצות הברית. לימים הוא הוריש לו את החברה. ישראל הכניס כשותפים את אחותו נילי ואת גיסו יעקב שחר, שאותו הוא מגדיר "יקר לי מאח".
עד לתחילת שנות ה-2000 שלטה וולבו שליטה כמעט מוחלטת בשוק מכוניות היוקרה, אבל גם אז עיקר הכנסותיה בא מתחום המשאיות והאוטובוסים.
לפני כ-6 שנים רכשה קבוצת מאיר את השליטה בחברת הביטוח הפניקס, אולם מכרה אותה לפני כשנה. החברה גם רכשה בשלבים את הבעלות בחברת אוטו סנטר לטרייד אין ברכב, וכיום היא מעורבת גם בעסקי נדל"ן בארץ ובמזרח אירופה. מנכ"ל החברה הוא עוזי מור, שיחד עם יעקב שחר פעיל גם בקבוצת הכדורגל מכבי חיפה.

ישראל קז - צירף את הגיס
אלי דסה