גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


איך עוקפים את מכשולי הקנייה האמריקנים ברשת?

אם יצאתם לשופינג ברשת נתקלתם בוודאי באתרים שלא שולחים מוצרים מחוץ לארה"ב וקנדה מה עושים? פונים לאתר ישראלי כמו UShops שיעקוף בשבילכם מכשולים קטנים כמו כתובת וכרטיס אשראי אמריקניים, וידאג להביא לכם את המוצרים עד הבית

צחי הופמן | 4/5/2008 8:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"אני רוצה להביא את אמריקה לישראל ואת חוויית הקנייה האמריקנית לארץ", מתוודה מוטי מזומן, מנכ"ל USAddress- חברה המתמחה בשילוח מוצרים.

המוצר שמזומן אחראי עליו מוכר לישראלים רבים שמכורים למותגים אמריקניים, ושאינם יכולים לקבל את הספרים, את משחקי המחשב או את הבגדים שלהם מחברות שאינן מבצעות משלוחים מחוץ לארה"ב ולקנדה.
 
פסל החירות
פסל החירות צילום ארכיון: אי.פי.

מי שכבר ניסה לקנות באתרים ממותגים שאין להם נציגויות בארץ, נתקל בוודאי בהודעה המבשרת שהחברה מבצעת משלוחים רק לארה"ב ולקנדה. לגולש שמעוניין שהמוצר שהוא רוצה לרכוש יגיע לארץ, אין הרבה אפשרויות.

מה עושים? בארץ פועלים כבר כמה שנים 3 אתרים המאפשרים לרכוש מארה"ב ולשלוח לישראל. הלקוח מזמין את המוצרים שהוא מעוניין בהם באמצעות האינטרנט, באופן עצמאי, והמוצרים נשלחים אל מרכז ההפצה של החברה בארה"ב. החברה מטפלת במוצרים - החל בקבלת החבילה דרך ביטוח, משלוח וטיפול בשחרור מן המכס וכלה במסירת החבילה בארץ.

הרעיון המקורי נשמע מבטיח, אך למרות זאת, העסק לא תופס תאוצה, "היו ניסיונות בתחום הזה בישראל, אבל חקרתי מה אנשים באמת רוצים, ולא במבחן התיאוריה, ולאט לאט אפיינו את כל הדרישות של הצרכן הישראלי. בוא נגיד שאופיו קצת שונה מזה של הצרכן האמריקני", מספר מזומן.
שאלה של אשראי

לפני כחודש עלה האתר החדש של USAddress בשם UShops יחד עם חברת דואר ישראל, "עכשיו יצאנו בהשקה שקטה לאתר. אנחנו מופיעים באתר של הדואר וגם בפרסומות מאתרים אחרים", מספר מזומן. "שדרגנו את המוצר אחרי שלמדנו את הדרישות ואת הרצונות של הלקוח הישראלי. אנחנו קונים עכשיו מוצרים בשביל אנשים, אנחנו משלמים בשביל אנשים, אנחנו יכולים למצוא מוצרים בשביל אנשים".

אחד החסמים הניצבים בפני

ישראלים שרוצים לקנות בחו"ל הוא התשלום על הרכישה, "היתה בעיה עם כרטיסי אשראי ישראליים. אנחנו במשא ומתן עם אמריקן אקספרס להנפקת כרטיס UShops אמריקני לישראלים עם כתובת בארה"ב, כדי שיוכלו לרכוש מה שהם רוצים כאמריקנים. זה היה חסם שדי הפריע", מסביר מזומן.

הבעיה בחלק מאתרי האינטרנט המאפשרים רכישה מחו"ל, שהמוכר מביניהם הוא iTunes של אפל, היא הדרישה לכרטיס אשראי אמריקני. חלק מהאתרים בחו"ל מסתפקים בכרטיס אשראי בינלאומי, אולם חלקם דורשים כרטיס עם כתובת מקומית.

הכרטיס החדש, מסביר מזומן, יכלול כתובת אמריקנית, ובשנה או בשנתיים הראשונות הוא יהיה ללא עלות: "אנחנו רוצים לתת עם הכרטיס הזה עד הסוף אמריקה".

לדברי רוני נמר, סמנכ"ל הפיתוח ב- USAddress, "בדרך כלל עדיף שכתובת המשלוח תהיה זו שרשומה בכרטיס האשראי. בתהליך הקנייה מתבצעת שאילתה של אימות כרטיס האשראי. עם אמריקן­אקספרס הגענו להסכם, שלפיו נוסיף את הכתובת האמריקנית ככתובת נוספת על גבי הכרטיס של הלקוח הישראלי. חנות כמו גאפ, שבודקת את המקוריות של כרטיס האשראי, שולחת למחשב שאילתה ורואה שיש ללקוח כתובת גם בישראל וגם בניו ג'רזי, ומאשרת לו את העיסקה".

מעתיקים את הלינק

נמר מסביר שהסיבה להתחכמות הזו היא הסירוב של האמריקנים לשלוח מוצרים מחוץ לארצות הברית, אבל ישנה סיבה נוספת: "חלק מהאתרים לא מוכנים להתעסק עם ישראלים, בגלל כרטיסים גנובים ומשום שהם לא רוצים להיכנס לבעיות מחוץ ליבשת שלהם".

דרך נוספת לקרב את הקניות באינטרנט לציבור שלא ממש רוצה להסתבך במילוי טפסים של אתרי מכירות היא קנייה באמצעות העתקת כתובת האינטרנט שבה המוצר המבוקש, ושליחתה באמצעות טופס לאתר UShops. בחברה בודקים ומאמתים שזהו בדיוק המוצר שבו הלקוח מעוניין, ושולחים לו תמונת מסך של ההזמנה לאישור וחיוב לתשלום דרך UShop.

השירות הזה עולה 10 דולרים. לדברי נמר, "מדובר כאן במוצר שבא לכסות את האוכלוסייה שיש לה בעיה עם האינטרנט". ב- UShop מנסים מאוד לקדם מכירות של מוצרים לאנשים שלא ממש מבינים בתחום. "אנחנו מבליטים באתר שלנו מוצרים חמים - מעין 10 המוצרים המבוקשים מכל מיני מבצעים חמים שאנחנו מחפשים. אנחנו גם נותנים רשימה של 50 המותגים הטובים הקיימים בתחום ההלבשה - למשל דונה קארן,­גאפ, Old­Navy­פומה­וליוויס".

באופן לא מפתיע, נמר מדווח שאחת החנויות האהובות ביותר על הישראלים שייכת למותג התפוח המפורסם: "הישראלים אוהבים מאוד את אפל סטור. הם מזמינים את האייפון ואת המקבוק אייר". מחירו הנמוך של הדולר בהחלט תורם להגעה של קונים לאתר: "הדולר מביא קונים, אבל אנחנו לא יודעים בכמה הוא הגדיל את המכירות, מכיוון שהשקנו את האתר לפני חודש", מסביר נמר.

יש גם תחרות

לשירות של UShops קיימים שני מתחרים: האתר EZbuyUS ומאסטופ של נטוויז'ן 013 ברק. על הפעילות של מאסטופ אחראי קובי כהן­מנטוויז'ן 013 ברק, לדבריו, "הכפלנו בשנת 2007 את הפעילות שלנו, והסיבה העיקרית לכך היא שער הדולר. הסיבה השנייה היא שאנחנו נותנים שירות טוב יותר ללקוחות".

בדומה ל-UShops גם מאסטופ מציעים שירותי ערך מוסף, "אנחנו מאפשרים ללקוח שאין לו בכלל כרטיס בינלאומי לקנות בחו"ל. יש לנו מנגנון שמאפשר ללקוח כזה להתקשר אלינו ולבצע את ההזמנה ואת התשלום באמצעות כרטיס אשראי שלנו. הכרטיס שלנו גם מאפשר לקנות במקומות שבהם חייבים כרטיס עם כתובת מקומית".

כהן מרוצה מאוד מהפעילות של מאסטופ, אף שרבים אינם מכירים את האתר שלו או של המתחרים: "אנחנו מאוד שבעי רצון מהפעילות שמתקיימת כרגע".

כאמור , השדרוג המשמעותי של UShops מגיע במסגרת ההסכם שלהם עם דואר ישראל, האחראי על ההפצה, על השליחויות ועל שירות הלקוחות. "הם מביאים את האמינות ואני מביא את הטכנולוגיה ואת אמריקה במיטבה. אולי לא תמיד נציע את המחירים הכי זולים, אבל תמיד נהיה הכי איכותיים במוצרים", אומר מזומן.

"אני מאפשר לאנשים לקנות את המוצרים שאין בארץ. בחודש מרס, למשל, היו 8 טיסות ביום לניו יורק. 80% מהאנשים שטסים לשם הולכים לעשות קניות. היום אפשר לטוס לאמריקה בשביל לטייל ולראות את הגרנד קניון, ולא בשביל לעשות קניות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים