התסריטאים הורגים את האופנה
אחרי ביטול טקס גלובוס הזהב ושידורים חוזרים של סדרות אמריקניות, שביתת התסריטאים בהוליווד גובה מחיר נוסף - הפעם בתעשיית האופנה
רוב העובדים בתעשיית האופנה טוענים שהאירועים הללו הם המנוע העסקי והשיווקי של הענף. מדובר לא רק במעצבי בגדים, אלא גם ובעיקר בכל אלה שמסביב: אמני איפור, מעצבי שיער, תכשיטני יוקרה, יצרני בשמים ועוד. כל אלה מנהלים את חייהם העסקיים מאירוע לאירוע. ואירוע העל הוא, כמובן, הטקס השנתי של חלוקת פרסי האוסקר.
האירוע השני בחשיבותו הוא טקס חלוקת פרסי גלובוס הזהב, המתקיים מדי שנה, חודש לפני טקס האוסקר. שני הטקסים מגלמים את עולם הזוהר ההוליוודי, המשמש מודל חיקוי עבור מאות מיליונים ברחבי העולם וכר נרחב לעשיית כסף.
יותר מ-60 מיליון צופי טלוויזיה בארה"ב צופים בעשירים, המפורסמים והיפים, המהלכים על השטיח האדום לבושים בבגדי מעצבים ובתכשיטים מנקרי עיניים. זו כמובן הזדמנות פז למשווקי האופנה לחשוף ולהציג את מרכולתם.
אלא שהשנה נתקלה תעשיית האופנה במכשול בלתי צפוי: שביתת התסריטאים. זה חודשיים שובתים תסריטאי הוליווד, והסוף אינו נראה באופק. תוכניות הטלוויזיה בארה"ב נראות כבר היום כצל של עצמן, בלי תרומתם של הכותבים השנונים וברוכי הכישרון.
כך שתחנות רבות נאלצות לשדר שידורים חוזרים של סדרות משנים קודמות, ואפילו מפיקי הקולנוע נאלצים להוציא תסריטים שנשמרו במגירה.
לשביתת תסריטאים יש השפעה לא רק על עולם הבד. משמרת מחאה
רוב כוכבי הקולנוע, זמרי הפופ ובימאים מפורסמים, מזדהים עם השובתים, ולכן ההערכות הן שרובם יעדיפו להישאר בבית ולא לחלוף על פני המפגינים.
מאותה הסיבה התבטל השבוע טקס חלוקת פרסי "גלובוס הזהב", ואם לא תסתיים השביתה עד 24 בפברואר, ייאלצו לבטל גם את טקס האוסקר, או לפחות לצמצם אותו.

ההפסדים מביטול האירועים הללו לעולם העסקים הם עצומים. העיר לוס אנג'לס לבדה אומדת את נזקיה מביטול טקס האוסקר ב-200 מיליון דולר. מעצבי האופנה צופים הפסדים גבוהים בהרבה. הטענה העיקרית שלהם היא שאין דרך חלופית טובה יותר לחשיפת המותגים שלהם.
מעצב האופנה הצרפתי-איטלקי ולנטינו אומר כי שחקנית שזכתה באוסקר ולבשה אחת משמלותיו, שווה גידול של 25 מיליון דולר במכירות, עקב הסיקור התקשורתי. כך אירע כשג'וליה רוברטס קיבלה את הפרס ב-2001, כשהיא לבושה באחת משמלותיו של המעצב הנודע.
גם חברת האופנה שאנל מדווחת כי הלבשתה של ניקול קידמן ב-2002 הכניסה לה 10 מיליון דולר ממכירות בארה"ב לבדה.
לקראת טקס גלובוס הזהב הכינה שאנל שמלה למועמדת הכמעט-ודאית לזכייה - קיירה נייטלי. ג'ורג'יו ארמני תפר שמלה למועמדת נוספת - קייט בלנשט. אבל כל זה ירד לטמיון. ולא מדובר בלבישת הבגדים עצמם, אלא בכל מה שמסביב.
שחקנית או שחקן מפורסמים שלבשו בגד של שאנל, ורסאצ'ה או דיור לא יעודדו מכירות משמעותיות של בגדי אופנה, אבל יגבירו במידה עצומה את הביקוש לשפתונים, בשמים ופריטים ואביזרים אחרים המשווקים לציבור הרחב תחת המותג שלהם.
השחקנית ג'סיקה אלבה הוכיחה זאת בטקס "גלובוס הזהב" בשנה שעברה. צילומים שלה באיפור של דיור הביאו לזינוק במכירות של השפתון "בז' מניאק". האירועים המתוקשרים משפיעים גם הם על מגמות אופנה.
קמרון דיאז לבשה אשתקד שמלות בעיצובו של ולנטינו לטקס האוסקר ול"גלובוס הזהב" גם יחד. השמלות היו מסורבלות למדי, ורק נשים מעטות רכשו דגמים דומים, אבל שני יסודות ששולבו בשמלות - הצבע הלבן והחגורה – היו למגמות בולטות באופנת 2007.
מעצבי הצמרת אינם המפסידים היחידים. המעצבים החדשים והקטנים מפסידים יותר. שאנל יכולה אולי לפצות עצמה בכמה פרסומות בכתב העת "ווג", אבל הכישרונות הצעירים אינם יכולים למצוא תחליף לסיקור שנותנים אירועים אלה. איש לא היה שומע על מותגים כגון "מרצ'זה", "זק פוזן" ו"רולנד מורה" בלי הצילומים של רנה זלווגר, נטלי פורטמן וסקרלט ג'והנסון, שהקפיצו את המותגים הללו מאזכור אקראי במגזיני אופנה אל הכותרות.
כך גם איש לא היה יודע על המעצב הלבנוני אלי סעב, שהיה אלמוני עד 2002 והפך בן-לילה לסנסציה בארה"ב, אלמלא קיבלה האלי ברי את האוסקר ההיסטורי שלה כשהיא לבושה באחד מעיצוביו.
