גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


כמו באירופה

כשבישראל מתמודדים עם איחורים של הרכבות וקטרים שמוציאים עשן, התמונה באירופה רק משתפרת

משה ריינפלד | 11/1/2008 8:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
דמו בנפשכם לרגע. אתם יוצאים ב-8 בבוקר מתל אביב, וב-8.35 אתם בבאר שבע, ואם פניכם מועדות דווקא צפונה – ב-8.26 אתם בחיפה. בלי פקקים, בלי כאבי ראש. בקושי הספקתם לקרוא עיתון ולשתות כוס קפה, וכבר אתם יורדים. אצלנו זה חלום שכנראה אף פעם לא יתגשם. אגב, גם לא בארה"ב. אבל באירופה, זה כבר עניין שבשגרה. רעיון הרכבות המהירות מתרחב באירופה בקצב מדהים, והופך לאחד המנופים החשובים ביותר לצמיחה כלכלית.

אחת המובילות בתחום זה היא חברת הרכבת הצרפתית  SNCF (ר"ת בצרפתית: חברת מסילות הברזל הלאומית של צרפת), המפעילה, בין היתר, את ה-TGV המפורסמת (ר"ת בצרפתית: רכבת במהירות גדולה). ביוני 2007 פתחה החברה קו TGV המקצר את זמן הנסיעה מפריס למזרח צרפת, ולמדינות השכנות - גרמניה, שווייץ ולוכסמבורג. את פנים הקרונות בקו הזה עיצב האופנאי הצרפתי כריסטיאן לקרואה. הן נוסעות במהירות של  200 קמ"ש, יותר מכל רכבת אירופית אחרת.    
  
בנובמבר 2007 הודיעה חברת יורוסטר, ש-SNCF שותפה בה יחד עם החברה הבלגית המקבילה SNCB והחברה הבריטית "לונדון אנד קונטיננטל ריילווייס", על השלמת שדרוג המסילה בין לונדון לפריס. זמן הנסיעה דרך מנהרה מתחת לתעלת למנש קוצר ב-20 דקות לשעתיים ורבע בלבד. המסוף של הרכבת המהירה החדשה בלונדון הועבר מתחנת ווטרלו לתחנה המשופצת סיינט פנקרס.
מוסיפים עוד ועוד רכבות

ביום ד' השבוע הודיעה יורוסטאר כי בשנת 2007 הובילה מספר שיא של נוסעים, יותר מ-8.25 מיליון, וההכנסות שלה גדלו בכ-16 אחוז ל-1.2 מיליארד דולר. נשיא "יורוסטאר", גיום פפי, שהוא, אגב, גם יו"ר חברת הרכבת הצרפתית, מסר כי בפברואר 2008 תוסיף "יורוסטאר" עוד רכבת, ה-17 במספר, לקו פריס-לונדון, ובסוף השנה תגדיל את מספר הרכבות בקו לבריסל ל-11. קו זה יחובר לאמסטרדם,  ויציע קשר טוב יותר של רכבות מהירות בין לונדון לאמסטרדם ולקלן שבגרמניה דרך בריסל.

בתוך

חודש תחליט החברה אם להתקין ברכבות שלה קווי אינטרנט באמצעות לווין. החברה עושה כעת ניסוי בנושא זה ברכבות המהירות של צרפת עצמה.  

המפנה הגדול עדיין בדרך. הרכבות המהירות באירופה אינן חוצות, לפי שעה, את הגבולות בין המדינות. כאשר אתה מגיע ברכבת מהירה למזרח צרפת, ורוצה להמשיך לנסוע לברלין, המצב מסתבך. החלפת הרכבות אינה פשוטה וכרוכה בהמתנה ובהתמצאות בלוחות רכבת סבוכים.
סוף הסיפור? כלל וכלל לא. גם העניין הזה קרוב מאד לפתרון.

אי-פי
ה''יורוסטאר'', המחודשת מגיעה לרציף אי-פי
תחרות לחברות התעופה

לפני חודשים אחדים הקימו 7 חברות רכבת לאומיות באירופה את "ריילטים", ארגון הפועל במתכונת של ברית תעופה. הארגון, שחברות בו צרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד, גרמניה, אוסטריה ושווייץ, מכין מערכת הזמנות משותפת שתתחיל לפעול ב-2009, ותאפשר לחברות לתאם ביניהן את לוחות הזמנים כדי לצמצם את זמן ההמתנה בגבול.

ממש כמו בין חברות תעופה. אפילו יונהג מועדון הנוסע המתמיד. 
חברות הרכבות של איטליה, ספרד, פורטוגל או מרכז אירופה, עדיין אינן חברות ב"ריילטים" משום שהמסילות המהירות עדיין אינן מפותחות בהן. אבל בתוך שנים לא רבות, יצטרפו גם הן. ספרד תשלים הנחת מסילה מהירה בין מדריד לברצלונה כבר ב-2009. החזון של SNCF הוא שבתוך 15 שנה יהיה אפשר לנסוע ברכבת מהירה, בלי עיכובים, מפריס לברטיסלאבה, בירת סלובקיה.   
    
ואם חברות הרכבת לא יאחדו את המסילות מרצונן, האיחוד האירופי יכול לאלץ אותן לכך. לפני חודשים מעטים אישר הפרלמנט האירופי חוק המחייב את חברות הרכבת במדינות אירופה לפתוח את המסילות שלהן זו לזו עד שנת 2010. התוצאה הצפויה היא שרכבות של  SNCF  יובילו נוסעים בין ערים בגרמניה,  ורכבות של DB (ר"ת: דויטשה באן, או בעברית מסילת הרכבת הגרמנית), יחצו את מדינות בנלוקס ויובילו נוסעים מבריסל לפריס, למשל.     

האם חברות התעופה האירופיות צריכות להתחיל לדאוג? "לופטהנזה", בריטיש איירווייז", "אייר-פראנס-קלמ" ו"ריינאייר" מאבדות לא מעט נוסעים העוברים לרכבות המהירות. שירותי התעופה בין פריס לבריסל חוסלו, למעשה, מאז החלה הרכבת המהירה להוביל נוסעים בין שתי הערים בתוך שעה ו-20 דקות.        

עדיין יש  כר נרחב לפעולה גם לתעופה באירופה. אפילו ברכבת שמהירותה 300 קמ"ש נמשכת הנסיעה מלונדון לאתרי הנופש הצרפתיים לאורך הים התיכון, כ-6 שעות, ולאתרי הנופש באיטליה, בספרד ובפורטוגל הרבה יותר.

לעמ
ראש הממשלה חונך את הרכבת למודיעין-הישג היסטורי לעמ
האיחוד האירופי מתערב

ואם חברות הרכבת לא יאחדו את המסילות מרצונן, האיחוד האירופי יכול לאלץ אותן לכך. לפני חודשים מעטים אישר הפרלמנט האירופי חוק המחייב את חברות הרכבת במדינות אירופה לפתוח את המסילות שלהן זו לזו עד שנת 2010. התוצאה הצפויה היא שרכבות של  SNCF  יובילו נוסעים בין ערים בגרמניה,  ורכבות של DB (ר"ת: דויטשה באן, או בעברית מסילת הרכבת הגרמנית), יחצו את מדינות בנלוקס ויובילו נוסעים מבריסל לפריס, למשל.     

האם חברות התעופה האירופיות צריכות להתחיל לדאוג? "לופטהנזה", בריטיש איירווייז", "אייר-פראנס-קלמ" ו"ריינאייר" מאבדות לא מעט נוסעים העוברים לרכבות המהירות. שירותי התעופה בין פריס לבריסל חוסלו, למעשה, מאז החלה הרכבת המהירה להוביל נוסעים בין שתי הערים בתוך שעה ו-20 דקות.        

עדיין יש  כר נרחב לפעולה גם לתעופה באירופה. אפילו ברכבת שמהירותה 300 קמ"ש נמשכת הנסיעה מלונדון לאתרי הנופש הצרפתיים לאורך הים התיכון, כ-6 שעות, ולאתרי הנופש באיטליה, בספרד ובפורטוגל הרבה יותר.  

עם זאת, אין להתעלם עוד מיתרונותיה של הרכבת. בעידן הזיהום הגלובלי והאמרת מחירי האנרגיה, המטוס אינו יכול לתת תשובה הולמת לקטר. ואל נשכח את בדיקות הביטחון המכבידות ואת המטרדים האחרים לנוסעים בנמלי התעופה הפקוקים. לפי נתוני "יורוסטאר", הסתכם הדיוק בלוחות הזמנים של הרכבת המהירה בין לונדון לפריס בשנת 2007 ב-91.5 אחוז, ועד 2010 יגדל הדיוק ל-94 אחוז. בחברות התעופה הפועלות בקו נרשם דיוק ממוצע של כ-75 אחוז בלוחות הזמנים. לאנשי עסקים הנוסעים בקו, זה שיקול מכריע. ואכן, אנשי העסקים עוברים מהשימוש במטוסים ל"יורוסטאר". מכירת הכרטיסים במחלקת העסקים של הרכבת המהירה גדלה ב-31 אחוז מאז 2005.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים