גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


נהגי המשאיות משביתים את נמל אשדוד

פרסום ראשון: מועצת המובילים החליטה לעצור את פריקת המטען של אוניות הצובר בנמל אשדוד בעקבות העומס על הנהגים

ניב חכלילי | 26/11/2007 14:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאתמול בערב אוניות המטען בנמל אשדוד לא פורקות את מטענן, בעקבות החלטת מועצת המובילים להשבית את העבודה ולא להכניס משאיות לנמל. השיבושים מתרחשים על רקע עימות שמתנהל כבר כמה שבועות בין הנהלת הנמל למועצת המובילים.

בתחילת החודש התקיים בנמל אשדוד דיון חירום שדן במצב העומס בנמל. בדיון נכחו מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ושוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד וכן נציגי הספנות והתעשיינים. יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, דרש באותו דיון כי עבודות הפריקה והטעינה יסתיימו בשעה 19:00 כדי שהנהגים יוכלו לעמוד בדרישות החוק לגבי שעות העבודה והמנוחה שחלות עליהם.

התקנות בחוק  מתירות לנהגים לעבוד 12 שעות בלבד, אבל ישנו מחסור חמור בנהגי משאיות בישראל. בין 10,000 ל – 12,000 משאיות שמורשות להיכנס לנמלים, עובדות בכל הנמלים בישראל ביום. בנמל אשדוד החליטה הנהלת הנמל לתת עדיפות לפריקת כמה שיותר אוניות במקביל מקו המים, בהחלטה חד צדדית ובלי תיאום עם המובילים.

משמעות העדיפות לפריקה מהירה מקו המים היא שעל המובילים להקצות בין 80 ל – 100 משאיות לפריקה של כל אוניה, כשכמה אוניות נפרקות במקביל. אופן העבודה הנוכחי פוגע קשות ביכולת העבודה של נהגי המשאיות.

"הלקוח מתקשה לקלוט 80 משאיות ויותר בבת אחת", אומר בן הרוש, "וצוואר הבקבוק נוצר אצל הלקוח. למשאית בקו קצר, עם ההמתנות, לוקח שלוש ארבע שעות לנסוע ולחזור. אבל אם אין לנו משאית חדשה שתמלא את המקום שלה על הרציף, סוגרים את ההעמסה של האוניה. זאת בהתאם להסכם עם עובדי הנמל שברגע שמנוף העמסה לא עובד חצי שעה מפסיקים את הפריקה ואז נהג שכבר חזר, נאלץ להמתין".

ההגבלה על שעות העבודה של הנהגים מקשה עליהם להגדיל את סבבי ההעמסה שלהם, זאת למרות החלטת בג"צ מ – 1999 שהורתה למשרד התחבורה להרחיב את התקנה ל – 14 שעות עבודה ביום. עד היום לא שונתה התקנה בחוק, נהג שנתפס עובד מעל 12 שעות עלול לאבד את רשיונו.

"הפגיעה היא לא רק בנהגים"

"הנמל עובד בשלוש משמרות החל מ – 6:30 בבוקר ואנחנו עובדים בשתי משמרות מולו. הפריקה בנמל מסתיימת ב – 22:30 . אם זה קו קצר נהג עושה 2 – 3 הובלות ביום, אם זה קו ארוך הוא מספיק לעשות הובלה אחת. אני מסכים שאסור לנהג לנסוע יותר מ – 12 שעות, אבל רוב זמן העבודה של הנהג בעצם מתבזבז על המתנה", מסביר בן הרוש, "כמו שהם תלויים בי גם אני תלוי בעובדי הנמל, במלגזנים ובמנופאים, כל זה משאיר אותנו במלכוד. שר התחבורה והמנכ"ל שלו היו צריכים להתערב ולא לשבת בצד".

כעת מרגישים הנהגים, לא נותרה להם ברירה אלא להשבית את העבודה בנמל, ההפסד הכלכלי על כל יום שבו אוניה לא נפרקת יכול להגיע ל – 100,000 דולר לאוניה.

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסר כי, "הנמל עובד בתפוקה מלאה, אך סובל ממחסור במשאיות שגורם

להשבתת הרציפים בתפזורת בשעות הלילה. יותר מכך, נכון לשעות הבוקר, גבי בן הרוש, משבית מספר אוניות גרעינים, מכיוון שאינו שולח משאיות לפריקתן. זו פשוט חוצפה שאין כדוגמתה, שמועצת המובילים מנסה לגלגל בעיות פנימיות בתוך הארגון לפתחה של חברת נמל אשדוד. בעיית מחסור במשאיות של מועצת המובילים וההתמודדות עם התקנות החדשות אינן נוגעות לחברת הנמל. נמל אשדוד מעניק שירות ללקוחותיו 24 שעות ביממה, זאת לעומת מובילי המשאיות שעובדים 12 שעות בלבד". 

"אני ביקשתי שהנהלת הנמל יתאמו איתנו את פריקת האוניות", אומר יו"ר מועצת המובילים, "בעולם הזמנים מתואמים עם המובילים, הם החליטו לעשות מהלך חד צדדי ולא לתאם איתנו. אני התרעתי שיש פה שורה של בעיות שלא מאפשרות לנו לעבוד במצב הקיים ופוגעת בכולם, לא רק בנו".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים