נכנס יין
דן אנד ברדסטריט: ההוצאה החודשית של הצרכן הישראלי על יינות כפולה מההוצאה על בירה או על משקאות חריפים אחרים
כלכלני דן אנד ברדסטריט מוסיפים, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.2 מיליארד שקל, וכן מסבירים כי צריכת היין הרבה ביחס למשקאות האלכוהוליים האחרים והתרחבות מימדי שוק היין בישראל, נובעים ,בין היתר, בשל כניסתם של יקבי בוטיק חדשים בשנים האחרונות המעלים את מגוון היינות המוצעים לצרכן, ומספר יבואנים חדשים לצד היצור המקומי של החברות הגדולות.
אז איזה יין אנחנו קונים יותר? מהדיווחים עולה, כי בשנת 2006 חמשת היקבים המובילים בישראל לפי גודלם, הם יקבי כרמל שמובילה בקטגוריה עם נתח שוק של כ-34%, ברקן ויינות סגל (בבעלות טמפו) עם נתח שוק של כ-22%, יקבי רמת הגולן עם נתח שוק של כ-13.9%, ובנימינה עם נתח שוק של כ-7%.
היקף המכירות השנתי של יין מייצור מקומי בשנת 2006 עמד על כ-560 מיליון ש'ל. היקף המכירות של יין מייבוא מוערך בכ-140 מיליון שקל.