מוצרי חלב פגי תוקף בסופר סנטר
לקוחה של סניף סופר סנטר בתל אביב נדהמה לגלות שה"גמדים" שהילדים שלה אוכלים פגי תוקף - למרות שרכשה אותם באותו יום
גם א' מת"א שנוהגת לקנות מידי שבוע מצרכים לביתה בסניף סופר סנטר בתל אביב בודקת בדרך כלל את המוצרים על המדף. עם זאת, ברגע של היסח הדעת רכשה רביעיית גמדים של שטראוס לילדיה בלא לבדוק קודם כל את התאריך המוטבע עליה.
"רק כאשר הגעתי לביתי גיליתי שתוקף המוצרים פג יומיים לפני הקנייה שערכתי", מספרת א'. "מיד כאשר גיליתי זאת חזרתי לסניף ודרשתי שיחליפו לי את המוצר המקולקל, שילדיי כבר הספיקו לטעום ממנו. לאחר שבסניף התווכחו איתי הסכימו לבסוף להחליף לי את המוצר", אומרת א'.
מרשת הריבוע הכחול, נמסר כי לאחר שהלקוחה פנתה עם המוצר המקולקל למנהל הסניף, הוא החליף מיידית את המוצר ללקוחה, וכן בדק מיידית את מקררי החלב בסניף כדי לוודא שאין מוצרים פגי תוקף נוספים. במקביל נמסר, כי בעקבות פניית "צרכנות הוגנת" שלח מנהל שירות הלקוחות מכתב אישי עם פיצוי לביתה.
מחברת שטראוס נמסר כי נציגות המכירה בנקודת המכירה מקפידות על כך שהסחורה בנקודת המכירה תהיה תמיד בתוקף,ולכן מדובר במקרה חריג. בנוסף, נמסר כי החברה "מתנצלת על אי הנעימות שנגרמה ועושים מאמצים רבים על מנת לספק סחורה טרייה ואיכותית".
ממשרד הבריאות נמסר כי על רשתות השיווק מוטלת האחריות הישירה לעקוב אחר תפוגת תוקף הוצרים ולהוריד מהמדפים את המוצרים פגי התוקף. במקרה ואזרחים נתקלים במוצרים שפג תוקפם עליהם להתלונן בפני מנהל המקום ואם הם לא נענים כראוי עליהם לפנות ללשכת הבריאות האיזורית.
עו"ד עינת ברכה ראש המחלקה המשפטית באמון הציבור מסרה כי מכירת מזון שפג תוקפו היא מכירה של מוצר פגום האסורה מכוח החוק. נושא זה חמור במיוחד כאשר מדובר במוצרי חלב כיוון שמכירת מזון שאינו בתוקף עלולה לגרום לנזק בריאותי. עמדת אמון הציבור היא כי עסק המוכר מזון חייב להקפיד כי כל המוצרים יהיו בתוקף באופן שיאפשר לצרכנים גם זמן שימוש סביר במוצר.
מהי "צרכנות הוגנת"?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם
או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת