התחקיר על אסם הביא לירידה במכירות החברה
שבועיים לאחר פרסום המחדל במחסן אסם -נרשמה ירידה של 8% בכלל מכירות החברה וירידה של עד 19% בקטגוריות המוצרים המצוננים
ערב פרוץ הפרשה עמד נתח השוק של קבוצת אסם על 7.5%, ואילו נתח השוק של הקבוצה היום מסתכם ב-6.9% בלבד ירידה של 8%. נתונים אלו מתייחסים לכלל פעילות אסם הכוללת גם מוצרים יבשים כמו חטיפים, מאפים, קפה ועוד מוצרים שאינם קשורים כלל לפרשה. הקטגוריה שספגה את הפגיעה המשמעותית ביותר היא השניצלים של עוף טוב שמשווקים על ידי אסם. ערב פרסום הפרשה עמד נתח השוק של השניצלים הקפואים של עוף טוב על 43.2%, ואילו היום הוא מסתכם ב-35% בלבד . מדובר בירידה של 18.98% במכירות המותג. גם השניצלים של טבעול ספגו ירידה של 7.7%. מנתח שוק של 70.1% לפני הפרסום ל-64.7% אחריו .
סלטי צבר של אסם ירדו אף הם, אם כי בשיעור נמוך יותר של 5.9%. לפני פרסום הפרשה עמד נתח השוק של צבר על 40.5% וכעת הוא עומד על 38.1%. ירידה חדה במיוחד רושם תחום הנקניקים של עוף טוב, שצונח מ-15.3% ל-8.9%. אלא שהירידה של 41.8% אינה תוצר של משבר האחסון בלבד, אלא של משבר שאירע בשבוע שקדם לו בעקבות גילוי חיידקי ליסטריה במפעל עוף טוב וקריאת משרד הבריאות לציבור להחזיר את המוצרים.
לפני שבועיים נחשף בתחקיר "שומר מסך" כי אסם אחסנה במשך שעות מוצרים קפואים הזקוקים למינוס 18 מעלות ומוצרים מצוננים שצריכים לשהות ב-4-0 מעלות מחוץ לחדרי הקירור, עד שאלו הפשירו והוקפאו מחדש. עם היוודע הדבר סגרה אסם את אתר האחסון, תיקנה את הליקויים ופתחה את המקום לפעילות באישור הווטרינרית העירונית. מנכ"ל אסם לקח אחריות על המחדל והתנצל בפני ציבור הצרכנים. עם זאת, כבר הוגשה תביעה ייצוגית בגובה 50 מיליון שקל כנגד החברה.