מלחמת העולם הבאה
האייפון הוא יותר מאייפון. הוא סנונית המבשרת את העידן הטכנולוגי הבא: גישה לאינטרנט לכל אחד, מכל מקום
באפל יודעים שברגעים אלה ממש חולפת תהילתו של האייפוד. מימין מאגפים אותו נגני מוזיקה זולים וטובים, ומשמאל יצרניות הסלולר. ג'ובס הבין את זה בזמן: רגע לפני שהסלולריים באמת יודעים לנגן, וכל עוד האייפוד הוא מתנת כריסמס לוהטת.
ג'ובס מבקש "רק אחוז אחד" משוק הסלולר. אל תאמינו לו. מי כמו ג'ובס – שהציל את אפל כשהמציא את המוצר הכי מיינסטרימי מאז הלחם הפרוס – יודע שהתהילה לא מגיעה מנישות קטנות.
פלח השוק שאייפון נכנס אליו בסערה מכונה "סמארטפונים" – טלפונים סלולריים בעלי יכולות של מחשב נייד. עדיין מדובר בשוק צעיר ובו מבחר מצומצם ומעט צרכנים, אך מספר המשתמשים גדל בעשרות אחוזים בשנה האחרונה – אף על פי שהסמארטפונים יקרים, מסורבלים, לא נוח לשאת אותם והשימוש בהם מצריך לימוד ממושך.
רוב המשתמשים הם אנשי עסקים
אבל לא לזמן רב. האייפון יכניס את הסמארטפון לכיסם של מאות אלפי משתמשים בבת אחת. מיליונים נוספים יראו לראשונה טלפון שהוא גם נגן מדיה במשרה מלאה, מערכת הפעלה שניתן להתקין בה תוכנות ומשחקים,ודפדפן סלולרי שמאפשר לצפות באתרים בגודל מלא. מתישהו הם גם ירצו כזה. אם הוא יהיה יקר מדי – הם ישאלו את המוכר מה עוד יש באותו סגנון. הפעם המדף יהיה מלא באפשרויות. חברות הסלולר ישקיעו משאבים אדירים במכשירים חדשים ויתאבדו כדי לאפשר מחירים תחרותיים.
אבל המהפכה שאני מדבר עליה היא לא פריחת הסמארטפונים. עוד חברה עושה כסף, עוד טכנולוגיה משתפרת – זה לא העניין. הסיפור הגדול הוא דליפתו של האינטרנט לרחוב. בכיסם של מיליוני משתמשים יהיה לראשונה קו ישיר לאינטרנט הפתוח – לא לגטו ה-WAP שמפעילות הסלולר כלאו אותנו בתוכו, אלא לאותו אינטרנט שיש לנו בבית: חסר גבולות, חופשי ומהיר.
לא באמת משנה אם האייפון ייכשל או יצליח: העתיד כבר סומן בבירור על ידי איש השיווק המבריק בעולם. עכשיו תורו של השוק להמציא את עצמו מחדש.