צלם וכל תמונה
חמישה צלמים מקצועיים מסבירים מה נדרש בשביל תמונה טובה: להיות במקום הכי מסעיר, תמיד לקחת מצלמה, לצלם בלי חשבון, לנסות להגיד משהו ועוד
ראובן קסטרו, צלם מערכת מעריב: "זה נכון לכותבים כמו שזה נכון לצלמים – כדי להביא את התמונה המסעירה והמרגשת ביותר אתם חייבים להיות במקום המסעיר והמרגש ביותר. לרוב,
ברקאי וולפסון, צלם מעריב: "תמונות טובות מגיעות למי שאורב להן. אני לא יוצא מהבית בלי מצלמה, ואני לא מרשה לעצמי לחזור משום מקום בלי סיפור או תמונה. זה הכל עניין של להחליט מראש: ברגע שאתה ערני מספיק, תמצא אקשן בכל מקום שתגיע אליו. התמונות יצטלמו כמעט מעצמן".
צבי טלית, צלם עצמאי: "יש משפט מפורסם שהולך ככה: תמונה מטושטשת אחת היא טעות, 10 תמונות מטושטשות זה ניסוי ומאה תמונות מטושטשות זה כבר סגנון. יש בזה הרבה אמת. בצילום אין נכון ולא נכון, ואם תצלמו עד שתכאב לכם היד ותהיו עקביים בניסיון להביא לכל תמונה משהו משלכם, התוצאות והמחמאות כבר תגענה מעצמן".
משה מילנר, לשעבר מנהל מחלקת הצילומים בלשכת העיתונות בממשלתית וצלמם האישי של ראשי הממשלה גולדה מאיר, יצחק רבין ומנחם בגין: "המצלמה הדיגיטלית הפכה את מחיר התמונה ללא רלוונטי. אז על מה אתם מתקמצנים? צלמו מאה ומאתיים תמונות של אותו דבר מכל זווית ובכל תאורה. הביטו ארוכות בתוצאות הטובות, ועוד יותר – בגרועות. למדו מהן. הנוסחה פשוטה: ככל שתצלמו יותר, כך תהפכו להיות צלמים טובים יותר. סבלנות מולידה תמונות גדולות".
זיו קורן, צלם מערכת ועורך תמונות בידיעות אחרונות: "סוזאן סונטאג אמרה שהכוח של הצילום בחיבור העין ישירות למוח ובחיבור המוח ישירות למרכז העצבים. זה הכוח של תמונה: היא צריכה לגעת בך, להזיז אצלך משהו. הרבה צלמים מתחילים יודעים להתעסק רק בצד הטכני של הצילום: צמצם, תאורה, אסא. זה כל כך לא רלוונטי. הרבה יותר חשוב להגיד משהו בתמונה שאתה מצלם ולגרום לה לגעת במישהו אחר. אי אפשר ללמוד להיות צלם ממידע טכני. זה כמו לחשוב שאתה סופר כי אתה יודע את הצורה של כל האותיות".