תנובה חוזרת למגרש עם משקה פרוביוטי
משיקה את "יופלה 360" - שיתחרה עם אקטימל של שטראוס, בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל. מקווה להגיע לנתח שוק של כ-45% בתוך 3 שנים
ליעד כהן, מנכ"ל תשלובת החלב תנובה ציין כי "אנחנו נכנסים לשוק הנשלט על ידי מותג אחד, ומאמינים שלאור היתרונות במוצר החדש, הוא ימצא את מקומו המכובד בקטגוריה. שצפויה לגדול בעקבות כניסתנו לתחום זה". בחברה מקווים להגיע בתוך שלוש שנים לנתח שוק של כ-45% משוק המשקאות הפרוביוטיים, כלומר "לנגוס" באופן משמעותי בעוגה של שטראוס. בתנובה מעריכים כי שוק המשקאות הפרוביוטים, אשר מגלגל כיום כ-100 מיליון שקל, יצמח בכ-5% בשנה, ויעמוד בעוד 3 שנים על כ-130 מיליון שקל.
לדברי חגית אדלר, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב, הערך המרכזי של "יופלה 360" הינו הבריאות ותועלותיו פונקציונאליות. לדבריה, המשקה מסייע לחיזוק ההגנה החיסונית ולשיפור תהליך העיכול.
תרומתם האמיתית של המוצרים הפרוביוטיים לבריאות הצרכנים שנויה במחלוקת, כאשר ישנם מחקרים בעלי ממצאים סותרים, וחברות המזון נהנות מהספק וממשיכות לגרוף רווחים. בתשובה לביקורת מדגישים בתנובה כי חיידק ה-LGG הנו הנחקר ביותר בעולם. "בסופו של דבר מדובר במוצר מזון ולא בתרופה, זה לא נבדק כמו אקמול, אבל ביחס למוצרים אחרים בשוק מדובר בחיידק הנבדק ביותר", מציינת אדלר.
"יופלה 360" ישווק בשלושה טעמים - קלאסי,
פטל ואפרסק, במארזים של 8 יחידות. המחיר לצרכן יהיה גבוה ב-3% מהמחיר של המתחרה אקטימל, בעוד שמיניית אקטימל נמכרת במחיר 17.41 שקל -שמיניית "יופלה 360" תימכר ב-17.99 שקל.
שוק היוגורט ומשקאות כולו מוערך בישראל בכ-950 מיליון שקל (נילסן, דצמבר 2006, כמותי), גידול של 7.5% ביחס לשנה שעברה. על פי נתונים כספיים, מהווה יוגורט עם פרי 40% מסך הצריכה, יוגורט לבן – 35%, ומשקאות פרוביוטיים – 14%. את שוק היוגורטים בישראל מובילה שטראוס עם 52.8%, תנובה מחזיקה ב-43.6%, וטרה-2.3% (נילסן, כמותי, 2006). היקף שוק המשקאות הפרוביוטיים עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה.
רונן זהר, מנכ"ל שטראוס מחלבות אמר היום כי "דנונה, מפתחת ומובילת שוק הפרוביוטיקה בעולם בכלל ובישראל בפרט, מזה 10 שנים. בעוד דנונה מובילה את בשורת הפרוביוטיקה ב-35 מדינות ברחבי העולם, יופלה מחזיקה בנתח שוק מזערי בשתי המדינות בהן היא נמצאת (בלגיה 1%, אירלנד 8%)".
זוהר אף הוסיף כי "אנו מברכים על ניסיון המתחרה בפעם השנייה ומאחלים לו יותר משהצליח במדינות האחרות. אנו מאמינים כי שוק הפרוביוטיקה לא מיצה את צמיחתו בישראל, וימשיך לצמוח בצמיחה דו ספרתית כל שנה, כפי שעשה בעשר השנים האחרונות".