תלונות לאוצר נגד מנורה
חברת הביטוח מסרבת לשחרר כספי פוליסות של מבוטחים. מנורה: אין עיכובים מכוונים, אנחנו מנסים לשכנע את המבוטחים להישאר בחברה
חלק מבקשות ההעברה של הכספים הגיעו מצד לקוחות עצמאיים שקיבלו ייעוץ פנסיוני מבנק איגוד. לאלה הוסבר כי החיסכון בגמל עדיף על זה של הפוליסות, ובהתאם לכך הם ביקשו את שחרור הכסף.
האוצר פנה בעקבות כך בכתב להנהלת מנורה וביקש לברר את פשר העיכובים. האוצר שוקל נקיטת צעדים ואפשרות להטלת קנסות על החברה. הפנייה של משרד האוצר למנורה נעשתה במסגרת המדיניות של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, להגברת האכיפה בכל הנוגע לפעילות חברות הביטוח באפיקי החיסכון ארוכי הטווח.
בתגובה לפניית עסקים נמסר ממנורה, המנוהלת על-ידי ארי קלמן, כי
החברה אינה נוהגת בצורה שונה מהמקובל בשוק, וכי היא אינה מעכבת במתכוון את העברת הכספים.
בחברה מאשרים כי אכן נעשית פנייה ללקוחות המבקשים "לשחרר" את הכסף על מנת לנסות לשכנע אותם לחשוב פעם נוספת ולהציע להם אפיקי השקעה חלופיים. סמנכ"ל מנורה וראש אגף ביטוח, חיים ירון דואק, מסר בתגובה כי "מנורה נוהגת בדיוק על-פי החוק. כמות התלונות בטלה בשישים ועמדתנו בסוגיה הוסברה לאוצר".
מאז שהבעלות על הנכסים הפיננסיים (קופות גמל) עברה מהבנקים לחברות הביטוח קיים חשש במערכת הפיננסית לירידה ברמת השירות הניתנת ללקוחות, בגלל חוסר ההערכות של חברות הביטוח והברוקרים לטפל במספר כה גדול של לקוחות, הן מבחינה מיחשובית והן מבחינת כוח אדם.
משרד האוצר ממשיך לעקוב אחר ההערכות של חברות הביטוח בתחום המיחשוב. עלרפי ההערכות, חברות הביטוח הגדולות ובראשן חברת מגדל ישדרגו את המערכות, במטרה להתאימן לחוקי המס ולתת ללקוחות את האפשרות לקבל בזמן אמת מידע על מצב השקעותיהן.