מחלבות טרה – 'החברה החדשנית של השנה'
בטקס פרסי "מוצר השנה של ישראל" הוענקו פרסים על חדשנות בתחום מוצרי הצריכה. מחלבות טרה זכתה לשלושה פרסים עבור משקאות החלב, היוגורט והקוטג' שלה
פרס 'מוצר השנה' הנו פרס בינלאומי למוצרי צריכה ברחבי בעולם. בחירת המוצרים הזוכים נעשית על ידי הצרכנים עצמם, על פי שיטת מחקר של חברת המחקר הבינלאומית TNS, אשר בודקת את אטרקטיביות המוצרים ושביעות הרצון של הצרכנים. במחקר בישראל השתתפו כ-3,000 צרכנים, והפרסים מחולקים למוצרי הצריכה, שעלו בשנה וחצי האחרונות על מדפי רשתות השיווק והפארם בישראל.
בתחום מוצרי המזון זכו המוצרים: משקאות חלב טום וג'רי של טרה, משקאות יוגורט you דיאט של טרה, קוטג' מועשר בסידן ובחיידקי BIO של טרה, סדרת בייגלה בריאות של בייגל בייגל, כריות צ'וקולדה של תלמה, רטבים לסלט על בסיס ויניגרט של אוליביה, סדרת אחלה לייט, אבקת מרק אסם לתיבול מרכיבים טבעיים בלבד, סדרת אדום אדום של תנובה, סדרת מעדני 100% פרי של יד מרדכי, סדרת מאפים מבצק ירקות של טבעול, ומשקה נביעות פלוס.
בתחום ה"נון-פוד" זכו: נייר טואלט לילי במגע אלוורה של חוגלה-קימברלי, ערכת קלין לניקוי כלים של קליר כימיקלים, ומרכך כביסה סופט סוד Aroma Therapy מבית הנקל סוד.
בתחום מוצרי הטיפוח זכו: שעווה להסרת שיער Show Fruits של כצט, תחליב רחצה ורד הברשל הוואי מבית הנקל סוד, וסדרת תכשירי WATERGEL לטיפול בכוויות של עמוס גזית.
16 מתוך 18 המוצרים הזוכים - תוצרת ישראל
לדברי אתי עמיעד, מנכ"ל מוצר השנה בישראל: "בגלל המגוון הרב על המדף, הצרכן חש מבולבל, והוא זקוק להמלצות שיעזרו לו להכיר ולהתנסות במוצרים חדשים. אין לצרכנים ממליצים אמינים וטובים יותר, מאשר צרכנים אחרים. זו הסיבה שקונספט מוצר השנה הבינלאומי מצליח בעולם ובישראל, וממשיך להתרחב לשווקים חדשים. רק השנה נוספו המדינות יפן, ברזיל, סקנדינביה ומקסיקו".
לדברי ירון דור, יו"ר איגוד המפרסמים וסמנכ"ל השיווק של שופרסל, נותנת החסות לפרס: "פרסי מוצר השנה מצליחים לתגמל את אותם מוצרים חדשים וחדשניים, שזה עתה עלו על המדף, ושצרכנים שהשתמשו בהם ומרוצים מהם – ממליצים עליהם
לאחרים. בדרך הזו, מתגמלים את המשווקים, שמביאים חדשנות אמיתית ואיכותית לשוק, ומקצרים עבורם באופן משמעותי את 'התהום השיווקית' – פרק הזמן שעובר בין ההחדרה לשוק ועד להתבססות בו".
נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש אמר כי: "התאחדות התעשיינים רואה בחדשנות מנוע צמיחה חשוב מאוד לתעשייה ופועלת להטעמת הנושא במשק. אני חש גאווה כאשר 16 מתוך 18 המוצרים הזוכים הינם תוצרת כחול-לבן".
חברות שמוצריהן נבחרו כ'מוצר השנה' רשאיות להשתמש בלוגו 'מוצר השנה – בחירת הצרכנים' על אריזות המוצרים ובאמצעי התקשורת השיווקית למשך שנה, בעבור סכום של 13 אלף דולר.