גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


אישום: הדקה ה-90 מטעה צרכנים

כתב אישום: הדקה ה-90 גובה דמי ביטול גבוהים מהמותר ועוברת על חוק הגנת הצרכן, בכך שהיא מפרסמת מחירים נמוכים מהמחיר האמיתי

ענת שפרן | 14/1/2007 15:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כתב אישום בחשד להטעיית צרכנים הוגש היום (א') לבית משפט השלום בתל-אביב נגד חברת הנסיעות "הדקה ה-90" ונגד מנהלה צבי מושקוביץ. מכתב האישום, שהוגש על-ידי משרד התמ"ת, עולה כי החברה גבתה מלקוחה קנס בשיעור גבוה הרבה יותר מכפי שמותר לה על-פי חוק הגנת הצרכן.

בכתב האישום נכתב כי לקוחה שרכשה מסוכנות הנסיעות, בעסקה טלפונית ארבעה כרטיסי טיסה לחו"ל, ביקשה כעבור זמן מה לבטל את העסקה. היות שמדובר בעסקת מכר מרחוק הייתה הלקוחה זכאית לקבל החזר כספי מלא בניכוי 400 שקל בגין הביטול אולם נדרשה לשלם 1800 שקל וזאת כאמור בניגוד לחוק. נוסף על כך נטען בכתב האישום, כי תקנון החברה המפורסם באינטרנט, לוקה בחסר בסוגיית זכות הביטול בעסקאות במכר מרחוק.

עוד עולה מכתב  האישום כי עבוד שירותי התיירות שהציעה, גבתה החברה עלות דמי טיפול בסך 9 דולר בנוסף למחיר שפורסם באינטרנט. עם זאת מסתבר, כי עלות זו רלוונטית לבעלי כרטיס ישראכרט בלבד וזאת בתוספת כוכבים (נקודות).
שאר הלקוחות נדרשו לשלם 20 דולר לסכום שפורסם.

חוק הגנת הצרכן קובע כי חובה על המפרסם לנקוב במחיר העסקה המלא עבור שרותי תיירות, הכולל את סך התשלומים החלים על העסקה. לפי כתב האישום, לא פרסמה החברה את המחיר הכולל של העסקה ואף הטעתה את הצרכנים שלא יודעו על הדרישה להוספת כוכבים תמורת ההנחה. יצוין כי הממונה על הגנת הצרכן דרש מהחברה להקפיד על פרסום מחיר כולל, אך לא נענתה לדרישה.

שר התמ"ת אלי ישי אמר בתגובה לאישומים כי "משימת ההגנה על הצרכנים זו משימה ראשונה במעלתה. אנחנו נעמוד על המשמר שהאזרח לא ירגיש חסר אונים. היום לכל מצוקה צרכנית יש כתובת".

מחברת הדקה ה-90 נמסר ל-nrg מעריב בתגובה: "הדקה ה-90 מבצעת עשרות שיתופי פעולה עם חב' כרטיסי אשראי ומעניקה הנחות של מאות דולרים תמות קיזוז כוכבים/נקודות ובגינן גובה את התשלום מחב' האשראי. בפרסום היה כתוב במפורש כי המבצע נוגע למחזיקי כוכבי ישראכרט".

בנוגע לקבלת ההחזרים הגיבה החברה כי "החברה מתנה את ההזמנה ומודיעה ללקוח בגין דמי הביטול שחברות התעופה דורשות וזאת בכפוף גם לארגון סוכני הנסיעות. כל לקוח בעסקה מרחוק, מקבל את פרטי העסקה ואת דמי הביטול בפקס לאישור בחתימה".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים