גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מלחמתו של המלצר המפוטר

מלצר שפוטר ממסעדת "שיפודי ציפורה" בראשון לציון, לא קיבל מהמסעדה משכורת ותנאים סוציאליים, ונאלץ להשתכר מטיפים בלבד. כעת הוא תובע פיצויים בסך 64 אלף שקל

איילה הורביץ | 11/1/2007 12:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תופעת הניצול של מלצרים ומלצריות על ידי בעלי המסעדות אינה חדשה. במסעדות ובתי קפה רבים תלויה משכורתם של המלצרים בטוב ליבם של הלקוחות משאירי הטיפים, בעוד בעל המקום עצמו אינו מוציא שקל מכיסו על מנת לשלם לעובדיו.

אוכלוסיית המלצרים, אשר מורכבת בעיקר מצעירים וסטודנטים, משלימה לרוב עם תנאי העבודה המקפחים עקב הנוחות היחסית של העבודה במשמרות, והסיכוי להרוויח סכומים גבוהים יחסית לשעת עבודה, אך מעטים מעזים להתלונן כאשר זכויותיהם מקופחות. ניר סיילס, צעיר אשר עבד כמלצר במסעדת "שיפודי ציפורה", סירב להשלים עם הגזירה והוא תובע את המסעדה ב-64 אלף שקל דמי פיצויים. תלונתו של סיילס הגיעה אלינו דרךnrg תלונה.

ב- 2005 קבע משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה כי בנוסף לטיפים שמקבלים המלצרים, חייב המעסיק לשלם להם שכר מינימום על עבודתם. בנוסף, כמו כל מעסיק במשק, מחויבים בתי הקפה והמסעדות לשלם עבור עובדיהם את תשלומי הביטוח הלאומי ולהעניק להם את הזכויות הסוציאליות הקבועות בחוק.

סיילס טוען כי במהלך 14 החודשים בהם עבד כמלצר ב'שיפודי ציפורה' בראשון לציון, לא שולמה לו משכורת, לא הונפקו לו תלושי שכר, וכי הכנסותיו התבססו על טיפים בלבד. לעיתים, מצא עצמו סיילס, לאחר משמרת של 6-7 שעות עם כ-40 שקלים בלבד בכיסו, שכר יום עבודה מפרך. מה שהחמיר את מצבו של סיילס הייתה הוראת מנהלי המסעדה כי אסור לציין בפני הלקוחות כי התשלום אינו כולל שירות, ודבר זה גם אינו הופיע גם על החשבון שקיבלו.

בתביעה שהגיש סיילס באמצעות עורכי דין גיא בוסי ורונן אביאני ממשרד עורכי דין בוסי-אביאני, אשר הוגשה לבית הדין לעבודה בתל אביב, הוא דורש פיצויים גם עבור הזכויות הסוציאליות הנוספות אותן לדבריו לא קיבל – דמי נסיעות, דמי הבראה, ודמי חופשה שנתית.
"פיטורים משפילים"

סיילס טוען עוד כי מנהל המסעדה, איציק מצלאווי, פיטר אותו ללא כל התראה מראש, תוך השפלתו מול שאר העובדים ולקוחות המקום, לאחר שלא ניקה את אחד השולחנות בזמן. בכתב התביעה נכתב כי "לדידה של הנתבעת (המסעדה), לבד מזכותה לפטר את עובדיה, היא גם רשאית לגזול ולחמוס את כבודם להשפילם בפני אלוהים ואדם, לעיני כלל היושבים במסעדה". סיילס דורש לקבל מהמסעדה פיצויים על דמי הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורים.

לדברי עו"ד רונן אביאני, אשר מייצג את סיילס בתביעה, "התובע פוטר מעבודתו (או ליתר

דיוק עבדותו) במסעדה בעיצומה של משמרת באקט מבזה, תוך השפלתו ורמיסת כבודו כלפי כלל הלקוחות במקום. לתדהמתי, הנתבעת אשר סברה שאנו עדיין בעיצומן של תקופות רחוקות ואפלות, מעולם לא שלמה שכר כלשהו לתובע, אלא אך העניקה לו את הזכות לקבץ מעות מבין אורחי המסעדה, הכל לאור יום, במדינת ישראל של שנת 2006 ואין איש פוצה פה".

מנהל 'שיפודי ציפורה' איציק מצלאווי מסר בתגובה כי ידוע לו שאכן הוגשה התביעה נגד המסעדה, ושהוא אינו בקיא בפרטיה וכי העניין הועבר לטיפולו של עורך דין.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות הוגנת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים