הישראלים מחליפים מוצרי חשמל כל שמונה שנים
BDI: הצרכן הישראלי מעדיף את המקררים של LG ומכונות הכביסה של "קריסטל". בשנים האחרונות נרכשים יותר מכשירי חשמל דרך האינטרנט. רשת "מחסני חשמל" מחזיקה בכ-13% ממכירות מוצרי החשמל הלבנים
הסיבה לעלייה בהחלפת המוצרים היא בראש ובראשונה העלייה ברמת החיים בישראל, המאפשרת לישראלים לשדרג את מכשירי החשמל למוצרים מתקדמים יותר ומעוצבים יותר. סיבה נוספת היא צמצום היחס בין עלויות התיקון למחירי המוצרים החדשים, כך שכדאיות התיקון יורדת.
בשנים האחרונות מתחזקת מגמת רכישת מוצרים באמצעות שיווק ישיר, הכולל קנייה באינטרנט, חוברות מדוורות ועוד. ב-2006 התבצעו כ-13% (במונחים כספיים) ממכירות מוצרי החשמל דרך השיווק הישיר, בעוד כ-87% מהמכירות נעשו ברשתות הקמעונאיות.
מכירות מוצרי החשמל הלבנים הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2006 בכ-1.16 מיליארד שקל, קיטון של כ-4% בהשוואה למכירות בתקופה המקבילה ב-2005. את המכירות מובילה קטגורית המקררים עם כ-41%, אחריה מכונות הכביסה עם כ-38%, מדיחי הכלים עם כ-11% ומייבשי הכביסה עם כ-10%.
מעדיפים מכונות כביסה תוצרת כחול-לבן
מנתוני BDI עולה כי המותג המועדף על הישראלים בתחום המקררים הוא LG, המהווה כ-14% מכלל המקררים הנמכרים בישראל. במקום השני המותג אמנה עם נתח של כ-11%, ואחריהם סמסונג, שארפ, אלקטרה ואמקור.
בתחום מכונות הכביסה, מעדיפים הישראליים המותג קריסטל, המחזיק בנתח כמותי של כ-19%, ולאחר מכן את בוש וא.א.ג, המחזיקים בנתחים קטנים יותר. בתחום מדיחי הכלים שולטים
בעיקר מותגים גרמניים כגון בוש (26%) וסימנס (18%), ואחריהם א.א.ג, באוקנכט ובלומברג.
הרשת אשר מובילה את מכירות מוצרי החשמל הלבנים היא "מחסני חשמל", עם נתח שוק של כ-13% (במונחים כספיים). חברת א.מ.צ, המפעילה את הרשתות "שקם אלקטריק" ו"סנסור" מחזיקה בכ-12%, טרקלין חשמל מחזיקה בכ-7% מהמכירות, ויתר האחוזים נחלקים בין שאר השחקנים בענף.