גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


007. סוכן מכירות

החברות משלמות הרבה כסף לג'יימס בונד כדי שישתמש במוצרים שלהן. בסרט החדש,'קזינו רויאל', בונד נמלט בפורד מונדיאו, עונד שעון אומגה ולוגם בירה הייניקן

כרמל בן-צור | 21/11/2006 7:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם גם אתם אוהבים את הסוכן החשאי שלכם שרמנטי, סקסי, רודף שמלות, אלכוהוליסט לא קטן ובעל נטייה בלתי נשלטת להציל את העולם-הדבר האחרון שתחשבו, כנראה, הוא שהסוכן נוהג ב-ובכן, אין דרך פשוטה לומר את זה - פיאט 'פנדה'. 007 הנוכחי , דניאל קרייג, ניצל בעור שיניו מנהיגה במכונית הזו. מן הסתם, פנדה לא ממש עושה חסד עם הגבריות המתפרצת שהייתם מצפים למצוא אצל מי שפועל בשליחות הוד מלכותה.

היות שבונד - ג'יימס בונד, בשבילכם - כבר מזמן הפך שם נרדף לאסטון מרטין ולב.מ.וו, מדובר ב''פלופ'' שנמנע ממש ברגע האחרון. האנשים שאמונים על יצירת האיש 'בעל הרישיון להרוג' החליטו לבסוף לשים את הבריטי הפעלתני מאחורי ההגה של פורד 'מונדיאו' החדשה (תמורת כ-266 מיליון דולר שהעבירה אליהם החברה). אמנם זו לא ממש מכונית למרדפים חובקי עולם, אבל צופי הסרט 'קזינו רויאל' (שהגיע לאקרנים ממש בימים אלה) ייאלצו ככל הנראה להסתפק בכך.

המרגל הבינלאומי אינו היחיד שלמען תמונה לצדו שילמו יצרניות כלי הרכב מיליוני דולרים. קאדילק CTS היתה אמצעי התחבורה המועדף על כוכבי 'מאטריקס' ו'בחורים רעים2', ומכונית 'מיני קופר' החיננית עשתה את העבודה עבור כוכבי'הג'וב האיטלקי'. אבל לא תמיד זה היה כך: כשהגרסה המקורית של 'הג'וב האיטלקי' הופקה ב-1969, המיני קופר של מייקל קיין ו בני היל שייטה ברחובות טורינו רק לאחר שהמפיקים רכשו את המכונית בכסף מלא מבריטיש ליילנד.

אז איך יצרניות כלי הרכב מחליטות כמה לשלם תמורת רגע קצר של פרסומת סמויה על המסך? החשבון מחושב כך: ככל שהמוצר מוצג או מוזכר פעמים רבות יותר, ככל שהחשיפה ממושכת יותר, ככל שהמוצר שזור טוב יותר בעלילה, וככל שהגיבור משתמש יותר במוצר (למשל, נוהג במכונית) - כך התשלום גבוה יותר.
אבל את מה שבהוליווד התחילו ללמוד לא מזמן, בסרטיו של בונד מיישמים כבר שנים ארוכות. האיש בעל אקדח הזהב ניהל את מלחמתו ב' רעים' בעזרת האוסטין מרטין שלו עוד ב-1974, והוא שמר לה אמונים אפילו בתאילנד, שבה כלל לא נמכרו אז מכוניות מהסוג הזה.
'מנוער, לא מעורבב'

אלא שעם כל הכבוד לכלי הרכב של בונד - ויש כבוד - הסיפור האמיתי שלו הוא'מנוער, לא מעורבב'. הקלישאה המפורסמת הזאת (Shaken, not Stirred) לקוחה מספריו של איאן פלמינג המוקדשים לפועלו של הסוכן המיוחד, והיא נאמרה לראשונה בקולנוע על-ידי שון קונרי בסרט'גולדפינגר'.

בונד השתיין לגם לאורך סרטיו וספריו לא פחות מ-419 משקאות אלכוהוליים בקצב ממוצע של דרינק מדי 25.7 דקות . אבל למרבה הפלא, בתואר 'המשקה האהוב על בונד' זוכה השמפניה (שאותה הוא הזמין 62 פעמים), אך אין ספק שדמותו החלקלקה של הסוכן חייבת רבות מן המניות שלה לקוקטייל המרטיני. 39 פעמים ביקש בונד מרטיני מנוער, לא מעורבב - וכך הוא פתח את הדלת לאחד המחקרים המשעשעים בתבל.

חוקרים מאוניברסיטת מערב אונטריו שבקנדה ניסו לקבוע אם הכנת מרטיני משפיעה על תכולת נוגדי החמצון. נשמע מופרך? לא בהכרח, כי מתברר שידו של הגיבור היתה על העליונה: במרטיני המנוער'חוסלו' מי החמצן ונשארו רק 0.072% מהתחמוצת , בעוד שבמרטיני המעורבב נותרו 0.157% מהתחמוצת .

אחרי שביססנו את מעמדו של המרטיני, ובהתחשב בכך שהקוקטייל של ג'יימס בונד לא הולך לשום מקום, כעת ניתן לפנות את הבמה ליצרניות

אלכוהול אחרות - אלה שמנהלות את מאבקיהן על חשבון הכבד של 007. תראו, למשל, כמה התרגשו ב פינלנדיה לאחר שהצליחו להדיח את סמירנוף מהסרט'למות ביום אחר' (שהוקרן לראשונה ב-2002).

"נפל בחלקנו הכבוד להשתתף בסרט, ואנחנו נרגשים מאוד מכך שאנו חלק ממשפחת בונד", אמר סקוט ריד, מנהל השיווק הבינלאומי של פינלנדיה. "פינלנדיה מתאימה בדיוק לדימוי הקשוח של הסוכן החשאי".

גם יצרנית הבירה הייניקן החליטה לרכוב על הגל של הסוכן החשאי: בתחילת החודש היא השיקה קמפיין פרסום שילווה את הסרט'קזינו רויאל', והיא החברה הראשונה בהיסטוריה הארוכה של ג'יימס בונד שהשתמשה באתר הצילום של הסרט כדי לצלם את הפרסומת שלה. יוצרי הפרסומת מספרים כי "היא מבוססת על כל המרכיבים של סרט בונד טיפוסי: תחכום, מתח ופעולה בתוספת הומור קל ".

"למה דווקא בונד? ", נשאל מנכ"ל הייניקן, פטר ואן קמפן, והוא השיב: "באמצעות עולמו של בונד הייניקן מתקשרת עם צרכנים צעירים ואורבניים מרחבי העולם ויוצרת ביקוש ותשוקה למותג. שיתוף הפעולה עם תעשיית הקולנוע הבינלאומית הוא חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק הגלובלית שלנו, שמטרתה להגדיל את מכירות המותג-שנמכר כמעט בכל העולם".

אוהב את המותגים שלו

אך השליח של הוד מלכותה לא עוצר כאן. אחרי הכל, איך אפשר להביס את כל הנבלים בלי לדעת מה השעה? על ידו המסוקסת של דניאל קרייג ינצנץ כמיטב המסורת שעון של אומגה. חברת רולטיים, שמייבאת את השעון לארץ, יצאה בקמפיין'בונדי' במיוחד לרגל עליית הסרט לאקרנים בישראל.

דוד פולטורק, מנכ"ל החברה, אמר: "הקשר ההדוק בין אומגה לבין ג'יימס בונד מבליט את החדשנות הטכנולוגית של השעון ומחזקו כמותג-על ספורטיבי ואלגנטי, ברוח הסרט". פולטורק מדגיש שעל מחוגי השעון חקוקות הספרות 007: " מעריצי בונד יזהו מיד את המוטיב הספירלי המוטבע על לוח השעון, כפי שהוא נראה בקטעי הפתיחה של הסרטים, וכן את הספרות 007 על קצה מחוג השניות".

אלא ששעונים, מכוניות ואלכוהול אינם היחידים שמככבים ב'פינת הפרסום הסמוי' של בונד. לדוגמה, בסרט'העולם אינו מספיק' מ-1999 נהג בונד בב.מ.וו Z8 (400 כ "ס ומנוע V8), ניטרל פצצה באמצעות תוכנות של hp ומיקרוסופט, התהלך בחליפה איטלקית של בריוני, התקשר למפקדה בטלפון של מוטורלה, ערך מעקבים בעזרת מחשבים של פוג'יטסו, התעדכן בעזרת האומגה הקבוע (שפעל גם כלייזר וכפצצה), טייל בעולם כשהוא מצויד במזוודה של MGM, חיזר אחרי נשים יפות בעזרת השמפניה של בולינגר, נעל נעליים שחורות קלאסיות של צ'רץ', התאבזר במשקפי שמש של קלווין קליין - ובדרך לגם קצת הייניקן.

"מאז ומתמיד אהב ג'יימס בונד את המותגים שלו", מסביר יועץ המותגים סטיב קינג ומוסיף: "אחד המאפיינים הייחודיים לקולנוע הוא התפוצה הגלובלית שלו, שפירושה שמפרסמים יכולים להגיע להרבה יותר אנשים מאשר דרך הטלוויזיה". כששודר הסרט'למות ביום אחר' - ש-20 חברות שילמו 70 מיליון דולר כדי לשרבב לתוכו את מוצריהן - צקצקו החבר'ה מ-BBC: " בונד הוא פרסומת אחת גדולה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים