גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


חילופי זוגות

מכירות סוף-עונה לא מתקיימות רק בחנויות הבגדים, ולתאריך הקנייה יש חשיבות מכרעת גם ברכישת אופנוע או טוסטוס משומש. מה עוד לבדוק לפני שלוחצים על הגז, ולמה לעזאזל זה משנה באיזו עיר אתם מתגוררים

גיל מלמד | 29/10/2006 9:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שוק הרכב הדו-גלגלי בישראל, ובמיוחד שוק הקטנועים שמהווה את רובו, עובר בשנה האחרונה תהליך ממושך וכואב של משבר, הנובע מחוסר ודאות.

מצד אחד, ב-1 בינואר הקרוב יהפכו אוטומטית כל רשיונות הנהיגה לאופנועים בנפח של עד 50 סמ"ק לרשיונות לנפח של עד 125 סמ"ק. משמעות הדבר היא שמגבלת הנפח, שהגבילה את אפשרות הבחירה של אופנוענים בעלי רישיון כזה לכלים קטנים בלבד, הוסרה. כל מי שמחזיק כיום ברשיון נהיגה שמוגבל לכלי קטן, שרמת השימושיות שלו נמוכה יחסית,יוכל לרכוב בקרוב על כלי בעל מנוע בנפח 125 סמ"ק,שמסוגל בימינו לשייט בקלות מנתניה, מראש-העין או יבנה אל מרכז תל-אביב.

אולם, הממונה על הביטוח מבקש להעלות במידה משמעותית את עלות ביטוח החובה לאופנועים בכלל ולקטנועים בנפח 50 ו-150 סמ "ק בפרט.

במילים אחרות, דווקא בתחילתו של עידן חדש בענף האופנועים, שנובע, אגב, מן התקנות האירופיות ולא מטוב ליבן של הרשויות בארץ, באה המדינה ומטילה קושי נוסף על חייהם הקשים בלאו הכי של האופנוענים.

פורום משותף לרוכבי אופנועים, יבואנים ונותני שירותים מתכנן צעדי מחאה נגד צעדי הממונה. כך שלא ברור עדיין אם העלאת תעריפי הביטוח תחול במלואה, בחלקה או בכלל לא, וחוסר הוודאות בשוק צפוי להימשך עד לדקה ה-91. על כל פנים, לטענת גורמים בענף כבר הורגשה בחודשים האחרונים התעניינות יתר בקטנועים בעלי מנועי 125 סמ"ק ובקטנועים בנפח 250 סמ"ק (מכיוון שהפרש עלות הביטוח בין הקטגוריות צפוי להצטמצם) על חשבון קטנועי 50 סמ"ק.

כפועל יוצא מכל האמור, לא ניתן כרגע לתת המלצה מושכלת לרכישת כלי מקטגוריה זו או אחרת, לפחות כל עוד לא יתייצבו כל המשתנים ויתגלו כל הנעלמים. אולם, היות שמחירי הקטנועים המשומשים ממילא אינם גבוהים מאוד, ההפרשים בין האלטרנטיבות צפויים לנוע בסדרי גודל שבין מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, בהתאם לסוג הכלי ולשנת הייצור שלו.

אופנוע משומש- לקחת סיבוב מסביב לבלוק
אופנוע משומש- לקחת סיבוב מסביב לבלוק .
שליש מהמספר באירופה

להשכלה כללית, בישראל של סוף 2005 - המועד האחרון שבו טרחו בלמ"ס לפרסם נתונים - היו רשומים בישראל קרוב ל-81 אלף כלים דו-גלגליים. מתוכם, כ-35,500 קטנועים ואופנועים בנפח שעד 50 סמ"ק, 31 אלף קטנועים ואופנועים בנפח של 250-51 סמ "ק, 7,500 קטנועים ואופנועים בני 500-250 סמ "ק ו-6,600 קטנועים ואופנועים בעלי מנועים גדולים יותר. מספר זה מהווה בקושי 4% ממצבת כלי הרכב בישראל, לעומת אחוז כפול או משולש במרבית מדינות מערב אירופה.

באותה תקופה היו רשומים בישראל כ-425 אלף בעלי רשיונות נהיגה באופנועים, מהם 311 אלף לאופנועים בנפח קטן מ-500 סמ "ק (הלמ"ס לא מפרסמת נתונים על אודות פילוח בעלי הרשיונות שמוגבלים ל-50 סמ "ק בלבד).

אחת המשמעויות היא שעל כל אופנוע ממצבת האופנועים הקיימת בארץ ישנם יותר מ-5 נהגים פוטנציאליים,לעומת 1.5 נהגי מכוניות פוטנציאליים לכל מכונית שרשומה בצי הרכב בישראל. הגיל הממוצע של קטנועים ואופנועים בני פחות מ-500

סמ "ק הוא כ-4.4 שנים , וזה אומר מחד שהם צעירים יותר מצי הרכב הכללי בישראל, אך מאידך אולי שורדים פחות.

כעת, שאלת מיליון הדולר ו-100 הסמ "ק היא באיזה דגם של קטנוע או אופנוע משומש לבחור, עם איזה נפח מנוע, ומתי כדאי לעשות את זה. התשובה הטובה ביותר, כמו שהכי משתלם (כלכלית) לקנות מעיל חם בקיץ וביגוד חורף בסוף פברואר, התקופה העדיפה לרכישת כלים דו-גלגליים משומשים היא החל בחודש הבא.

לגבי הבחירה בין 50 סמ"ק ל-125 סמ "ק ומעלה, השיקול העיקרי חייב להיות סוג השימוש. מי שגר תל-אביב או בעיר גדולה אחרת, ולא מתכוון להשתמש בקטנוע כדי לנסוע מחוץ לעיר אלא במקרים נדירים, יכול לעשות עיסקה טובה אם ימתין כחודשחודשיים ואז ירכוש כלי 50 סמ"ק משומש.

מי שזקוק לכלי משומש בעל מנוע בנפח 125 סמ"ק עלול לגלות שהביקוש לכלים אלה נמצא בעלייה, בשל השינוי במגבלות הרישוי, ולכן סביר שירידת המחירים העונתית לא ממש תגרום שם לירידת מחירים.
בישראל רשומים 81 אלף כלים דו גלגליים
בישראל רשומים 81 אלף כלים דו גלגליים יחסי ציבור

לא לשכוח את הווריאטור

בשונה מרכישת מכוניות משומשות, רוב עיסקאות הרכישה של קטנועים משומשים מבוצעות באמצעות בתי-עסק מתמחים, שירותי טרייד-אין, מודעות בעיתונות המקצועית או באינטרנט ועל גבי הכלים עצמם. בלוחות המודעות בעיתונים היומיים ניתן למצוא במקרים רבים הצעות לרכישת כלים מעצמאים או מעסקים שמוכרים את הכלי המשומש עם חשבונית לצורכי מס.

בהתאם למחיר הכלי, למצבו ולמוכר שלו, צריך לשקול אם לקחת אותו לבדיקה. באופן טבעי, ככל שהסיכון גדול יותר - למשל כלי יקר או ישן יחסית - כך מומלץ יותר להשקיע בעלות הבדיקה. בדיקות אופנועים וקטנועים מבוצעות במוסכי אופנועים ובעסקים מתמחים ולא ב"מכוני בדיקה", כנהוג במכוניות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהמערכות המכניות של קטנועים פשוטות וזולות יותר מאשר במכוניות מודרניות.

לכן,חשוב בעיקר להקפיד על כך שהכלי לא עבר תאונות משמעותיות, שהמנוע שלו תואם את גילו, את מצבו הכללי וכמובן את מחירו, שמצבו של הווריאטור (גיר רציף שבא בקטנועים במקום תיבת הילוכים) טוב, ושמצב המערכת החשמלית שפיר.

את מרבית הדברים הללו ניתן לבדוק בנסיעה קצרה "סביב הבלוק", עוד בטרם מחליטים לקחת את הקטנוע לבדיקה, ובעיקר צריך לשים לב לתגובת המנוע והווריאטור, למהירות ההתנעה החשמלית ולעוצמתה, ולנסיעה חלקה של הכלי ללא "משיכה" לאף כיוון וללא תגובות לא נעימות בעת בלימה.

חלק בלתי נפרד מן השימושיות של קטנוע נובע מן האפשרות להניח בתוכו קסדה או תיק. לכן, בעת בחירת הכלי חשוב לשים לב לרמת השימושיות שלו ולהתאמה שלו לצורכי הקונה. כך, למשל, ישנם כלים שבהם קל יותר לאחסן קסדה ומטען נוסף תחת המושב, וכלים אחרים שבהם המקום מצומצם יותר - וחשוב לשים לב לכך.

באופן כללי, למעט עלויות הביטוח הגבוהות, אחזקת קטנוע אמורה להיות זולה מאוד. הרישוי זול, צריכת הדלק והשמן אפסית,עלויות חניה לא קיימות (אלא אם מישהו בעיריה קם על צד שמאל), ומי שנע הרבה בתוך העיר יחסוך גם זמן רב. אלא שתקלות מכניות בכלי שמחירו 6,000-5,000 שקל עלולות,למשל במקרה של וריאטור,לעלות 1,000 שקל ויותר, לכן חשוב מאוד לבדוק היטב את הכלי לפני רכישתו.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים