האקזיט הפושר של פאואר דיזיין: נרכשת על-ידי מיקרוסמי תמורת 246 מיליון דולר
סכום המכירה זהה למחיר שבו הונפקה החברה ב-2004. מנכ"ל פאואר דיזיין: הרכישה תמצב אותנו חזק יותר מול סיסקו
בעלי המניות של פאואר דיזיין יקבלו שלושה רבעים מהסכום במזומן, ואת היתרה במניות החברה הרוכשת במחיר שמשקף 11 דולר למניית פאואר דיזיין. בעקבות הידיעה פתחה פאואר דיזיין את המסחר אתמול בזינוק של 12%, בעוד שמיקרוסמי נפלה ב-8%.
מיקרוסמי מתמחה בתכנון ובייצור מעגלים משולבים אנלוגיים המיועדים לשימושים במערכות תקשורת, במחשבים אישיים ובמוצרים תעופתיים וצבאיים. החברה, הנסחרת בנאסדק לפי שווי 1.2 מיליארד דולר, מכרה ברבעון השני של השנה ב-100 מיליון דולר ובשנת 2005 בכ-300 מיליון דולר.
במקביל הציגה פאואר דיזיין את תוצאותיה לרבעון השלישי, ובהן הפסד של 560 אלף דולר או 3 סנטים למניה מתוך הכנסות של 9.6 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-900 אלף דולר מהכנסות של 10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. נכון לסוף הרבעון, לחברה הון עצמי של 79 מיליון דולר ממאזן של 91.3 מיליון דולר, ובקופתה כ-76 מיליון דולר.
"סגרתי מעגל בחיים של החברה ובחיים שלי", אומר יגאל רותם, המנכ"ל המשותף בחברה
ואחד משני מייסדיה, יחד עם אילן אטיאס. לרותם 2.9% מהמניות ולאטיאס 2.3%. " זה היה תהליך אינטנסיבי ומאוד תובעני. היינו כבר למעלה משנה על הכוונת של מיקרוסמי. כל 136 עובדי החברה יישארו בה, ואף יגויסו עובדים חדשים. אני ואילן אטיאס התחייבנו להישאר בחברה החדשה לפחות שנתיים, אבל אני לא רואה סיבה שלא נבלה בה לפחות 10 שנים נוספות".
- אתם נמכרים במחיר זהה להנפקה, למרות התקוות הגדולות שתלו בכם בשל המובילות הטכנולוגית.
רותם: "הגענו למסקנה שאנחנו בהחלט יכולים להמשיך ולגדול בקצב מדוד ולהגיע ליעדים שלנו, אבל קשה מאוד להיות חברה ציבורית בגודל שלנו, וגם להשקיע במו"פ ולעמוד בציפיות לרווח של המניה. הציבוריות שלנו הגבילה את היכולת שלנו לגדול. היינו בין הפטיש לסדן".
- אז אתה מתחרט על ההנפקה שלכם?
"בהחלט לא. המניה של מיקרוסמי ירדה חזק מאוד בשבועות האחרונים, וראינו בעיסקה הזדמנות.אני מאמין שעד הקלוזינג שיהיה בעוד 90 ימים מניית מיקרוסמי תתקן את עצמה, אבל גם מחיר של 11 דולר הוא מעולה ומשקף מכפיל של 50 על הרווח הצפוי בשנה הבאה. אני מבסוט מאוד. זה מחיר שבו המניה שלנו לא היתה 18 חודשים".
- מדוע מעולם לא הצלחתם להגיע לחוזה עם סיסקו?
"סיסקו אף פעם לא היתה שאלה של אם, אלא של מתי. אנחנו עוד ניכנס לסיסקו עם המוצרים שלנו, והרכישה הנוכחית רק תמצב אותנו חזק יותר מול סיסקו".