גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


האריזה קטנה, המחיר לא

קנס של 300 אלף שקלים הוטל על חברת גורי, שהקטינה את תכולת אבקת הכביסה קולון והטעתה בכך את הצרכנים

איילה הורביץ | 27/9/2006 14:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאסר על תנאי של 7 חודשים וקנס בסך 50 אלף שקלים הוטלו אמש (ג') על מנהל חברת "גורי יבוא והפצה", ועל החברה הוטל קנס כספי בסך 300 אלף שקלים, בגין הקטנת התכולה של אבקת הכביסה "קולון" תוך הטעיה בנסיבות מחמירות

כתב האישום נגד חברת "גורי יבוא והפצה"  ומנהלה הוגש על ידי משרד התמ"ת,  בעקבות הקטנת תכולת אבקת הכביסה "קולון" ברבע קילו, ללא שינוי האריזה וללא ידוע הצרכנים, מה שגרם להטעיית הצרכנים.

אמש הורשעו החברה ומנהלה בבית משפט השלום בראשון לציון על ידי השופט אברהם היימן, הן בהטעייה בעיצוב האריזה והן בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות, תוך גרימת נזק כלכלי למספר רב במיוחד של צרכנים.

בית המשפט הטיל על החברה קנס כספי בסך 300 אלף שקלים וחתימה על התחייבות בסך 400 אלף שקלים, ועל מנהל החברה קנס בסך 50 אלף שקלים וחתימה על התחייבות בסך 100 אלף שקלים. כמו כן הטיל בית המשפט מאסר על תנאי ל- 7 חודשים על מנהל החברה אם יעבור עבירה דומה, למשך שלוש שנים.

התובעת טענה כי העבירה שבוצעה הינה מהחמורות בתחום הצרכנות וכי מעשים אלה הפכו למכת מדינה ונדרשת הרתעה מידית. בית המשפט קבע כי התופעה הינה חמורה ביותר שכן הקטנת כמות המוצר כמוה כתוספת סמויה למחיר לצרכן, מבלי שהצרכן מודע לכך.

עוד קבע בית המשפט כי כל מעשה שיש בו כדי לדמות שני מוצרים שונים כאילו היו זהים בבחינת "תחפושת" של אחד המוצרים לצורת האחר, יש בכך כדי שבוש החזות ובכך יש הטעיה חמורה של הצרכן.

בית המשפט קיבל את טענת התביעה כי מדובר בתרגיל שיווקי וקבע כי אכן מדובר באחיזת עיניים תוך פרישת רשת שהצרכנים נקלעו לתוכה.
חובת גילוי נאות

בתוך כך, פנה השבוע עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת אל מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יו"ר התאחדות הסוחרים הכללית בישראל, נשיא איגוד לשכות המסחר ומנכ"לי רשתות השיווק בעניין הקטנת כמות ותכולת מוצרים.

עו"ד קמחי ציין כי "לאחרונה אנו נתקלים במקרים בהם יצרנים בארץ ובחו"ל מקטינים את הכמות או את תכולת המוצר אותו הם מיצרים, ואינם משנים את האריזה, באופן העלול להביא צרכנים לחשוב כי המוצר עם התכולה המוקטנת הוא המוצר עם התכולה הרגילה אותו הם התרגלו לרכוש".

עו"ד קמחי מדגיש כי על פי עמדת הממונה על הגנת הצרכן, על היצרנים או היבואנים

רובצת החובה לתת לצרכנים גילוי נאות על השינוי בכמות או בתכולה של המוצר. הגם שבמרבית המקרים המוצר אינו נמכר מהיבואן או היצרן ישירות לצרכן אלא דרך הקמעונאי, יש להביא לידיעת הצרכן כי המוצר הינו מוצר חדש, אחר או שונה מהמוצר הישן על ידי שינוי הכיתוב שעל גבי אריזת המוצר .

במשרד התמ"ת מוסיפים כי על גבי המוצר החדש יש לציין כי הוא מכיל פחות מהכמות הרגילה, וזאת בהבלטה ובגודל אותיות דומה לאותיות שם המוצר. כאשר הגילוי על האריזה אינו מספק, חייב היצרן או היבואן לספק לקמעונאי שלט שיוצב בסמוך למוצר שהוקטן, ואין די ביידוע הקמעונאי כי המוצר הוקטן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים