ספא האוירה ביתית
היום כבר לא חייבים להוציא מאות שקלים כדי למגר את הצלוליט, להלבין את השיניים או להתפנק עם שמן ריחני: החברות השונות מציעות אלטרנטיבות ביתיות במחירים שפויים
אם בעבר הייתם צריכים לקבוע תור למכון ייעודי כדי למגר את הצלוליט, ולשלם תמורת הטיפול מאות ואף אלפי שקלים, הרי שהיום ניתן למצוא על מדפי הפארמים אינסוף אפשרויות ביתיות, שיגזלו מכם כמה עשרות עד מאות שקלים.
גם הלבנת השיניים כבר אינה נחלתן הבלעדית של מרפאות השיניים, ובשוק קיימים לפחות 3 מוצרים שונים המבטיחים לנו חיוך של מיליון דולר. לכך מצטרפים הגוונים לשיער, שהופקעו מידי ספרי הצמרת לטובת ערכה ביתית, וכן טיפולי פילינג, מסכות ועוד.
בתחום הספא, הקטגוריה הביתית רושמת הצלחה אדירה, והיא נמצאת ב-3 השנים האחרונות בגידול דו-ספרתי. על-פי הנתונים שבידי עוזי ויזינגר, מנהל תחום כללי ב סופר-פארם, היקף המכירות השנתי של מוצרי הספא בישראל הינו 15 מיליון שקל.
לדבריו, למרות הגידול במודעות לספא הביתי, חלק גדול ממוצרי הספא נמכרים דווקא במסגרת ערכות המתנה, ולא כמוצרים בודדים.
התחום הפך כל-כך פופולרי, עד שלמתחרות המרכזיות בתחום- Crema של קוסמופארם ו-Life של סופר-פארם, הצטרפה בתחילת השנה הום סנטר, שפתחה מחלקות ייעודיות למוצרי ספא לבית עם חברת הקוסמטיקה פני הים -400. גם חברת אהבה השקיעה לא פחות מחצי מיליון דולר בסדרת מוצרי ספא ביתיים.

אל החגיגה מצטרפת כעת גם פנינה רוזנבלום, המשיקה סדרת ספא חדשה המציעה 12 מוצרים המשווקים תחת השם "Dead Sea Pure Mineral Spa". סדרת הספא של רוזנבלום הושקה בארצות הברית ובמזרח אירופה, ובימים אלו היא מופיעה ברשתות השיווק ובחנויות המובילות ברחבי הארץ.
הסדרה מבוססת על מינרלים ומרכיבים טבעיים מים המלח, שמנים ארומטיים ותמציות, המעניקים לחות ומסייעים בטיפוח ובהזנת העור. היא מותאמת לשימוש ביתי, ואף מבטיחה לתרום להצערת העור ולהזנתו בחומרים חיוניים.
הסדרה כוללת קרם גוף, פילינג גוף, חלב אמבטיה, שמן אמבט, סבון פילינג לפנים, חמאת גוף, תרסיס גוף, מלח אמבט, מלח מקציף, מסכת בוץ לפנים, קרם לחות ליום לעור רגיל-יבש וקרם לכף הרגל. מחירי המוצרים עומד על 49-19 שקל .
גם חברת אהבה ממעבדות ים המלח השיקה סדרת ספא ביתית חדשה תחת השם Pure, הכוללת 10 מוצרים המותאמים לסוגי עור שונים. הסדרה הושקה במקביל גם באירופה ובארצות הברית, בעלות של חצי מיליון דולר. המוצרים מכילים מרכיבים מזינים מים המלח, המסייעים במאבק נגד הזדקנות העור.
יעקב אליס, מנכ"ל אהבה, אמר כי "המטרה היתה לפתח סדרת מוצרי ספא המשלבת בין הנאה ופינוק לבין תועלת אמיתית וריפוי. מדובר בקו מתמחה מקצועי וייחודי, המיועד הן למכוני ספא מקצועיים והן לצרכן הסופי".
בין המוצרים ניתן למצוא סורבה מלטף לגוף בניחוח סירינגה ותפוח ירוק, מסכת בוץ ממריצה לגוף בניחוח ארז ומנדרינה, מלח נוזלי מים המלח, שמן יבש עם מולטי-ויטמין ועוד.
חברת התמרוקים ברברה וולף נכנסה אף היא לתחום המוצרים הטבעיים ומוצרי הספא, והשיקה סדרה ייחודית בשם "ארומטיק נטורל ספא", שפותחה במעבדות החברה ומשלבת מלחי ים המלח, שמנים טבעיים ותמציות פירות. בין מוצרי הסדרה: קרם גוף בניחוחות וניל, חלב ודבש, ענבים, אשכולית אדומה, ורדים ופסיפלורה, שמחירם עומד על 37 שקל.
חברת קוסמופארם, יצרנית Crema, בחרה בקו פחות ישראלי ויותר בינלאומי, עם סדרת Crema Spa הכוללת 4 מוצרים: פילינג גוף ארומטי, שמן גוף ארומטי, אל-סבון וקרם גוף ארומטיים, המוצעים בניחוחות ג' ינג' ר-למון גראס, פאצ' ולי-לבנדר וקוקוס-וניל במחיר 64-30 שקל .

דבר אחד שכדאי לקחת בחשבון הוא שכאשר הולכים לבלות בספא, אמבט השמנים, הפילינג וקרם הגוף הם לא יותר ממשחק מקדים לדבר האמיתי - העיסוי, כך שאולי מדובר בחיסכון בכסף ובזמן, אבל כדאי להנמיך ציפיות בטרם הרכישה.
אם רק מבקשים קצת פינוק בבית, התכשירים בהחלט יודעים לעשות את העבודה, אבל אם אתם מחפשים יותר מזה, כדאי לחשוב שוב. ומה אומרים בעלי מכוני ספא, שהמוצרים הביתיים מבקשים לכרסם בפרנסתם: רוני נוחם, בעליו של Clay Spa, מאשר כי במקביל לעלייה בביקוש למרכזי הספא בישראל נרשמת מגמה של התרחבות שוק מוצרי הספא הביתיים.
ואולם לדבריו אלה אינם מהווים תחרות אלא פונים לנישות שונות. "אלו מוצרים לאנשים המעוניינים להתפנק גם בבית, אך מכירים בחשיבותו של טיפול ספא מקצועי במרכזי ספא", הוא מסביר. "בנוסף, מוצרי הספא הביתיים ממלאים פונקציה של מתנות לחגים ולאירועים, כך שאפשר לומר כי שני התחומים פועלים במקביל וחופפים, אך לא פוגעים האחד בנתח השוק של האחר".
